آیا چرخ خیاطی دستی و مسافرتی و مینی برای خرید مناسب است؟

معرفی، بررسی و مقایسه چرخ خیاطی دستی مسافرتی مینگ های و هندی استیچ و مینی
4.4/5 - (5 امتیاز)

چرا اختراع دستگاه چرخ خیاطی؟

برای اینکه به موضوع چرخ خیاطی دستی و مسافرتی برسیم، باید کمی به عقب برگردیم. چه چیزی باعث ابداع و اختراع دستگاه‌های مختلف می‌شود؟! نیاز و احتیاج بشر. بله! انسان برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی، دست به تولید و ابداع وسایلی می‌زند تا زندگی را برای خودش راحت‌تر کند. این خلق و ایجاد بر اساس «کارایی» شکل می‌گیرد. یعنی هنگام اختراع وسایل مختلف، آنچه اساس کار قرار می‌گیرد، کاربرد دستگاه مورد نظر است تا کاری که به منظور آن طراحی و ساخته می‌شود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

اما با گذر زمان علاوه بر کارایی، سهولت در استفاده و اندازه و وزن دستگاه‌ها نیز مدنظر قرار می‌گیرند تا هم حمل و نقل آسان‌تری داشته باشند و هم استفاده از آنها راحت‌تر باشد. به همین دلیل است که وسیله‌ای مانند اتوی مسافرتی جای خود را به اتوی معمولی می‌دهد و سشوار مسافرتی به جای سشوار معمولی استفاده می‌شود و انواع وسایل مختلف با کوچک شدن سایز و ابعادشان به عنوان وسیله‌ای مناسب برای مسافرت و کارهای سریع‌تر هم به شمار می‌روند.

چرخ خیاطی هم از آنچه گفته شد مستثنی نیست. در ابتدای امر، چرخ خیاطی‌های بزرگ و سنگین برای دوخت و دوزهای صنعتی، ساخته و به کار برده شد؛ اما باگذشت زمان سایزها کوچک‌تر و وزن‌ها کمتر شد. به طوری که امروزه چرخ خیاطی‌هایی که در منزل داریم، هم تنوع دوخت بیشتری دارد و هم به راحتی قابل جابه جایی است.

چرا ساخت چرخ خیاطی های دستی و مسافرتی و مینی؟

گاهی اوقات حس می‌کنیم باز هم نیاز به وسیله‌ای کوچک‌تر داریم! برخی از کارهای مربوط به خیاطی، بسیار کوچک و دم دستی هستند و برای آن‌ها نیاز نیست چرخ خیاطی را از جا دربیاریم، روی میز قرار دهیم و به برق وصل کنیم و… مثلاً جوراب یکی از اعضای خانه سوراخ شده و قصد داریم آن را وصله کنیم، یا درز لباسی کمی باز شده و می‌خواهیم سریع آن را دوخت بزنیم، بدون این‌که زمان زیادی صرف این‌کار کنیم. یا در خانه‌ی دانشجویی و خوابگاه یا سربازخانه هستیم و دسترسی به چرخ خیاطی ممکن نیست. چرخ خیاطی‌های حرفه‌ای و گران قیمت، سنگین و بزرگ هستند و برای کارهای سردستی و کوچک کسی حوصله نمی‌کند سراغ آنها برود. در این مواقع نخ و سوزن را بیرون بیاوریم یا چرخ خیاطی دستی و مسافرتی را؟!

به نظر می‌آید برای انجام دادن کارهای سریع و آسان، استفاده از چرخ خیاطی دستی و مینی گزینه‌ی بدی نباشد. اما آیا می‌توانیم چنین وسیله‌ای را با کیفیت مناسب تهیه کنیم و محصولاتی که در بازار یافت می‌شوند، نیاز ما را رفع می‌کنند؟

پیشنهاد: آیا ظروف چدنی سالم ترین ظروف آشپزخانه هستند؟

مزایای چرخ خیاطی دستی و مسافرتی از زبان سازندگان

احتمالاً تاکنون چرخ‌های خیاطی کوچک دستی را دیده‌اید. در ابتدای امر بیشتر شبیه یک اسباب بازی به نظر می‌رسند تا چرخ خیاطی! برای اینکه زود قضاوت نکنیم، ابتدا حرف تولیدکنندگان و فروشنده‌های این دستگاه‌ها را بشنویم. سازندگان و فروشندگان ادعا می‌کنند واقعاً می‌توان برای دوخت و دوز، از این دسته چرخ خیاطی‌های مسافرتی استفاده کرد و در مواقع ضروری به کار می‌آیند و اصطلاحاً کار راه انداز هستند.

از نظر آنان، این چرخ خیاطی‌های کوچولو و ارزان قیمت، راحت جابه جا می‌شوند، وزن فوق العاده کمی دارند و سوزن را به راحتی نخ می‌کنند. این چرخ خیاطی‌ها مناسب برای دوخت لبه‌های بالش، لبه‌های لباس، جوراب، سر تشک و متکا و … هستند. علاوه بر این‌که در مسافرت‌ها می‌توانیم آن‌ها را همراه خود ببریم تا اگر لباسی دچار پارگی یا آسیب شد آن را بدوزیم؛ در خانه هم وقتی حوصله‌ی نشستن پای چرخ خیاطی‌های معمولی را نداریم، می‌توانیم آن‌ها را در دست بگیریم و در حالی که روی مبل لم داده‌ایم، کار دوخت و دوز را هم انجام دهیم!

همچنین مدعی هستند دوخت‌های دم دستی و ساده را می‌توان با این چرخ خیاطی‌ها انجام داد و نیازی نیست با دست کوک بزنیم تا هرچند ثانیه یک بار با فرو رفتن سوزن در دست دادمان به هوا برود! یا کوک‌ها بعد از مدتی شل و از هم باز شوند… خلاصه این وسیله‌ی کوچک را یک ابزار کاربردی معرفی می‌کنند و ما را به زمانی وعده می‌دهند که شاید یک روز با پارگی لباس در مجلس‌های مهم مواجه شدیم و این خیاط کوچولوها در آن زمان به درد ما خواهند خورد!

معایب چرخ خیاطی های دستی کوچک همراه از نظر خریداران

اما در سمت مقابل، افرادی که این چرخ‌های دستی را خریده و استفاده کرده‌اند، به دو دسته‌ی مخالف و موافق تقسیم می‌شوند. مخالفان معتقدند خرید این دستگاه‌ها پول دور ریختن است و هیچ کارایی برای خریدار نخواهند داشت. البته موافقان هم با این‌که نظر مثبت‌تری نسبت به این خیاط کوچولوها دارند، اما آن‌ها نیز بیان می‌کنند نه به اندازه‌ی یک چرخ خیاطی حرفه‌ای و گران قیمت و نه حتی یک دستگاه متوسط، نمی‌توان از این بچه خیاط‌ها انتظار داشت. موافقان به این دلیل از این دستگاه‌ها رضایت دارند چون از آن‌ها توقع چیزی در حد کمی بهتر از نخ و سوزن دارند و کارهای سبک و دم دستی را با آنها انجام می‌دهند و از این نظر کار راه انداز هستند. همچنین راحت در دست قرار می‌گیرند و قابلیت حمل و جابه‌جایی آسانی دارند. ضمن این‌که برای دختران نوجوان و افراد مبتدی و درست کردن کاردستی نیز مناسب هستند.

به هر حال با این چرخ‌ها، هر چیزی را نمی‌شود دوخت! در ضمن این چرخ‌های دستی کوچک، فقط قابلیت دوخت‌های ساده و ظریف را دارند. این را هم باید مد نظر داشت که به علت قیمت ارزانی که دارند، کیفیت قطعات آن‌ها به اندازه‌ی چرخ‌های بزرگ و قیمتی نیست و به هر حال آسیب پذیرتر از چرخ‌های خیاطی معمولی هستند.

جمع بندی شناسور

اگر شرکت‌های برند و معتبر از این دست چرخ‌ها تولید می‌کردند خیال خریدار راحت‌تر بود و ما هم می‌توانستیم نظر دقیق‌تری ارائه کنیم. اما این نمونه چرخ‌ها همه چینی هستند و به صورت متفرقه تولید می‌شوند. مثلاً سازندگان در یک نمونه از آنها از نام و عنوان مشترک Handy Stitch استفاده می‌کنند و چیز بیشتری از کارتن و مشخصات آن‌ها نمی‌توان به دست آورد. حتی هیچ نوآوری و پیشرفتی در تولید آنها دیده نمی‌شود و آن چیزی که بیش از 10 سال پیش تبلیغ می‌شد، هنوز هم همان محصول ارائه می‌شود.

زمانی که بالای 70 درصد خریداران، از یک محصول رضایت داشته باشند، کیفیت آن محصول مناسب ارزیابی می‌شود. اما حواسمان هست که 30 درصد نیز نارضایتی وجود دارد و بخشی از خریداران، از همان محصول نسبتاً باکیفیت اعلام نارضایتی می‌کنند.

در مورد بعضی از این چرخ دستی‌های دستی و مسافرتی، درصد نارضایتی به چیزی در حد نیمی از خریداران می‌رسد! یعنی حدود 50 درصد از خریداران از این محصولات ناراضی هستند. بنابراین اگر قصد خرید دارید، باید بدانید احتمال ناراضی بودن شما پس از خرید، بالا خواهد بود.

نکته‌ی جالب و عجیب این‌که این دستگاه‌ها بسیار پر استفاده هستند! یعنی در عین نارضایتی زیاد، باز هم خریداری می‌شوند و مورد نقد و قضاوت قرار می‌گیرند. احتمالاً این موضوع به دلیل قیمت بسیار ارزان آن‌ها است. مورد بعد این‌که در بین آقایان طرفدار زیادی دارند و با استفاده از آنها، مردان می‌توانند کارهای سردستی را خودشان انجام دهند و نیازمند خانم‌ها نباشند.

بعضی از افرادی که از این دستگاه‌ها اعلام نارضایتی کرده‌اند، بعضی از نکات ریز را در مورد آنها نمی‌دانسته‌اند. بخش نظرات مفید کاربران در همین صفحه را بخوانید تا با این نکات کاربردی آشنا شوید.

همچنین یک مورد چرخ خیاطی مینی در انتهای صفحه معرفی کرده‌ایم که نسبت به بقیه‌ی چرخ‌های دستی، وضعیت کیفیت و رضایت مشتری بهتری دارد. آن را هم ببینید.

چرخ خیاطی دستی مسافرتی Handy Stitch

معرفی و بررسی چرخ خیاطی هندی استیچ چینی باتری خور

این چرخ همراه و مسافرتی غالباً به نام Handy Stitch شناخته می‌شود؛ اما ممکن است گاهی با عناوین دیگر از جمله CS101B، ۱۰۰۰۰۰۲۱۰۳، کد 213، HS و… در فروشگاه‌ها عرضه شود که این‌ها همه عناوین فرعی هستند و اسم اصلی آن هندی استیچ است.

منبع انرژی این چرخ خیاطی دستی ۴ عدد باتری قلمی است و بدنه‌ی آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. برای این‌که مدام نخواهید برای آن باتری قلمی بخرید، می‌توانید از باطری قلمی شارژی استفاده کنید که البته این نوع باتری‌ها گران قیمت هستند. (در بعضی موارد گزارش شده که فقط با باتری قلمی معمولی کار می‌کند نه شارژی!)

این چرخ خیاطی دوخت یک طرفه و زنجیره‌ای دارد و برای دوخت موقت طراحی شده است؛ به طوری که اگر بعد از دوخت، سر نخ را بکشید، تمام آن چه دوخته شده از جایش بیرون می‌آید! اگر می‌خواهید این اتفاق رخ ندهد، باید انتهای دوخت را گره بزنید و کور کنید. چنین امکانی می‌تواند برای دوختن چیزی مثل سر کیسه‌ی برنج به کار بیاید. (هر وقت بخواهیم می‌توانیم به راحتی آن را باز کنیم.)

در ضمن برای پارچه‌های ضخیم روی آن حساب باز نکنید و این دستگاه، برای دوخت پارچه‌های نازک و کوتاه مناسب است. البته با پارچه‌های زیادی شل و ول مثل زیرپیراهن هم مشکل دارد. همچنین مشکل پرتکرار استفاده کنندگان این محصول این است که هنگام کار ممکن است نخ پاره شود یا دوخت از مسیر مستقیم، خارج شود و به صورت منحنی بدوزد. مصرف باتری آن نیز نسبتاً زیاد گزارش شده است که بهترین راه استفاده از آداپتور برق برای آن است. به طور پیش فرض آداپتور در جعبه‌ی محصول نیست و خودتان باید آن را تهیه کنید.

مشخصات فنی چرخ خیاطی هندی استیچ

  • ابعاد: 22 × 4 × 7 سانتی متر
  • وزن : 270 گرم
  • جنس : پلاستیک مقاوم
  • اقلام همراه : دو عدد ماسوره – یک عدد سوزن – یک عدد سوزن نخ کن
طرز صحیح گذاشتن باطری ها و محل سوکت آداپتور هندی استیچ

نظرات مفید خریداران در مورد چرخ خیاطی دستی هندی استیچ

بخشی از نظرات خریداران این محصول در اعلام رضایت یا نارضایتی درباره‌ی آن است؛ اما برخی از آنان نکات مفیدی را ارائه کرده‌اند که آنها را در زیر می‌آوریم تا به درد سایرین هم بخورد. شاید ندانستن همین نکات ریز سبب نارضایتی نیمی از خریداران این محصول شده باشد. (نظرات را عیناً نقل می‌کنیم و در املا و نگارش آن‌ها دست نمی‌بریم!)

تا زمانی که پارچه‌ی روی خود دستگاه باهاش بود کار می‌کرد. تا برش داشتم و نخ رو قیچی کردم و پارچه‌ی خودم رو گذاشتم کار نکرد دیگه! کلی نگاه کردم تا فهمیدم باید اون پیچِ بالای سوزن رو شل کنی و سوزن رو یه کم بیاری پایین‌تر و دوباره پیچ رو سفت کنی. این‌جوری درست شد.

برای استفاده از سوزن نخ کن، سرش به صورت قلابی از داخل سوزن رد میکنی، نخ به قلاب متصل میکنی، بعد بیرون می‌آری.

ورودی آداپتور 6 ولت 600 میلی آمپر داره. میتونید کاری کنید که به برق وصل بشه و باتری مصرف نکنه. فقط دقت کنید که ورودی آداپتورش پورت AUX هست. یه فیش AUX باید تهیه کنین و خودتون درستش کنین یا بدین کسی که بلده، سر سیم آداپتور رو سوکت aux لحیم کنه.

برای بریدن نخ که دوخت باز نشه باید نزدیک آخر کار که شدید نخ رو از قسمت ماسوره مثلا قیچی کنید و بدوزید تا نخ تمام بشه یا وقتی دوخت تمام شد از پیش سوزن بدون اینکه پارچه رو بردارید یا بکشید نخ رو قیچی کنید تا باز نشه.

وقتی مخزن باتریشو باز کنید، با 4 تا فنر مواجه میشید که نشون دهنده اینه که انتهای همه باتریها روی فنر قرار میگیره، اما منطقی نیست و اگه اینکار رو کنید کار نمیکنه. برای دونستن نحوه صحیح باتری گذاری پشت درب مخزن باتریو ببینید. دوتا دایره پر و دوتا خالی. سمت مثبت و برجسته باتریها روی قسمت پر و سمت منفی و پهن باتری ها روی قسمت های تو خالی قرار میگیره.

دوخت این دستگاه کاملا یه طرفه ست و بعد از دوختن، حتی موقعی که میخواید پارچه رو از زیر دستگاه در بیارید شکافته میشه. روشی که من تونستم باهاش کار کنم اینطوره (ممکنه بهینه نباشه، اما برای من کار کرده) سر دوختم رو بعد از چند سانت رفتن به سمت چپ، پارچه رو معکوس کشیدم دو سه بار که چند دوخت روی هم قرار بگیره. بعد مسیر دوخت رو ادامه میدم، هر 10-15 سانت، اندازه دو سه سانت معکوس میکشم و دوباره مسیر رو ادامه میدم. در پایان چند بار رفت و برگشت میزنم. اینطور بخشی از دوخت با دوختهای قبلی درگیر میشه و مانع از شکافته شدن دوخت میشه.

دوختهای کمی بلند که نمیشه پارچه رو یکدستی نگه داشت، دستگاه رو تو دستم میگیرم خیلی کنترل دوختم پایین میاد. یا باید پارچه رو یجا فیکس کنم، یا دستگاه رو زمین بذارم، با دو دست پارچه رو کنترل کنم، با شست پا سویج دوخت رو نگه دارم.

برای این که دوختش مستقیم باشه نه منحنی؛ اگه بتونید یه جا ثابتش کنید و دو دستی پارچه رو کنترل کنید این مشکل برطرف میشه. اما در این صورت لازمه یه کلید فشاری یا پدال بهش اضافه کنید و با پا خاموش روشنش کنید. راه حل دیگه اینه که دو نفری باهاش کار کنید یکی دستگاه رو بگیره و یکی پارچه رو.

دوختت که تموم شد حتما باید یه مقدار خالی بدوزی که نخ اضافه رو ببری وگرنه اصلا امکان نداره پارچه رو زیرش در بیاری و یا دوخت و پارچه رو باهم بکشی از زیر دستگاه. حتما حتما باید حداقل پنج سانت اضافه بدوزی پارچه رو.

در جواب دوستانی که میگن وقتی دوخت تموم میشه و سر نخ رو میکشید دوخت باز میشه باید گفت که دوستان ، این که ماسوره اون زیر نداره که عین چرخ خیاطی خونگی همه چی اوکی باشه، وقتی دوخت تموم میشه باید یه حلقه گره مانند بزنین که دوخت همونجا گیر بیفته و باز نشه.

برای این که باز نشه پارچه رو پشت رو میکنید نخ و بلند میچینید از پشت پارچه اخرین نخو میکشید بیرون توی اخرین زنجیره میبرید میکشید و گره میزنید.

ویدئوی آشنایی با راه اندازی و نحوه استفاده از چرخ خیاطی هندی استیچ

ویدئوی زیر به زبان انگلیسی، نحوه کار با این چرخ خیاطی را توضیح می‌دهد:

خرید اینترنتی چرخ خیاطی دستی handy stitch

نحوه نخ کردن دستگاه چرخ خیاطی مسافرتی هندی stitch

با کلیک بر روی چند لینک زیر می‌توانید قیمت چند نمونه از این چرخ خیاطی دستی را مشاهده کنید. البته همانطور که اشاره کردیم همه‌ی این‌ها تقریباً یک نوع چرخ خیاطی هستند و تفاوتی با هم ندارند. ولی ممکن است روزی یکی از آنها موجود یا ناموجود باشد. به همین دلیل لینک هر 3 محصول را قرار می‌دهیم تا این مورد را خودتان بررسی کنید.

چرخ خیاطی مسافرتی Ming Hui معروف به خیاط کوچولو

خرید چرخ خیاطی مینگ های ming hui چینی یا خیاط کوچولو

این مدل چرخ خیاطی دستی نسبت به مدل بالایی یعنی Handy Stitch به مراتب ضعیف‌تر است و از نظر ابعاد نیز حجم کوچک‌تری دارد. به این مدل واقعاً می‌توان لقب اسباب بازی داد و چند سالی است به ندرت در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه شده است. چرخ خیاطی دستی مدل Ming Hui را از این جهت در این صفحه معرفی کردیم تا اگر از مدل هندی استیچ خرید کردید، مواظب باشید فروشنده از این مدل مینگ های برایتان ارسال نکند. بین این دو دستگاه تفاوت‌هایی وجود دارد.

چرخ خیاطی مینی مدل SM202A

چرخ خیاطی مینی اسباب بازی خوبه یا نه؟ بخریم یا نخریم؟

این چرخ خیاطی در سایت‌های فروشگاهی با عنوان اسباب بازی به فروش می‌رسد؛ اما نه تنها اسباب بازی نیست که از هندی استیچ بهتر کار می‌کند! وقتی عبارت اسباب بازی کنار یک چرخ خیاطی درج شود، تصور عمومی این است که سوزن به صورت نمایشی بالا و پایین می‌‌رود و دوخت و دوز واقعی انجام نمی‌شود. البته هستند اسباب بازی‌هایی که دوخت و دوز مبتدیانه نیز انجام می‌دهند و دور سوزن، محفظه‌ی پلاستیکی قرار داده‌اند تا کودک آسیب نبیند؛ اما چرخ خیاطی مدل SM202A واقعاً فراتر از اسباب بازی است و حتی همانطور که اشاره کردیم، فراتر از چرخ خیاطی دستی هندی استیچ است که به طور کامل در موردش حرف زدیم!

بنابراین به کار بردن اصطلاح اسباب بازی برای این وسیله درست نیست و بهتر بود برای آن عبارت چرخ خیاطی مینی یا چرخ خیاطی کوچک و ساده و چیزهایی شبیه به این استفاده می‌شد.

این محصول از پلاستیک مقاوم و با کیفیت ساخته شده و با این‌که فقط یک نوع دوخت ساده‌ دارد، اما این کار را تمیز انجام می‌دهد. باید در نظر داشته باشید این مدل چرخ خیاطی نیز یک وسیله‌ی مسافرتی و مینی محسوب می‌شود. بنابراین همچنان باید از آن انتظار کارهای سبک و ساده و سردستی داشت نه در حد یک چرخ خیاطی گران قیمت.

مزیت‌های چرخ خیاطی مینی مدل SM202A نسبت به handy stitch

این چرخ خیاطی هم با 4 باتری قلمی کار می‌کند؛ اما در کنار آن آداپتور برق نیز وجود دارد که هندی استیچ این قابلیت را به طور پیش فرض نداشت و می‌بایست خودتان برای آن آداپتور تهیه می‌کردید. بنابراین این مدل، هم دستی است، هم برقی. این چرخ خیاطی مینی، دارای پدال پایی است که کار با آن بسیار راحت‌تر از هندی استیچ است که فقط به صورت انگشتی می‌شد از آن استفاده کرد. همچنین این چرخ خیاطی امکان تنظیم سرعت دوخت (دو سرعت کم و زیاد) را دارد؛ لامپ کوچک و قطع‌کن نخ دارد و به طور کلی این مدل، در مقایسه با هندی استیچ، بیشتر به یک چرخ خیاطی شباهت دارد.

هندی استیچ در دست قرار می‌گرفت؛ بنابراین امکان خارج شدن دوخت از مسیر وجود داشت؛ اما چرخ خیاطی مینی مدل SM202A با وجود این‌که کوچک و قابل حمل است؛ اما در جای ثابت قرار می‌گیرد و می‌توان دوخت مستقیم‌تری با آن انجام داد. این چرخ خیاطی، برخلاف هندی استیچ که فقط با پارچه‌های نازک کار می‌کرد، می‌تواند پارچه‌های کمی ضخیم‌تر را نیز بدوزد. هندی استیچ دوخت یک طرفه داشت و اگر انتهای آن گره نمی‌خورد، به راحتی شکافته می‌شد. اما این دستگاه دوخت کامل با دو نخ زیر و رو دارد که دوخت مطمئن‌تری است. البته با این امکانات اضافه، طبیعی است که قیمت بیشتری نیز دارد!

چرخ خیاطی کوچک برقی SM202A پدالی

مشخصات فنی چرخ خیاطی مینی مدل SM202A

  • ابعاد : ۱۷۰x۹۰x۲۰۰ میلی‌متر
  • وزن : 650 گرم
  • جنس : پلاستیک مقاوم
  • اقلام همراه : سوزن نخ کن و سوزن اضافه، 4 ماسوره فلزی یدک، آداپتور و پدال پا، بروشور انگلیسی
  • سایر ویژگی‌ها : تنظیم سرعت دوخت، چراغ دوخت، قطع کن نخ، دارای پدال پا، حالت دستی و پایی، استفاده با قرقره‌های معمولی، دارای قرقره و سوزن، قابلیت کار با برق و باتری

نظر مفید خریداران در مورد چرخ خیاطی مینی مدل SM202A

دوستانی که با ماسوره مشکل دارن، ساده اش اینه که نخ ماسوره رو باید بیارید تو شیار جلو، نخ سوزن رو نگه دارید و یه بار بیل بیلک سمت راست رو بچرخانید تا نخ ها رو بهم وصل کنه، بعد هر دو نخ رو ببرید پشت چرخ.

پارچه های با ضخامت ملحفه روتخت را به راحتی پس دوزی میکنه. بنظرم اصلا وسیله مناسبی بعنوان اسباب بازی نیست. این وسیله یک چرخ خیاطی واقعی مسافرتی هست که می تونه بعنوان اسباب بازی وسیله خطرناکی باشد. هنگام کار خیلی باید مراقب ماکو و ماسوره اش باشید. گاهی ممکنه ماسوره و ماکو جابجا بشوند که اگر دقت نشود ممکنه به سوزن صدمه بخورد.

هر وقت یه دفعه قفل کرد پدال رو دیگه فشار ندید، با دست (به سمت خودتون) بچرخونید و دو سه تا دوخت بزنید. بعد دوباره پدال رو فشار بدید، اگر هم نخ زیر کار جمع شد یا خیلی شل شد، پیچ تنظیم رو که کنار ماسوره نخ قرار داره کمی چپ و راست کنید تا تنظیم بشه.

اینایی که میگن مرجوع کردیم شکسته بود و … درست با چرخ کار کنی، چرخ دنده ش نمیشکنه ! قلق داره. بریدن نخ بخاطر جنس نخه. یا اینکه زیادی سفت می بندی یا زیادی شل. نخ جمع میشه بخاطر تنظیم نادرستشه. نخ باید حتما از داخل تنظیم نخ رد شه (بین دوتا صفحه فلزی قراربگیره.)

دقت کنید این چرخ خیاطی تنها تفاوتی که با چرخ خیاطیهای خانگی داره اینه که نخ ماسوره رو خودتون باید با دست از سوراخش رد کنید و بیارید بالا. خودش نمیاره پیج تنظیم حرکت نخ هم مهمه تنظیم باشه که شل ندوزه.

به جای sm202 a برام sm202 فرستادن که سایزش فرق داره. حواستون باشه همون sm202a رو تحویل بگیرید.

ویدئوی آشنایی با راه اندازی و نحوه استفاده از چرخ خیاطی مینی مدل SM202A

در ویدئوی زیر با زیرنویس فارسی می‌تونید نحوه کار با این چرخ خیاطی را به طور کامل ببینید:

خرید اینترنتی چرخ خیاطی مینی مدل SM202A

برای سفارش آنلاین این محصول روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید آنلاین لوازم و تجهیزات و ملزومات خیاطی ارزان قیمت

خرید اینترنتی لوازم و ملزومات و تجهیزات خیاطی

فازغ از بحث چرخ خیاطی دستی یا مسافرتی یا مینی، خوب است اشاره‌ای کنیم به ملزومات و تجهیزات خیاطی و این‌که از طریق اینترنت به چه صورت می‌توانیم آنها را تهیه کنیم. در لینک زیر می‌توانید قیمت انواع ملزومات و لوازم خیاطی از جمله نخ و سوزن، جعبه خیاطی، صابون خیاطی، متر، بشکاف، مانکن سوزن‌خور، کاغذ الگوی خیاطی، دکمه، خودکار خیاطی، نخ نامرئی، چشم عروسک، روغن چرخ خیاطی، سوزن ته گرد، سنجاق، خط کش خیاطی، دوک نخ، ماسوره چرخ خیاطی و هر چیز دیگر که فکرش را بکنید، مشاهده کنید و در صورت لزوم ثبت سفارش کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)