معرفی گوشی موبایل OROD و GLX مشابه گوشی Vertu (طرح اصل ایرانی!)

بررسی تخصصی گوشی موبایل ارد مدل امپایر طرح اصل ورتو
5/5 - (4 امتیاز)

گوشی های لوکس و بسیار گران شرکت ورتو Vertu

Vertu یک شرکت سابقاً انگلیسی است که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی موبایل‌های دست‌ساز لوکس و بسیار گران قیمت فعالیت می‌کند و قبلاً زیرمجموعه‌ی شرکت نوکیا بود. گوشی‌های تولیدی ورتو بالای 2 هزار دلار قیمت دارند و به 40 تا 50 هزار دلار هم می‌رسند! شرکت ورتو، تمرکز اصلی را بر روی لوکس بودن و ظاهر گوشی گذاشت؛ نه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن. دقیقاً مانند تولیدکنندگان ساعت و زیورآلات بسیار گران‌قیمت و لاکچری. ایده‌ی آن‌ها این بود که چطور بعضی افراد برای ساعت مچی 20 هزار دلار خرج می‌کنند؟ چرا این هزینه برای گوشی موبایل نباشد؟

تلفن همراه‌های تولیدی این شرکت، به این دلیل بسیار گران قیمت هستند که در ساخت آنها از قطعات طلا، یاقوت، الماس، تیتانیوم، چرم اصل، استیل ضد زنگ و به طور کلی مواد و فلزات گران‌بها استفاده شده است. در سال‌های اولیه، محصولات ورتو، گوشی‌های کلاسیک و ساده بودند که امکانات نرم افزاری و سخت‌افزای قابل توجهی نداشتند و فقط لوکس و لاکچری بودند. اما در سال‌های بعد، گوشی‌های هوشمند اندرویدی ورتو نیز با همان رویکرد لاکچری بودن به بازار آمد.

پیشنهاد: لیست برترین لپ تاپ های ASUS

خرید گوشی ورتو اورجینال signature s از سایت ebay
سیگنچر اس

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید گوشی Vertu مدل Signature S در سایت ebay به قیمت ۲۰ هزار دلار برای فروش قرار داده شده است!

به گفته ایندیا تایمز، در سال 2008 بسیاری از افراد مشهور هالیوود مانند براد پیت، آنجلینا جولی، پیرس برازنان، گوئینت پالترو، مدونا و در هند، شاهرخ خان، ویجی مالیا و کاران جوهر از این برند استفاده می‌کردند.

در حال حاضر مشخص نیست این شرکت همچنان فعالیت دارد یا کارش به تعطیلی کشیده است. در این باره اطلاعات متناقضی در سطح نت به چشم می‌خورد.

مزایای استفاده از گوشی طرح کپی شده ارد orod مدل امپایر

گوشی ایرانی مشابه و طرح اصل گوشی ورتو

در مقاله‌ی جامع مزایا و معایب گوشی‌های طرح اصل و شبیه سازی شده، اشاره کردیم که گوشی‌های طرح اصل معمولاً در چین (سرزمین کپی‌کارها) ساخته می‌شوند. اما دو شرکت ایرانی OROD و GLX گوشی‌های کلاسیک شبیه به گوشی‌های شرکت ورتو عرضه کرده‌اند که در نوع خود جالب است.

در آن مقاله به طور مفصل بیان کردیم که نباید گوشی‌های طرح اصل را خریداری کرد؛ چرا که شرکت تولیدکننده‌ی آنها مشخص نیست؛ خدمات پس از فروش ندارند؛ عمدتاً کیفیت ساخت پایین و مواد و متریال بی‌کیفیت دارند و به همین دلیل، طول عمر پایینی دارند و… اما در این مطلب، موضوع متفاوت است.

در این 3 گوشی ایرانی که در این صفحه قصد داریم به شما معرفی کنیم، بر روی گوشی‌ها لوگوی برند شرکت ایرانی حک شده است. اما در گوشی‌های چینی، لوگوی برندهای مشهور که از روی دست‌شان کپی کرده‌اند، نصب می‌شود. این یعنی این دو شرکت ایرانی، ضمن این‌که ظاهر گوشی را از تلفن همراه‌های ساخت شرکت Vertu کپی کرده‌اند؛ اما عنوان خودشان را دارند و احتمالاً تمایل ندارند موبایلشان به عنوان طرح اصل مطرح شود. در سطح اینترنت نیز اولین بار است که چنین عنوانی به آنها اطلاق می‌شود! ولی آنها گوشی طرح ورتو محسوب می‌شوند.

کار شرکت‌های چینی در بعضی از موارد باعث رخ دادن کلاهبرداری می‌شود. مثلاً همین گوشی‌های ورتو هم توسط چینی‌ها کپی شده و لوگوی vertu بر روی آن نصب شده و بعضی از فروشگاه‌ها می‌توانند آن را به عنوان ورتوی لاکچری و اصل (!) به مشتریان بی‌اطلاع بفروشند.

از طرفی گوشی‌های ساده و دکمه‌ای فن‌آوری پیچیده‌ای ندارند که گوشی اصل و کپی آنها تفاوت زیادی داشته باشد. ضمن این‌که این گوشی‌های ایرانی با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند و تا این لحظه که این مطلب منتشر می‌شود، اکثر خریداران، از این سه گوشی اعلام رضایت کرده‌اند.

نکته: دو گوشی OROD معرفی شده در این صفحه، در چین ساخته می‌شوند و شرکت ارد تنها سفارش دهنده و عرضه کننده‌ی آنها در ایران است!

با ما همراه باشید تا به عنوان گوشی کلاسیک و گوشی دوم، این سه موبایل کپی یا طرح اصل ورتو را بررسی کنیم.

پیشنهاد: چطور پول پس انداز کنم و موبایل بخرم؟

خرید گوشی طرح اصل ورتو سیگنچر اس از شرکت ارد ایرانی

گوشی ایرانی OROD مدل Empire 2020 یا طرح اصلی Vertu مدل Signature S

با ابتکار شرکت ایرانیان قائم همراه (کاوش تیم) عرضه کننده‌ی برند ایرانی OROD، مشابه گوشی 20 هزار دلاری ورتو مدل سیگنچر اس را می‌توان با قیمت 20 دلار تهیه کرد! البته به اندازه‌ی همین قیمت نیز باید از ساخت فیزیکی و نرم افزاری آن انتظار داشته باشیم!

اگر بخواهیم این گوشی را در دو مشخصه‌ی کلی معرفی کنیم؛ عبارت اند از:

  • اول: زیبایی و ظاهر شیک و جالب.
  • دوم: یک انتخاب عالی به عنوان گوشی دوم. به این معنی که از گوشی ارد طرح Empire 2020 می‌توان (در کنار موبایل هوشمند گران قیمت) به عنوان یک گوشی دوم با ظاهری مقاوم و در عین حال زیبا استفاده کرد.

گوشی موبایل ارد مدل Empire 2020 از یک بدنه و فریم فلزی و با طراحی خاص بهره می‌برد و به صورت دو سیم کارته تولید شده است. البته می‌توان به صورت یک سیم کارت و یک کارت حافظه‌ی microSD با ظرفیت 8 گیگابایت نیز از آن استفاده کرد. صفحه‌نمایش این گوشی 1.77 اینچ و با فن‌آوری TFT است که از یک گوشی ارزان و کلاسیک، انتظار بیش از این را نمی‌توان داشت. باتری 1000 میلی آمپر ساعتی این گوشی، (در صورتی که از دوربین استفاده نکنید) تا چند روز به شما کار می‌دهد. البته دوربین این گوشی نیز در حد قیمت آن و به صورت VGA است که کیفیتی ندارد.

پس از خرید، پلاستیک روی قسمت برنجی باتری را بکَنید و باتری را سر جای خود قرار دهید، وگرنه گوشی روشن نمی‌شود. همچنین برای روشن شدن، دکمه‌ی بین چهار جهت را فشار دهید.

آنتن‌دهی گوشی بدون مشکل است و صدای اسپیکر مطلوبی نیز دارد . همچنین قابلیت ارتباط از طریق بلوتوث را دارد. برای شارژ این گوشی باید از پورت microUSB استفاده کنید. تعبیه این پورت را می‌توان یکی از مزیت‌های این مدل دانست. برخلاف گوشی‌های قدیمی که از شارژر سوزنی استفاده می‌کردند، این مدل به درگاه microUSB مجهز شده است. اگر در جایی باشید که گوشی‌تان شارژ نداشته باشد پیدا کردن این کابل بسیار آسان‌تر از مدل سوزنی است.

مشخصات فنی گوشی ارد مدل امپایر 2020

امکانات و قابلیت ها

مشخصات اصلیسایر ویژگی‌ها
  • صفحه نمایش :TFT
  • انداره صفحه : 1.77 اینچ
  • دو سیم کارت
  • دوربین : VGA
  • باتری : 1000 میلی آمپر ساعت
  • حافظه داخلی : 32 مگا بایت
  • قابلیت اتصال حافظه microSD : دارد
  • ابعاد : ۱۳۰.۴x۴۲.۲x۱۲.۳
  • توضیحات سیم کارت : سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • دارای صفحه کلید کلاسیک
  • شبکه ارتباطی : 2G
  • درگاه ارتباطی : microUSB v۲.۰
  • اقلام همراه : شارژر
  • معایب و نقاط ضعف

    این گوشی طرح ورتو، در حد قیمتش گوشی مناسبی ارزیابی می‌شود. بنابراین امکاناتی که در آن تعبیه نشده را نمی‌توان به عنوان نقطه‌ی ضعف آن محسوب کرد. اما در هر صورت این گوشی فاقد سیستم عامل، فاقد دوربین سلفی، فاقد امکان تعویض زنگ گوشی و… است. همچنین درگاه اتصال هندزفری یا جک 3.5 میلی متری ندارد ولی می‌توان از طریق هندزفری بلوتوث به آن متصل شد.

    74 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

    گوشی ایرانی OROD مدل Empire یا طرح اصل گوشی Vertu مدل Signature

    بررسی ویژه و تخصصی گوشی ارد امپایر طرح فول کپی ورتو vertu

    این گوشی طرح اصل ایرانی همان‌طور از اسمش مشخص است، دقیقاً همان کاربری نرم افزاری و سخت افزاری گوشی بالا را دارد. تنها تفاوت قابل ذکر بین این دو گوشی، اول عنوان آنها است که در این مدل، عدد 2020 در عنوان آن بیان نشده است و دوم تفاوت‌های ظاهری و طراحی بین آن دو است. گوشی ارد مدل امپایر از روی یکی دیگر از مدل‌های گوشی ورتو سیگنچر کپی شده است و اگر به لبه‌های کناری آن از جلو دقت کنید، متوجه تفاوت آن با گوشی قبلی می‌شوید. در پشت گوشی نیز فرق‌هایی دیده می‌شود؛ اما در این گوشی نیز طرح اسب بر روی گوشی حک شده که در گوشی اصلی ورتو دیده نمی‌شود.

    جمع بندی: دو گوشی ارد معرفی شده، جزو مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید گوشی ارزان یا گوشی دوم محسوب می‌شوند. خصوصاً ظاهر و طراحی آنها فراتر از گوشی‌های کلاسیک دیگر است و یک طرح لاکچری و زیبا محسوب می‌شود که با این قیمت ارائه شده، کاملاً ارزش خرید دارند.

    82 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

    گوشی ایرانی GLX مدل 2690V طرح اصل گوشی ورتو مدل سیگنچر V

    گوشی دو سیم کارت جی ال ایکس مدل 2690 v

    گوشی طرح ورتو یا طرح اصل ایرانی ساخته‌ی جی‌ال‌ایکس مدل 2690V نیز شبیه دو گوشی بالا است. از نظر قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری تا حد زیادی مانند گوشی‌های ارد ساخته شده؛ ولی در گوشی GLX 2690V از باتری 1600 میلی آمپر ساعت استفاده شده که نسبت به دو گوشی OROD باتری قوی‌تری است. همچنین این گوشی قابلیت تغییر صدا نیز دارد. در بقیه‌ی موارد تفاوت خاصی با گوشی‌های ارد ندارد.

    5/5 - (4 امتیاز)