بررسی و آشنایی با گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max

بررسی تخصصی گوشی apple مدل آیفون xs max
5/5 - (2 امتیاز)

گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max یکی از ساخته‌های باکیفیت برند اپل است که با داشتن ویژگی‌هایی عالی، توانسته گوی رقابت را از دیگر برندها و مدل‌های موجود در بازار برباید. البته گوشی بی کیفیت از اپل سراغ نداریم و واژه‌ی دیگری نمی‌شود برای توصیف گوشی‌های این شرکت به کار برد! اگر دوست دارید گوشی همراه شگفت انگیز و باکیفیت فوق العاده داشته باشید، با ما همراه باشید تا در این بررسی شما را با ویژگی‌های گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max به شکل تخصصی آشنا کنیم.

پیشنهاد: روش پس انداز پول برای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max در یک نگاه

گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max در سپتامبر سال ۲۰۱۸ توسط اپل معرفی و به بازار جهانی عرضه شد. ویژگی های این مدل از گوشی، تا حد زیادی مشابه مدل iPhone XS است با این تفاوت که صفحه نمایش آن بزرگتر و ۶٫۵ اینچی طراحی شده است. این تلفن همراه اپل به صورت تک سیم کارته ارائه شده و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. وزن و ابعاد این مدل از تلفن همراه نیز بسیار مناسب و ایده آل بوده و می‌توانید آن را با وزن ۲۰۸ گرم و ابعاد ۱۵۷٫۵*۷۷٫۴*۷٫۷ میلی متر در دست بگیرید.

بررسی تخصصی و آشنایی کامل با گوشی آیفون iphone xs max lla
مشخصات گوشی اپل آیفون ایکس اس مکس در یک نگاه

بررسی ویژگی های گوشی اپل آیفون مدل XS Max

پس از آشنایی مختصر با مشخصات کلی این گوشی، حالا خوب است به بررسی کامل و تخصصی ویژگی های گوشی تلفن همراه اپل آیفون iPhone XS Max بپردازیم.

طراحی بسیار زیبا

اگر از آن دسته از افراد هستید که علاوه بر کیفیت، به دنبال خرید گوشی همراه زیبا و خوش دست هستید، گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max می‌تواند انتخاب بسیار مناسب و زیبا برای شما باشد. این گوشی، واقعاً طراحی بسیار زیبا، ظریف و در عین حال مقاوم دارد و می‌توانید از میان رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری، رنگ گوشی دلخواه و مورد نظرتان را انتخاب کنید.

صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی آن می‌توان گفت تقریباً تمام سطح بیرونی گوشی را پوشش داده و قاب بیرونی آن بسیار ظریف است. بدنه‌ی پشتی گوشی از جنس شیشه‌ی بسیار مقاوم ساخته شده است تا علاوه بر زیبایی، امکان شارژ بی سیم باتری نیز فراهم شود. قاب پشتی شیشه‌ای از طرف دیگر باعث دریافت قوی‌تر سیگنال‌های مخابراتی شده و در ضعیف‌ترین مناطق مخابراتی نیز می‌توان به راحتی با تلفن همراه صحبت کرد.

کیفیت صفحه نمایش مافوق تصور

بالا بودن حافظه داخلی گوشی‌های همراه و تبلت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را روی آن‌ها ریخته و در هر زمان و مکان که دوست دارید آن‌ها را تماشا کنید. در این موارد، کیفیت صفحه نمایش مهم ترین مسئله برای بیننده است تا لذت تماشای فیلم محبوب را چند برابر کند.

صفحه نمایش رنگی گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max دارای حداکثر تعداد پیکسل موجود در فضای قاب بوده و در هر اینچ آن ۴۵۸ پیکسل وجود دارد، حتی بیش از بعضی تلویزیون‌های خانگی! رزولوشن صفحه نمایش این گوشی موبایل ۲۶۸۲*۱۲۴۲ بوده و می‌تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را تشخیص و نمایش دهد. در واقع تمامی رنگ های طبیعی موجود در طبیعت را می‌توانید در صفحه نمایش گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max دیده و از عمق تصاویر و وضوح آن‌ها شگفت زده شوید.

بررسی ویژه صفحه نمایش و طراحی گوشی آیفون xs max lla

بدنه مقاوم در برابر آب و گرد و خاک

مورد بعد در بررسی این گوشی آیفون، گواهی مقاومت آن در برابر آب و رطوبت و گرد و غبار است. تاکنون چند بار گوشی‌های همراهتان از دست‌تان در آب افتاده و خراب شده است؟ چقدر نگران گرد و خاک موجود هستید که به گوشی شما نفوذ نکرده و آن را خراب نکند؟ با خرید گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max تمامی نگرانی‌ها در مورد ایمنی گوشی، به فراموشی سپرده می‌شود.

بدنه و قاب این گوشی به شکلی طراحی شده است که در برابر آب و گرد و خاک، کاملاً مقاوم است. اگر دنبال فیلم برداری و یا عکس برداری از دنیای زیر آب هستید، این گوشی می‌تواند انتخابی بی‌نظیر برای شما باشد. این گوشی موبایل با داشتن استاندارد IP68 می‌تواند به مدت نیم ساعت تا عمق دو متری آب رفته و کوچک‌ترین آسیبی نبیند.

از طرف دیگر، قاب و بدنه‌ی گوشی در برابر ضربه نیز تاحدی مقاوم است و به آسانی با زمین خوردن خراب نمی‌شود یا نمی‌شکند. نکته‌ی بعد این‌که اگر خانم‌های خانه‌دار از گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max در آشپزخانه نیز زیاد استفاده می‌کنند، نگران جای لکه و چربی روی آن نباشند؛ زیرا بدنه‌ی گوشی به شکلی طراحی شده است که لکه های روی آن به راحتی پاک می‌شود.

پیشنهاد: اسپیکر بلوتوث ضد آب JBL مدل Flip 6 را ببینید.

فناوری تشخیص چهره

یکی از پیشرفته ترین روش های باز کردن قفل در گوشی‌های جدید، فن آوری تشخیص چهره است. استفاده از رمزهای عددی یا الگو چندان امنیت بالایی نداشته و هر کسی می‌تواند با دانستن و یا حدس آن به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کند. اما به لطف فناوری بررسی تشخیص چهره گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max گوشی تنها قیافه‌ی شما را تشخیص داده و صرفاً با آن باز می‌شود. نکته‌ی جالب درباره‌ی تشخیص چهره در این گوشی آن است که تغییرات چهره مانند استفاده از کلاه، تغییر حالت مو یا عینک را تشخیص داده و با وجود آن هم عمل می‌کند. این فناوری باعث شده است که از فن آوری تشخیص اثر انگشت در این موبایل استفاده نشود.

دوربینی با ویژگی هایی حرفه ای

اپل در عدد مگاپیکسل دوربین‌هایش بسیار با خساست رفتار می‌کند. در گوشی‌های برندهای دیگر به راحتی عددهای بالای 20 مگا پیکسل و بیشتر را ولخرجانه اعلام می‌کنند؛ اما شاید فقط یک عدد باشد و وقتی همان گوشی را با یک گوشی 12 مگاپیکسلی اپل مقایسه کنیم، کیفیت دوربین آیفون بهتر باشد. از دیگر ویژگی های این بررسی، اشاره به دوربین گوشی موبایل اپل آیفون مدل iPhone XS Max است. این تلفن همراه با داشتن دو دوربین پشت ۱۲ مگا پیکسلی بسیار دقیق عمل می‌کند. جالب است بدانید دوربین این گوشی همانند دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای دارای سیستم لرزش گیر بوده و باعث می‌شود لرزش دست تاثیر منفی بر کیفیت عکس نگذارد.

دوربین این گوشی، ویژگی های دیگری از جمله زوم اپتیکال دو برابر، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، قابلیت عکاسی پانورما و قابلیت عکاسی HDR دارد. برای فیلمبرداری نیز می‌توانید از دو رزولوشن و سرعت متفاوت برای ثبت لحظات شیرین زندگی‌تان استفاده کنید. دوربین سلفی گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max نیز با کیفیت بوده و می‌تواند با کیفیت ۷ مگاپیکسل از شما عکس بگیرد.

بررسی و شناسایی آیفون گوشی جدید اپل

باتری بسیار قوی

باتری یکی دیگر از مشخصه‌های قابل اشاره در بررسی گوشی های همراه است که ضعیف بودن آن می‌تواند کارایی موبایل را کاهش دهد. باتری گوشی موبایل آیفون مدل iPhone XS Max از نوع لیتیوم یونی بوده و ۳۱۷۴ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. ظرفیت بالای باتری این گوشی شما را هیجان زده خواهد کرد؛ زیرا می‌توانید تا ۶۵ ساعت از صد تا صفر گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید، یعنی حدود سه شبانه روز متوالی!

پردازنده بسیار قوی

پردازنده های گوشی های اپل، ساخت خود این شرکت هستند و همیشه قدرتمند و سریع هستند. پردازنده‌ی قوی یکی از بارزترین ویژگی گوشی‌های آیفون از جمله گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max است که باعث افزایش سرعت دستگاه شده و می‌تواند برنامه های سنگین را نیز بدون هنگ کردن به خوبی اجرا کند. نوع پردازنده این گوشی همراه ۶۴ بیتی بوده و فرکانس کاری ۱٫۶ و ۲٫۵ گیگا هرتز دارد. پردازنده گرافیکی GPU چهار هسته‌ای دستگاه نیز بسیار قوی بوده و می‌تواند با دقت و سرعت بسیار بالایی به پردازش سینگال‌های گرافیکی بپردازد.

حافظه ای که به راحتی پر نمی شود

اگر پیش از این، بعد از مدتی استفاده از تلفن همراه خود، مدام مجبور به انتقال و یا حذف اطلاعات روی آن بودید، گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max این مشکل شما را حل می‌کند. این تلفن همراه با داشتن حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت (نسخه 512 گیگی آن نیز تولید شده است) می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات مختلف را ذخیره کرده و تا مدت ها نیاز به دست بردن برای حذف و تغییر محتوای فایل‌هایتان نخواهید داشت. البته باید اشاره کنیم این تلفن همراه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند.

سایر قابلیت های گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max

برای کامل‌تر شدن این بررسی، به سایر ویژگی های گوشی موبایل آیفون مدل iPhone XS Max نیز اشاره می‌کنیم. قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شبکه های ۲G، ۳G و ۴G، فناوری های ارتباطی GPRS، بلوتوث، NFC، Wifi، EDGE، فناوری مکان یابی، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها، قابلیت حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه، برنامه‌های ویرایش عکس، قابلیت نمایش اسناد پی دی اف و مایکروسافت، قطب نما، شتاب سنج، فشارسنج و …

بررسی گوشی ضد آب آیفون ایکس اس مکس

بررسی مشخصات فنی گوشی آیفون XS Max

  • تاریخ معرفی : 2018
  • ساختار بدنه: فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس روی قاب پشتی)
  • دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه
  • ابعاد : ۱۵۷٫۵× ۷۷٫۴ × ۷٫۷ میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت : سایز نانو (۸٫۸ × ۱۲٫۳ میلی‌متر)، پشتیبانی از eSIM
  • وزن : ۲۰۸ گرم
  • ساختار بدنه : فلز و شیشه مقاوم در برابر خط و خش با پوشش Oleophobic
  • تعداد سیم کارت : تک سیم کارت
  • ویژگی‌های خاص : مناسب عکاسی، مجهز به حس‌گر اثرانگشت، مناسب عکاسی سلفی، مجهز به حس‌گر تشخیص چهره

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • نوع صفحه نمایش: Super AMOLED
  • رزولوشن صفحه نمایش: 1242 * 2688
  • تراکم پیکسلی: 458 پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ: 16 میلیون رنگ
  • تکنولوژی محافظ صفحه نمایش: Scratch-resistant glass, oleophobic coating
  • سایر قابلیت‌های صفحه نمایش:
    – پشتیبانی از Dolby Vision/HDR10
    – نمایشگر با قابلیت نمایش رنج وسیعی از رنگ‌ها
    – نمایشگر مجهز به لمس سه‌بعدی (3D touch)
    – نمایشگر True-tone
    – پاسخ لمسی 120 هرتز
    – قابلیت دریافت تا چند لمس همزمان

پردازنده

  • تراشه اصلی: Apple A12 Bionic
  • نوع پردازنده: 64 بیت
  • تعداد هسته: 6 هسته ای
  • پردازنده گرافیکی: (Apple GPU (4-core graphics

حافظه

  • حافظه اجرایی: (RAM) 4 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • قابلیت نصب کارت حافظه: ندارد

دوربین

  • دوربین: 12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 7.0 مگاپیکسل
  • کیفیت فیلم برداری:
    Full HD 1080p
    UHD 2160p
  • سرعت فیلمبرداری:
    24 فریم بر ثانیه
    30 فریم بر ثانیه
    60 فریم بر ثانیه
    120 فریم بر ثانیه
    240 فریم بر ثانیه
  • امکانات دوربین:
    روشنایی هوشمند (HDR)
    تصاویر پیوسته (Panorama)
    فلاش ال ای دی (LED flash)
    فوکوس اتوماتیک (auto focus)
    فوکوس لمسی (Touch Focus)
    ردیاب خودکار چهره (Face detection)
    لرزشگیر دست (Optical image stabilization)
    ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده (Geo-Tagging)
    قابلیت عکاسی و فیلمبرداری همزمان (Simultaneous video and image recording)
  • سایر قابلیت‌های دوربین:
    دارای دو دوربین در پشت گوشی
    دو دوربین 12 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل (Dual)
    دوربین اول با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی لنز 28 میلی‌متر (Focus Length 28 mm)، سایز سنسور 1/2.55 اینچ (”Sensor Size 1/2.55)
    دوربین دوم با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی لنز 52 میلی‌متر (Focus Length 52 mm)
    مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) مجهز به زوم اپتیکال تا 2 برابر (2x Optical Zoom)
  • سایر قابلیت‌های دوربین سلفی:
    دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
    قابلیت عکاسی HDR
    فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)

ارتباطات

  • شبکه ارتباطی: 4G
  • شبکه 3جی : HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
  • شبکه 2جی: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • توضیحات شبکه 3جی: HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
  • شبکه 4جی: LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 14(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 29(700), 30(2300), 32(1500), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 46, 66(1700/2100), 71(600
  • توضیحات شبکه 4جی: LTE از نوع Cat16 با سرعت دانلود 1024 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه
  • GPRS
  • Edge
  • شبکه وای فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot
  • NFC
  • بلوتوث: نسخه 5.0 به همراه A2DP , LE
  • USB 2.0, proprietary reversible connector
  • GPS A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS

امکانات

  • سیستم عامل ios
  • نسخه سیستم عامل: iOS 12
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری: MMS، ايميل، مرورگر HTML5، قابليت نمايش اسناد مايکروسافت آفيس، قابليت نمايش فايل‌هاي متني PDF، برنامه ويرايش عکس، قابليت استفاده از سرويس شبکه‌هاي اجتماعي
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی: ندارد
  • باتری قابل تعویض: ندارد
  • نوع باتری: لیتیوم یون
  • زمان مکالمه: 25 ساعت
  • زمان پخش موسیقی: 65 ساعت
  • پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • قابلیت شارژ سریع: 50 درصد شارژ در 30 دقیقه
  • فرمت پخش صدا: MP3/WAV/AAX+/AIFF
  • فرمت پخش ویدئو: MP4/H.265
  • ضبط صدا
  • فیش 3.5 هندزفری: ندارد
  • قطب نما
  • رادیو: ندارد
  • حسگر:
    تشخيص چهره بيومتريک (Face ID)
    فشارسنج (Barometer)
    ژیروسکوپ (Gyro Sensor)
    خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه (Proximity Sensor)
    شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری ( Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate)
  • امکانات دیگر:
    مجهز به دستیار صوتی اپل Siri
    مجهز به سرویس‌های ابری iCloud
بررسی تخصصی و آشنایی و شناسایی گوشی آیفون xs max ساخت apple

نظر خریداران درباره این تلفن همراه اپل

هنوز جزو بهترین های آیفون هستش. از همه لحاظ. اینو به جرئت بهتون میگم. xs چیز دیگه ای هستش از پرستیژ و زیبایی. تا الان هم که این نظر رو براتون مینویسم نسخه iOS تا 16.3.1 که آخرین آپدیت هستش دریافت کرده. تنها مشکلش شارژر ارائه شده با گوشی هستش که ضعیفه. چون 5 واته شما میتونید شارژر 20 وات فست رو تهیه کنید و استفاده کنید با خیال راحت. چون از سری 8 به بعد فست شارژ یا همون شارژر 18 وات یا 20 وات قابل استفاده است. از شارژر 5 وات برای شارژ airpod استفاده کنید چون باتری کوچکی داره.

این گوشی از هر نظر عالیه. بازی هارو بدون باگ باز می کنه حتی بازی های بسیار سنگین. کیفیت دوربین عالی هست و باز زوم کردن کیفیت دوربین تغییری نمی کنه. گوشی کاملیه و به نسبت اندروید ها بالا تر هست و یک خرید عالی برای مخاطب حرفه ای هست. شاید بگید گرونه ولی اگه چند دقیقه با گوشی کار کنی میفهمی واقعا ارزش خرید رو داره. ولی اگه مشکل دانلود اپ های ایرانی دارید با چند تا کار راحت میشه این اپ های ایرانی رو نصب کرد ولی باید کار با ios رو کامل بلد باشی و کار سختی نیست.

میشه گفت گوشی خوبیه و طراحی زیبا و با کلاسی داره و صفحه ای با رزولیشن عالی که هم در نور کم و هم در نور زیاد مناسبه و سخت افزارش متناسبه. اما به دلیل یه سیب نباید همه چیو فراموش کرد. باطریش اصلا مناسب چنین گوشی با این قیمت فضایی نیست و هر روز باید شارژر کنارتون باشه چون نهایتا 6 یا 7ساعت شارژش تموم میشه.

طبعا یه برند هست و میتونیم بگیم برای گرفتن توی دستت خوبه! اما اینو بگو که نمیتونی از بقیه برنامه بگیری و یا خیلی از برنامه ها واسه سیستم ios راه اندازی نشده. دوم اینکه اگه بخوایم مقایسه کنیم با سامسونگ، اینکه سامسونگ تشخیص چهره، ضربان قلب، ضد آب بودن داره و از یه طرف دیگه قیمتش یک سوم این هست. حالا دیگه عقل و منطق خودتون. اگه دوست دارید گوشی با قابلیت داشته باشید سامسونگ و حتی هواوی بگیرید و اگه دوست دارید بگن گوشیش برند هست اپل بگیرید.

گوشیه خیلی خوبیه هم از نظر طراحی هم خوش دسته و کار باهاش راحته اما واقعا نسبت به قیمتی که داره ارزش خرید نداره. با نصف قیمتش میشه سامسونگ خرید که کارایی خوبی هم داره اما از نظر قیافه اپل واقعا قشنگ تره.

همانطور که در صنعت خودروسازی بنز همیشه بنز است، در این صنعت هم اپل همیشه اپل است و محصولاتش باکیفیت، خاص و روان می‌باشند. اگر بحث قیمت بالای این محصول است باید یادآور شوم دیگر برند ها هم قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت باتوجه به نرخ ارز و متناسب تغییر می کند.

قیمت اپل آیفون ایکس اس مکس

در صورتی که قصد خرید گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max را دارید باید کمی دست به جیب شوید! این گوشی فوق العاده در بازار کمی گران قیمت محسوب می‌شود. راستی! مطمئن باشید آن را از فروشگاه معتبری می‌خرید که گوشی اورجینال و اصلی را به شما تحویل می‌دهد و حتماً همراه آن کارت گارانتی و ضمانت نامه را از فروشنده دریافت کنید.

جمع بندی و سخن آخر

گوشی موبایل اپل مدل iPhone XS Max با داشتن ویژگی هایی مانند دوربین ۱۲ مگاپیکسل حرفه‌ای، ظرفیت حافظه بالا، پردازشگر قوی، صفحه نمایش با کیفیت و رزولوشن بالا، بدنه مقاوم در برابر آب و گرد خاک و… می تواند یک انتخاب ایده آل و مناسب برای شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)