نقد و بررسی تابه گریل چدنی نالینو مدل Spiza (پخت بدون روغن)

معرفی و بررسی تخصصی تابه گریل نالینو مدل اسپیزا
5/5 - (2 امتیاز)

تابه گریل نالینو چدنی مدل Spiza تابه ای دوطرفه و از جنس چدن اصل است. با استفاده از تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza می‌توانید انواع گوشت، کتلت و کوکو، فیله‌‌ مرغ، استیک و ماهی را بدون روغن مغز پخت ‌کنید؛ به شکلی که حتی طعمی لذیذتر و خوشمزه‌تر از روش پخت با روغن داشته باشند. در ادامه این مطلب به بررسی مزایا و معایب این تابه پرداخته شده است، با سایت شناسور همراه باشید.

فهرست مطالب

تابه گریل چدنی نالینو کد Spiza در یک نگاه

تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza جزو اولین محصولات ثبت شده‌ی چدنی از خانواده ظروف آشپزی در ایران و توسط شرکت پانیذ سازان دانا با برند nalino است. البته این تابه نسبت به شکل اولیه‌ی خود به روز شده؛ ولی همچنان در طی این سال‌ها جزو پرفروش‌ترین تابه‌های شرکت نالینو بوده است. این محصول کاملاً کاربردی است و درصد رضایتمندی بالایی را نیز ثبت کرده است. جنس این تابه چدنی است و با استفاده از آن، بدون نیاز به قطر‌ه‌ای روغن، می‌توان انواع مواد غذایی از جمله سبزیجات و گوشت را پخت و تفت و سرخ کرد.

این تابه گریل چدنی ضخامتی مطلوب و مناسب دارد و با دارا بودن خطوطی افقی بر روی کفه تابه، خطوطی تیره و زیبا بر روی مواد غذایی ایجاد می‌کند که زیبایی خاصی را همراه با طعم لذیذ یک کباب سالم و خوشمزه فراهم می‌سازد. این تابه همراه با درب شیشه‌ای ارائه شده که داشتن این درپوش با لبه‌ی نسبتاً بلند سبب می‌شود از کثیف ‌شدن اطراف ظرف جلوگیری کند و از طرفی به بخار پز شدن و مغزپخت شدن غذا و خوراک کمک می‌شود.

82 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

مشخصات و ویژگی های تابه گریل نالینو اسپیزا

خرید پستی تابه چدن گریل نالینو ایرانی

راهنمای خرید ظروف و محصولات چدنی

پیش از آن که شما را با جزئیات بیشتر تابه چدنی گریل Spiza آشنا کنیم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بسیار جامع و کامل شناسور درباره‌ی راهنمای خرید ظروف چدنی را مطالعه کنید. در آن صفحه، اطلاعات مفید زیادی را درباره‌ی ظروف چدنی مطرح کرده‌ایم. از نحوه‌ی انتخاب تابه و قابلمه مناسب از نظر سلامتی گرفته تا تأثیر ظرف‌های چدنی بر رفع کم خونی و افزایش آهن بدن، مزایا و معایب ظروف چدنی، روش تشخیص محصول و ظروف چدنی اصل از تقلبی، روش جلوگیری از زنگ زدگی تابه چدنی، نکات مهم در زمینه نگهداری و شست‌وشوی سرویس چدنی، نحوه تعمیر و بازسازی ظروف چدنی، بهترین مارک و برند تولیدکننده قابلمه چدنی و…

معرفی بهترین تابه و قابلمه و سایر ظروف چدنی نالینو

در صفحه‌ی حاضر تنها یک محصول از ظروف چدنی نالینو را معرفی کرده‌ایم. اما شما با مراجعه به دو مطلب زیر می‌توانید با سایر اجناس و محصولات نالینو آن هم با توضیحات کامل و مقایسه و عکس و … آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم این دو صفحه را نیز ببینید:

بهترین تابه های چدنی و قوری و کتری نالینو + لینک خرید

بهترین قابلمه های چدنی و ظرف پخت دیزی نالینو + لینک خرید

خرید اینترنتی تابه گریل نالینو مدل spiza سایز 28 سانت

گریل کردن چیست؟ مزایای استفاده از تابه گریل

گریل کردن به معنی کباب کردن غذا با حرارت زیاد است. ماهیتابه گریل چدنی، به دلیل پخش متوازن حرارت، هم اصل گریل بودن را حفظ می‌کند و هم باعث خوش پختی گوشت یا سبزیجات گریل شده خواهد شد. از طرفی در گریل کردن از روغن استفاده نمی‌شود. تابه گریل چدنی نالینو مدل Spiza این نکته را نیز رعایت کرده و به عنوی تابه رژیمی محسوب می‌شود.

روش تهیه مرغ و گوشت در ماهیتابه گریل نالینو اسپیزا

برای تهیه مرغ و گوشت گریل، می‌توان آن‌ها را به اندازه‌های دلخواه قطعه قطعه کرد. سپس مرغ یا گوشت را توسط ادویه‌ها طعم‌دار نمود. (در صورت تمایل از 24 ساعت قبل، گوشت را در آبلیمو، ماست و ادویه نگه دارید.) بدون روغن نیز می‌توان کار گریل را انجام داد؛ اما در صورت تمایل به استفاده از روغن، در مرحله‌ی آخر آماده کردن گوشت، با استفاده از فرچه یا قلم مو، به مقدار خیلی کم، سطح گوشت را روغن کاری کنید.

تابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود. سپس تکه‌های گوشت یا مرغ را بر روی آن قرار دهید تا با شعله ملایم اجاق، کباب شوند. پس از مدت 8 تا 10 دقیقه، می‌توان تکه‌های گوشت یا مرغ را در ماهیتابه گریل نالینو اسپیزا پشت و رو کرد. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه، مرغ یا گوشت گریل شده آماده‌ی مصرف خواهد بود. اگر گوشت به ماهیتابه گریل چسبیده باشد لازم است کمی صبر کنید. این نشان می‌دهد هنوز نپخته است. معمولاً گوشت بعد از پخته شدن به راحتی از سطح تابه گریل جدا می‌شود.

برای تهیه گوشت یا مرغ گریل، تکه‌های آن نباید زیاد ضخیم باشد، مثلاً ضخامت آن بیشتر از 3 سانتی متر نباشد. می‌توانید بعد از برش زدن گوشت، آن را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و گوشت را بکوبید تا لایه‌های آن نازک تر شود و گوشت کمی پهن شود. این کار به پخته شدن لایه‌های داخلی گوشت، کمک می‌کند.

گریل کردن سبزیجات

تابه گریل نالینو مدل Spiza تنها برای پخت استیک نیست و شما می‌توانید انواع مختلف سبزیجات را نیز درون آن طبخ کنید. گریل و بخارپز کردن یک راه عالی برای لذت بردن از مصرف سبزیجات است، زیرا اگر آن‌ها را فقط به عنوان بخشی از ترکیب یک سالاد مورد استفاده قرار داده و سرو کنید، تنها از یک طعم همیشگی و تکراری برخوردار خواهید بود. اما سبزیجات گریل و بخارپز دارای طعمی دودی و لذیذ خواهند بود که مصرف آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب و دلچسب باشد. این روش یکی از کم ضررترین روش‌های طبخ سبزیجات است، زیرا تقریباً تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در غذای شما را حفظ می‌کند.

علت شیارهای موجود در تابه های گریل

این شیارها موجب خروج چربی اضافه‌ی مواد غذایی و انتقال آن به لبه‌های ظرف می‌شود. همچنین به غذای گریل شده، نقش تيره‌تری به جهت زيبايی و حرفه‌ای‌تر شدن غذای طبخ شده می‌دهد و با ایجاد برجستگی‌هایی روی غذا به آن شکل زیباتری می‌دهد.

چرا باید از تابه گریل استفاده کنیم؟ مزایای آن نسبت به کباب ذغالی چیست؟

اگر بخواهیم در منزل کباب درست کنیم یا باید این کار را روی اجاق گاز و بدون وسیله‌ی خاصی با حرارت مستقیم شعله انجام دهیم یا بر روی منقل و با استفاده از ذغال، بساط کباب را راه بیندازیم. در حالت اول، خونابه و چربی‌های گوشت (اشک کباب!) موقع کباب شدن روی اجاق گاز می‌ریزد و باعث کثیف کاری زیادی می‌شود. ضمن این‌که شعله‌های محدود و کوچک گاز اجازه نمی‌دهند که همزمان سیخ‌های زیادی پخته شوند. در حالت دوم نیز نیاز به ذغال و باد زدن و مقدمات و مؤخرات زیادی است که زمان بر است و از طرفی، آن راه نیز کم کثیف کاری ندارد!

راه سوم که از همه آسان‌تر است استفاده از تابه گریل چدنی است. با داشتن چنین وسیله‌ای تنها لازم است پس از حرارت دیدن تابه، تکه‌های گوشت روی آن قرار بگیرند. نه نیاز به روغن است، نه ذغال و باد زدن می‌خواهد و نه جایی کثیف می‌شود. ضمن این‌که سالم‌ترین راه نیز هست. چرا که نه حرارت مستقیم شعله‌ی گاز در کار کباب شدن دخیل بوده و نه دود و خاکستر ذغال روی گوشت می‌نشیند که باعث شبهه شود که آیا خوردن این خاکسترها و دودها ضرر دارد یا خیر.

بنابراین به جای این‌که استیک و کباب را با قیمت گزاف در رستوران میل کنید یا کباب را روی منقل و با زحمت زیاد درست کنید، از تابه گریل استفاده کنید.

خرید آنلاین ظرف تابه گریل چدن اصل ساخت نالینو مدل اسپیزا spiza

نحوه نگهداری و شستشوی تابه گریل چدنی Spiza ساخت نالینو

ظروف چدن اصل مراقبت‌های ویژه‌ای دارند که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است ظرف زنگ بزند یا لعاب روی آن بلند و پوسته شود. در تابه چدنی نباید غذاهای اسیدی و ترش پخته شود. در این ظروف نباید غذا را نگهداری کرد و باید اندکی پس از پخت، غذا و خوراک را از آن‌ خارج کرد و شست و بلافاصله خشک کرد. در کل به غیر از هنگام غذا پختن، نباید پس از آن، غذا یا چیز دیگری در ظرف باقی بماند. بنابراین برای شستن نیز نباید در آن آب ریخت و چند ساعت نگه داشت تا خیس بخورد! همچنین از قاشق و کفگیر چوبی استفاده کنید تا سطح آن خش برندارد و از سیم ظرفشویی و اسکاج خشن نیز نباید برای شستن آن استفاده کرد. این ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد. نکته‌ی بعد این‌که زمانی که تابه خیلی داغ است نباید آن را مستقیماً زیر آب سرد بگیرید.

قبل از استفاده به عنوان اولین بار، باید محصول را به مدت یک ساعت آغشته به روغن کنید، سپس بشویید، خشک کنید و بعد استفاده کنید. قبل از هر استفاده، تابه را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی گرم شود. پس از آن اقدام به ریختن روغن یا پخت و پز کنید. ظروف چدن کمی دیر گرم می‌شوند؛ اما پس از گرم شدن، می‌توانند گرما را برای مدت طولانی حفظ کنند و به طور یکنواخت به کل بدنه‌ی خود منتقل کنند.

بررسی ویژگی های تابه چدن گریل نالینو مدل Spiza

چنان چه شما نیز به ‌دنبال ترفندهایی برای آشپزی سالم هستید و یا رژیم غذایی ویژه‌ای را دنبال می‌کنید، توصیه می‌کنیم از ظروفی استفاده کنید که درصد مصرف روغن را به حداقل مقدار ممکن رسانده و در عین حال، کیفیت مواد اولیه غذایی را حفظ کنند. تنها کافی است تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza را روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید تا کامل داغ شود، سپس مواد غذایی را داخل آن قرار دهید و از شنیدن صدای جلز و ولز آن لذت ببرید! قطر این تابه 28 سانتی‌متر بوده و در دسته تابه‌های بزرگ قرار می‌گیرد. با استفاده از آن می‌توانید 4 همبرگر را همزمان بپزید.

تابه نالینو ساخته شده از چدن اصل

نالینو اصالت محصولات چدنی از جمله تابه گریل چدنی Spiza را ضمانت کرده است. چدن اصل باید وزن زیادی داشته باشد، آهنربا به آن بچسبد، سطح آن ناصاف و غیر صیقلی باشد و خلل و فرج داشته باشد، رنگ یکدست و ثابتی داشته باشد و در صورت افتادن روی زمین بشکند (نه این‌که خم شود). تمام این موارد در تابه گریل چدنی اسپیزا ساخت نالینو دیده می‌شوند.

ظروف چدنی راهی برای رفع کم خونی و فقر آهن

کم خونی یک بیماری خاموش ولی شایع در بین تعداد زیادی از افراد جامعه است. برای رفع این مشکل، خیلی‌ها قرص آهن مصرف می‌کنند؛ اما نکته‌ای که به آن توجه نشده این است که عمدتاً در این قرص‌ها مولکول آهن به بدن خورانده می‌شود؛ در حالی که بدن ما به یون آهن نیاز دارد. به همین دلیل، به محض قطع مصرف این قرص‌ها، مجدداً کم خونی فرد برمی‌گردد. راهی که طب سنتی برای این کار پیشنهاد می‌کند خوردن غذا در ظروف چدنی است. در ترکیب چدن، از آهن استفاده شده است. تمامی ظروف فلزی زمانی که به دمای خاصی برسند، یون فلز را آزاد می‌کنند. استفاده از ظرف‌های چدنی باعث آزاد شدن یون آهن در غذا می‌شود و به مرور سبب رفع مشکل فقر آهن در بدن می‌گردد.

البته این اتفاق در غذاهای آبکی و خورش و سوپ و آش بیشتر می‌افتد؛ ولی در هر نوع پخت و پز با ظروف چدنی می‌توان چنین انتظاری را داشت. به طور کلی تابه‌ها و قابلمه‌های چدنی، از سالم‌ترین ظرف‌ها برای غذا خوردن هستند و نه تنها (مثل ظروف تفلون و آلومینیومی) برای بدن ضرر ندارند، بلکه به سلامت بدن کمک نیز می‌کنند.

پوشش دیسکاور برای جلوگیری از زنگ زدن

ظروف چدنی تا حدی به صورت طبیعی نچسب هستند؛ اما برای افزایش قابلیت نچسب بودن در آن‌ها و همچنین کاهش احتمال زنگ زدگی، تولیدکنندگان روی آن‌ها روکش یا پوشش و لعاب قرار می‌دهند. اگر از تفلون و گرانیت برای روکش استفاده شود، برای بدن ضرر دارد؛ اما شرکت نالینو از یک روکش اختصاصی به نام «دیسکاور» برای ظروف چدنی خود استفاده می‌کند که البته فرمول آن را عمومی نکرده است؛ اما ادعا می‌کند از نوع تفلون و سایر پوشش‌های مضر نیست و مشکلی برای سلامت بدن ندارد و دارای تأییدیه از انجمن سلامت ایرانیان و سازمان بهداشت است.

استفاده کمتر از روغن یا حتی پخت بدون روغن

استفاده از روغن‌های ارده کنجد، روغن زیتون، روغن شحم گاو، روغن حیوانی و روغن دنبه برای سلامت بدن مفید هستند و ضرری ندارند. اما به دلیل قیمت بالای روغن‌های سالم، خیلی از مردم از روغن آفتابگردان که مضرترین نوع روغن است استفاده می‌کنند. (فارغ از داشتن یا نداشتن پالم و جامد بودن یا مایع بودن، روغن آفتابگردان به خودی خود برای بدن ضرر دارد.) بنابراین باید تا جای ممکن از روغن آفتابگردان کمتر استفاده کنیم.

ظروف چدنی به دلیل انتقال حرارت یکسانی که دارند به صورتی هستند که با وجود آن‌ها با کمترین روغن یا حتی بدون روغن هم می‌توان غذا پخت. برای استفاده کردن از روغن در ظروف چدنی، ابتدا باید آن‌ها را با حرارت متوسط گرم کنید و سپس لایه‌ی نازکی از روغن را اضافه کنید یا حتی فقط روغن را روی آن اسپری کنید. این تابه پیشنهادی کارآمد برای افراد میانسال است که بایستی دیگر مراقب خورد و خوراکشان باشند و حتی الامکان از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی­ بپرهیزند.

تابه گریل چدنی Spiza ساخت برند ایرانی نالینو، به اندکی روغن نیاز دارد؛ تنها در حدی که کف آن چرب شود و حتی در صورتی که ظرف به خوبی گرم شود، بدون روغن نیز می‌توان پخت را در آن انجام داد. همین رژیمی ‌بودن، آن را به یکی از تابه‌های گریل پرطرفدار و پرفروش تبدیل‌ کرده است و در واقع مزیت اصلی این تابه به شمار می آید. با این تابه می‌توانید با کبد چرب و چربی خون خداحافظی کنید و نیازی به خرید هر روزه‌ی روغن‌های صنعتی و مضر ندارید.

چند کاره بودن و تنوع استفاده برای موارد مختلف آشپزی

تابه گریل چدنی نالینو مدل اسپیزا فقط ابزاری برای کباب گوشت و پخت استیک نیست. با این وسیله انواع سرخ کردن و تفت دادن و حتی بخارپز کردن با درب آن نیز می‌توان انجام داد. با این تابه گریل چدنی می‌شود بدون روغن چنین غذاهایی پخت: استیک (گوشت قرمز یا سفید)، ماهی کبابی، سبزیجات (ذرت-بروکلی – قارچ – هویج و هر سبزی سخت دیگر)، بادنجان سرخ کرده (تنها با اسپری روغن)، سیب زمینی کبابی، پیتزا، نان و پیراشکی، املت، همبرگر بدون روغن، سوسیس، کوکو و کتلت، پنکیک، اشترودل آلمانی، پیتزا مارگاریتا، کسادیا، پنکیک موز و شکلات، پید تخم مرغ، بوکادیو اسپانیایی و…

یک آشپز همه فن حریف جهت تهیه و آماده ساز‌ی یک استیک گوشت یا مرغ، با وجود تابه‌ گریل کار راحت‌تری خواهد داشت و می‌تواند در منزل یک غذای رستورانی درست کند.

دو طرفه بودن تابه

تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza تابه دوطرفه‌ای است که در یک سمت آن شیارهایی موازی وجود دارد و سمت دیگرش (پشت آن) کاملاً صاف و ساده است. ابتدا می‌توانید گوشت یا مرغ را بر روی قسمت ساده‌ی تابه ‌گریل نالینو Spiza سرخ کرده و سپس بعد از گذشت تقریباً نیمی از زمان پخت، تابه را برعکس کنید و در سمت دیگرش که دارای برجستگی است، گوشت یا مرغ خود را گریل کنید تا خطوطی تیره‌ و خوشمزه بر روی آن نقش ببندد. روش دوم این است که تمام کار گریل را در سمت شیاردار انجام دهید و از بخش ساده‌ی تابه برای پخت نان و پنکیک و پیتزا و … استفاده کنید. ضمن این‌که برای سرخ کردن مواد کم حجم از جمله سیب زمینی، کدو، هویج و… می‌توان از بخش صاف و مسطح تابه استفاده کرد.

برای اینکه تکه گوشتی به حالت شطرنجی شده داشته باشید، می‌توانید پس از افتادن خطوط روی گوشت، اندکی آن را جا به جا کرده و به طرفین بچرخانید تا خطوط جدیدی بر روی خطوط قدیمی بیفتند و به ‌این‌ ترتیب تکه‌ گوشت یا فیله‌ مرغی به صورت شطرنجی خواهید داشت. این کار به غذا ظاهری وسوسه انگیز و زیبا می‌دهد و این نوع طرز پخت و ظاهر غذا بدون شک  برای مهمانان ‌نیز بسیار جذاب و خوشایند خواهد بود.

گفتیم که تابه ‌گریل چدن نالینو مدل Spiza تابه دوطرفه محسوب می‌شود؛ اما نه از آن دو طرفه ‌هایی که بر روی ‌هم چفت می‌شوند، بلکه تابه‌ای با دو روی مختلف که می ‌تواند در پخت چند مدل غذای لذیذ و کامل به شما کمک کند.

دارای درب و درپوش شیشه ای به اندازه تابه

تابه گریل چدنی نالینو مدل Spiza همراه با درپوش شیشه‌ای عرضه شده است. (البته بدون درب آن را نیز می‌توان خریداری کرد.) زمانی که از این درپوش استفاده کنید، به بخار پز شدن و مغزپخت شدن غذا کمک خواهید کرد. همچنین وجود درب باعث جلوگیری از پرتاب قطرات روغن و کثیف شدن اجاق گاز و شیشه‌اش می‌شود.

باید توجه داشت کیفیت درپوش این تابه، به اندازه‌ی خود تابه نیست و امکان شکستن یا خراب شدن آن وجود دارد. البته اگر درب تابه گم شد یا شکست و غیرقابل استفاده شد و یا حتی پیش از این تابه‌ی نالینو مدل اسپیزا از نوع بدون درب آن را خرید کرده‌اید، جای نگرانی نیست. می‌توانید درب آن را به صورت مجزا سفارش دهید که لینک خرید آن را در زیر می‌بینید:

استفاده از تابه گریل نالینو اسپیزا در فضاهای مختلف

از دیگر مزایای این تابه می‌توان به قابلیت استفاده‌ از آن بر روی اجاق گاز، ذغال و آتش یا حتی داخل فر اشاره کرد. (البته درب شیشه‌ای آن را نمی‌توان در فر قرار داد.) به همین دلیل تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza هم جهت مصارف خانگی و هم برای استفاده در پیک ‌نیک و فضای بیرون از منزل مناسب است.

ضمانت و خدمات پس از فروش

تابه گریل چدنی نالینو مدل اسپیزا با 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نالینو ارائه می‌شود.

مناسب برای هدیه دادن

در صورتی که قصد دارید به یکی از دوستانتان به خصوص اگر یک کدبانو است، هدیه‌ای بدهید و برای سلامتی وی و اعضای خانواده‌اش نیز اهمیت قائل هستید، قطعاً انتخاب تابه ‌گریل نالینو مدل Spiza می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

پخت انواع غذا و گریل و کباب با تابه چدنی نالینو مدل اسپیزا

مشخصات فنی تابه گریل چدنی نالینو مدل Spiza

امکانات و قابلیت ها

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای و پیرکس
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • در با سوپاپ تخلیه بخار
  • طول: 28 سانتی متر
  • ارتفاع درب: 5 سانتی متر
  • ارتفاع لبه (عمق): 7 میلی متر
  • وزن: 3300 گرم

توجه: ممکن است در تصاویر یا توضیحات نوشته شده باشد این محصول همراه با چنگک یا انبر عرضه می‌شود. اما بسیاری از خریداران گزارش کرده‌اند که این مورد در بسته‌بندی محصول وجود نداشته است.

نقاط ضعف و معایب

در کنار تمام ویژگی های مثبتی که برای تابه ‌گریل نالینو کد Spiza گفتیم، بهتر است به چند نکته قابل تأمل در رابطه با این محصول نیز اشاره کنیم تا بتوانید با دیدی باز انتخابی مناسبی داشته باشید. داشتن وزن بالا یکی از معایب این تابه است. این تابه کمی بیش از ۳ کیلوگرم وزن دارد. البته همان‌طور که اشاره کردیم سنگین بودن، یکی از نشانه‌های اصل بودن چدن به کار رفته در ظرف است. اما به هر حال این نکته (که ظاهراً راه حلی برای آن وجود ندارد)، برای بیشتر خانم‌ها آزار دهنده است.

کم عمق بودن تابه و لبه‌ی نسبتاً کوتاه آن اشکال دیگری است که باعث نارضایتی برخی از مصرف کننده‌ها می‌شود. اگر غذایی بپزید که کمی آبکی باشد آب و مایعات در تابه جمع می‌شود و در مواردی سرریز می‌کند و تمیزی اجاق گاز را به هم می‌زند.

پخت استیک با تابه گریل نالینو چدنی اصل

نظرات خریداران درباره تابه گریل نالینو Spiza

خیلی خوبه. به راحتی می تونین غذاهای فست فودی خوشمزه درست کنید. باهاش تمام غذا ها رو میشه بدون روغن درست کرد.

نسبت به سایر محصولات مشابهی که خریداری کرده بودم این تابه بسیار عملکرد بهتری داشته. چون واقعا من که روغن نمیخوام مصرف کنم، بسیار عالیه. فقط کافیه کف تابه کمی چرب باشه و مرغ یا گوشت بزارید و گریل کنید و می‌بینید بسیار عالی مغز پخت شده. اما باید بگم که وزن محصول یه کم زیاده اما ارزش خرید داره.

تابه دو طرفه است و حرارت یک نواخت پخش می کنه. وزنش کمی زیاده. کوکو و کتلک و پنکیک درست کردم خوب شد.

عالیه… من سبزیجات، گوشت، مرغ و همبرگر داخلش گریل کردم عالی بود، روغن اصلا نمیخواد، حرارت رو زیاد کنید که صفحه کامل داغ بشه، بعد مواد غذایی رو بذارید تا گریل بشه. دیگه آب نمیندازه اینجوری. واسه کسایی که رژیم دارن و میخوان روغن استفاده نکنن عالیه. واسه شستشو هم بذارید کامل سرد بشه و بعد از خشک کردن جمعش کنید که زنگ نزنه.

غذا درست کردم و خوب بود. اصلا نچسبید با روغن خیلی کم. فقط اینکه لبه هاش خیلی کوتاهن و آب غذا ممکنه بریزه بیرون، خصوصا اگر سبزیجات و گوجه باشه که آب زیادی دارن. سنگین هم هست ک نشون دهنده ی اینه که چدن خالص هستش.

برای کبابی کردن ماهی و مرغ و سبزیجات روی گاز عالیه و کاملا شرایط منقل و آتیش رو شبیه سازی می کنه.

باتوجه به اینکه این تابه رژیمی هست و نباید از روغن استفاده بشه، باید بگم که ازش چیزی بیرون نمیریزه. (برخلاف نظر دوستان که گفتن لبه کوتاه داره و …) فقط کاش به جای شکل دایره، مربع بود کاراتر میشد.

یک بار روش جوجه کباب درست کردم عالی شد. بدون نیاز به یک قطره روغن و با دود خیلی کم و کلاً شبیه به باربیکیو. بعد از سرد شدن به راحتی تمیز شد.

گرم شدن سریع، عدم سوختن غذا، گریل مرغ و گوشت و سبزیجات به صورت فوق العاده و بدون نیاز به روغن (شاید در حد چند قطره)، سایز مناسب 2 نفر، شستن راحت (البته توجه بشه که حتما سرد شده باشه) اینا خصوصیاتشه.

خوبیش اینه که مواد گوشتی رو با مواد غذایی دیگر مثل گوجه و سبزیجات با هم آماده میکنم و فعلا فقط برای گریل ماهی استفاده کردم که خیلی عالیه.

اندازه ش خیلی خوبه. کوچیک نبود و من سه تا برگر رو کنار هم درست کردم.

من تقریبا همه آشپزی رو روی این گریل انجام میدم. برای سالم خورها خیلی اهمیت داره که از روغن کمتر استفاده کنند. حتی بادمجان هم دیگه نیازی به سرخ کردن با روغن زیاد نداره.

بد نیست همین که میتونیم با روغن خیلی کم غذا درست کنیم خوبه. من با آگاهی از اینکه سنگینه خریدم، ولی فکر میکردم حرارت را به طور یکنواخت در کل ماهیتابه پخش میکنه که متأسفانه اینطور نیست. عین ماهیتابه های دیگه وسطش رو میسوزونه، ولی کناره ها سرخ نشده باقی میمونه. در ضمن در دفترچه ش نوشته باید بعد از استفاده وقتی شستید فوری خشکش کنید و نباید آب توش بمونه وگرنه ممکنه زنگ بزنه.

اگر نکات استفاده از تابه گریل رو طبق توصیه سازنده رعایت کنید خیلی تابه خوب و با کیفیتی هست. فقط چون دیواره‌ها یه کم کوتاه هستن، اگر موقع پخت، درب تابه رو بذارین و غذاتون آب بندازه، خیلی زود آب سر میره و کثیف کاری میشه.

من این تابه رو سه ساله که خریدم و مدام هفته ای یک بار حداقل استفاده میکنم. از هر جهت عالیه. برای گریل کردن و جوجه کباب و استیک و شنسل مرغ از سمت صافش استفاده کردم. پر کاربردترین وسیله برای آشپزی سریع هست.

من یک سالی است که دارم استفاده می کنم واقعا معرکه است بدون روغن میشه همه چیز را سرخ کرد، بدون اینکه بچسبه. دوستانی که گفتند که تابه شان زنگ زده، یک سری چیزها را لابد مراعات نکردند. تابه را اول باید داغ کرد، بعد از گذاشتن غذا شعله را قدری باید کم کرد و از همه مهمتر تابه را بعد از سرد شدن باید شست وبلافاصله خشک کرد تا آب جمع شده باعث زنگ زدگی نشه. فقط بگم خیلی سنگینه به کار خانمها نمیخوره و شستشو توسط آقا صورت بگیره بهتره.

خیلی خوبه. من همبرگر، فیله مرغ، استیک، پنکیک و … توش پختم. رستورانی می‌شه، آبدار و بی نظیر. حتی نونم توش داغ کردم عالی شده ترد و داغ. به شدت توصیه میشه، ۴ ماهه دارم کاملاً نچسب و اصلا خش نمیفته.

ازش استفاده کردم برای همبر خونگی. بسیار خوب بود. امیدوارم که خوبی با دوامی باشه. از سمت دیگرش که صاف هست هم برای تخم مرغ، نان، پنکیک، پیتزا و حتی کوکو و کتلت میشه استفاده کرد.

جمع بندی

ظاهر زیبا، کیفیت ساخت درجه یک و اندازه­ و ابعاد مناسب این تابه، آن را به یک محصول پر طرفدار تبدیل کرده است. با استفاده از این تابه، می ‌توانید غذاهایی کم چرب و حتی بدون روغن و در عین حال خوش مزه و خوش رنگ و لعاب بپزید و دیگر نگران چربی و فشارخون بالای خود یا اعضای خانواده تان نباشید.

5/5 - (2 امتیاز)