معرفی بهترین دانگل های بلوتوث برای ضبط ماشین و… + راهنمای خرید

معرفی و انتخاب و بررسی بهترین دانگل های بلوتوث برای ضبط ماشین و کامپیوتر
5/5 - (1 امتیاز)

دانگل بلوتوث ابزاری بسیار کوچک اما کاربردی است که به پورت USB کامپیوتر یا دیگر وسایل سازگار متصل می‌شود و فناوری بلوتوث را برای آن دستگاه به ارمغان می‌آورد. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین و پرفروش ترین دانگل های بلوتوث موجود در بازار می‌پردازیم.

البته باید در نظر داشت ملاک برای این تقسیم بندی، دانگل هایی است که در رده قیمتی متوسط قرار داشته باشند؛ یعنی نه خیلی ارزان و نه خیلی گران قیمت باشند. تجربه نیز نشان داده است پرفروش ترین دانگل های بلوتوث، معمولاً در بین رده قیمت متوسط دیده می‌شوند. بنابراین در این صفحه بهترین دانگل بلوتوث در بین محصولاتی که قیمت متوسط دارند را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای خرید دانگل بلوتوث

دانگل بلوتوث چیست؟

می‌دانیم بلوتوث امکانی است برای اتصال دو دستگاه که از نظر فیزیکی به هم ارتباط و اتصال ندارند. خب اگر در هر دو دستگاه، امکان بلوتوث تعبیه شده باشد، مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ارتباط آن دو شدنی و ممکن است. اما اگر یکی از آن‌ها فاقد بلوتوث باشد چه باید کرد؟ در این‌جا است که دانگل بلوتوث به عنوان یک واسط وارد عمل می‌شود و به دستگاهی که امکان بلوتوث ندارد، قابلیت ارتباط با سایر دستگاه‌ها از طریق بلوتوث را ایجاد می‌کند.

به عنوان نمونه در کامپیوترهای شخصی امکان ارتباط با بلوتوث وجود ندارد؛ با وجود دانگل این ارتباط ممکن خواهد شد. کافی است دانگل را در پورت USB کامپیوتر قرار دهید. چنان‌چه علاقه‌مند و طرفدار لوازم الکترونیکی بی سیم، نظیر هدفون بی سیم، اسپیکر بی سیم بلوتوثی، صفحه کلید و ماوس بی سیم و… باشید، به فناوری بلوتوث نیاز خواهید داشت. بدون دانگل، استفاده از این وسایل در کامپیوتر ممکن نیست. (مگر آن‌که خود آن وسیله، دانگل اختصاصی برای ارتباط بیسیم داشته باشد.)

به طور خلاصه، دانگل بلوتوث USB وسیله‌ای است که سریعاً امکان ارتباطات بی سیم از راه بلوتوث را بر روی رایانه شخصی و بعضی دستگاه‌های دیگر فراهم می‌کند. دانگل بلوتوث را به پورت USB دستگاه وصل می‌کنند تا به این طریق هر وسیله جانبی بلوتوث، توان برقراری ارتباط با رایانه و… را داشته باشد. این ارتباطات شامل ارتباط کامپیوتر به کامپیوتر، چاپگرها، گوشی های موبایل و… می‌شود.

کاربردهای دانگل بلوتوث

یک مثال ساده در رابطه با کاربرد دانگل بلوتوث می‌تواند این باشد که مثلاً شما یک تلفن همراه جدیدی را خریده اید و قصد دارید چند فایل را از رایانه خود بارگیری کنید؛ اما نرم افزار ارائه شده با گوشی موبایل جدید شما با کامپیوترتان سازگاری ندارد. در چنین مواقعی می‌توانید با خرید یک دانگل بلوتوث که بسیار ارزان و به صرفه نیز هست، کلیه فایل‌های موردنظرتان را بر روی تلفن همراه جدید خود انتقال دهید.

از دیگر موارد کاربرد دانگل بلوتوث USB می‌توان به مرور اینترنت، ارسال و دانلود ایمیل، پشتیبان گیری و افزودن اطلاعات جدید به لیست مخاطبین، تقویم شخصی و انتقال تصاویر و ویدیوها یا هر فایل دیگری، اشاره کرد. می‌توان از طریق دانگل بلوتوث در ضبط ماشین استفاده کرد و موزیک‌های داخل گوشی موبایل را از طریق سیستم پخش خودرو گوش داد. البته این کاربردها و امکانات در همه دانگل‌ها تعبیه نشده است و هنگام خرید باید دقت کنید که هر دانگل با چه قابلیت‌هایی ارائه می‌شود.

از خصوصیات بارز دانگل‌ها می‌توان به سهولت در استفاده و حمل و نقل آن اشاره کرد. دانگل ‌بلوتوث به دلیل ابعاد و سایز کوچکی که دارد به راحتی قابل حمل بوده و فضای بسیار اندکی را اشغال می ‌کند و حتی از فلش مموری نیز کوچک‌تر است.

نکات لازم هنگام خرید یک دانگل بلوتوث

سازگاری، نخستین معیاری است که به هنگام انتخاب بهترین دانگل بلوتوث مطرح می‌شود. پر واضح است که دانگل بلوتوث بایستی از کامپیوتر شخصی شما و کلیه دستگاه‌ها و وسایل الکترونیکی که قصد اتصال آن را دارید پشتیبانی کند. می‌توان گفت تقریباً همه دانگل های بلوتوث با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارند، اما لینوکس توسط همه آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود. همچنین همه دانگل‌ها برای ضبط ماشین و اتومبیل قابل استفاده نیستند یا از همه Dongle ها نمی‌توان برای ارتباط با تلویزیون استفاده کرد. بنابراین قبل از خرید حتماً باید در نظر داشته باشید از دانگل بلوتوث چه می‌خواهید و آیا محصولی که قصد خرید آن را دارید، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود یا خیر.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید نسخه بلوتوث است. توصیه می‌کنیم آداپتوری با نسخه بلوتوث پایین‌تر از ۴٫۰ خریداری نکنید؛ چرا که کیفیت پایین آن قطعاً شما را اذیت خواهد کرد. نسخه بلوتوث v4.0 و بالاتر، دامنه برد گسترده‌تری داشته و می‌تواند دستگاه‌هایی که دورتر از همدیگر قرار دارند را نیز به هم وصل کند. به علاوه این‌که، این نسخه‌ها تا حدودی انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

اما در کنار همه موارد ذکر شده، کیفیت اتصال را نیز مد نظر قرار دهید. در بعضی مواقع ممکن است دانگل هایی با دامنه یکسان عملکرد و بازدهی متفاوتی داشته باشند. در ادامه چند مورد از بهترین و پرفروش ترین مدل های دانگل بلوتوث را معرفی و به نقد و بررسی هر یک از آن‌ها می پردازیم. شما می‌توانید بنا به نیاز و سلیقه خود، هر یک از این دانگل های بلوتوث را خریداری نمایید.

چرا دانگل بلوتوث می خریم؟ چه تأثیری در هزینه مصرفی دارد؟

با خرید دانگل یا اداپتور بلوتوث، انتقال اطلاعات سریع و ارتباطی مداوم برای ما رقم خواهد خورد. امروزه امکان آن به وجود آمده است که سیم را از ارتباطات مخصوصاً در کامپیوترها و وسایلی که با کامپیوتر در تعامل و اتصال هستند، حذف کنیم. با استفاده از بلوتوث‌های داخلی دستگاه‌ها این شیوه را به دنیا معرفی کردند که بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت.

تنها ایراد این موضوع این بود که به‌دلیل این فناوری، قیمت دستگاه‌هایی که از آن بهره می‌بردند بسیار بالا رفته بود و این خود از محبوببت آن کمی کم می‌کند. برای رفع این موضوع مهندسین دانگل‌‌ها را به دنیای فناوری ارتباطات کامپیوتری معرفی کردند تا هم بتوانند هزینه‌ها را پایین‌تر بیاورند و هم بتوانند محدوده کاری آن‌ها را گسترده‌تر کنند. به عنوان نمونه شما یک ضبط ماشین دارید که بلوتوث ندارد. به جای تعویض آن و خرید یک ضبط جدید با امکانات به روز، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر یک دانگل مخصوص ضبط و پخش اتومبیل خریداری و استفاده کنید.

انواع دانگل بلوتوث

به طور کلی می‌توان دانگل‌ها را به 3 دسته تقسیم کرد:

  • دسته اول: دانگل بلوتوث اختصاصی.
    منظور از این دانگل‌ها، ابزارهایی هستند که نمی‌توان از آن‌ها برای دستگاه‌های مختلف استفاده کرد. مثلاً ماوس بی‌سیمی خریده‌اید و همراه با آن یک دانگل ارائه شده است. این دانگل اختصاصاً برای آن ارتباط بلوتوث با آن ماوس قابل استفاده است و برای کار دیگری ساخته نشده است. در این صفحه ما این نوع دانگل را معرفی نکرده‌ایم و هیچ کدام از مدل‌های بررسی شده در این مطلب، از این نوع نیستند.
  • دسته دوم: دانگل مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ.
    این دانگل ها برای استفاده، حتماً بایستی به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شوند. برخی از آن‌ها نیاز به نصب درایور دارند و بعضی نیز به طور خودکار و بدون نیاز به نصب، آماده‌ی استفاده هستند. زمانی که این دانگل را به کامپیوتر وصل می‌کنید، می‌توانید به ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات بین انواع ابزارهای بلوتوث‌دار و بیسیم از جمله اسپیکر، پرینتر، گوشی موبایل، هدفون و هدست، دسته بازی و… بپردازید. در انتهای این صفحه، 6 مدل از بهترین مدل های این نوع دانگل بلوتوث را معرفی کرده‌ایم.
  • دسته سوم: دانگل مخصوص ضبط ماشین و دستگاه های صوتی.
    این نوع دانگل‌ها صرفاً گیرنده بلوتوث هستند و بیشتری برای دستگاه‌های پخش صوت استفاده می‌شوند. مثلاً شما دانگل را در درگاه USB ضبط خودرو یا اسپیکر و سینمای خانگی و… قرار می‌دهید و از طریق گوشی موبایل یا تبلت یا لپ تاپ بلوتوث‌دار، فایل‌های صوتی مورد نظر خود را در آن دستگاه صوتی پخش می‌کنید. در ادامه به معرفی 7 مدل از بهترین دانگل های بلوتوث این دسته پرداخته‌ایم.

راهنمای خرید دانگل بلوتوث برای ضبط ماشین

سال‌های دور، از نوار کاست برای پخش صدا در اتومبیل استفاده می‌شد. بعدها برای پخش موزیک در سیستم صوتی ماشین، از CD استفاده شد. رفته رفته فلش مموری و یا کابل AUX وارد کار شدند و حالا پخش ماشین قابلیت بلوتوث و ارتباط بی سیم نیز دارد. اما برای دستگاه‌هایی که قابلیت بلوتوث ندارد، دانگل یا گیرنده‌های صوتی کاربردی خواهند بود.

بسیاری از دانگل‌های بلوتوث مخصوص ضبط خودرو، برای اتصال نیاز به کابل AUX و درگاه USB دارند. بنابراین پیش از خرید حتماً باید توجه داشته باشید که ضبط ماشین ما جک ورودی 3.5 میلی متری مخصوص کابل AUX را داشته باشد. به طور کلی، معمولاً در این دانگل‌ها تأمین انرژی دانگل از طریق USB صورت می‌گیرد و پخش نیز با کابل آیوایکس است. بنابراین برای تأمین برق دانگل، هم می‌توانید آن را به درگاه USB ضبط اتومبیل بزنید و هم می‌توانید آن را به شارژر فندکی متصل کنید و یا حتی از پاوربانک و خود گوشی موبایل نیز می‌توان برای این کار استفاده کرد. اگر سیستم صوتی شما دارای ورودی فلش است توصیه ما این است که کابل USB را به جایگاه فلش سیستم وصل کنید تا با روشن شدن ضبط، دستگاه شروع به کار کند و با خاموش شدن آن هم برد بلوتوث خاموش شود. با این کار وقتی از ضبط خودرو استفاده نمی‌کنید، دانگل نیز خاموش خواهد بود و این کار عمر مفید آن را افزایش خواهد داد.

البته باید در نظر داشته باشید برخی از دانگل‌ها با بعضی منبع تغذیه‌ها مشکل دارند و ممکن است صدای حاوی نویز را از پخش خودرو دریافت کنید. در این گونه موارد یا باید از کابل با کیفیت‌تری برای اتصال استفاده کنید و یا منبع انرژی را تغییر دهید و ببینید بین پورت USB خود ماشین و پاوربانک و شارژر فندکی و گوشی موبایل، کدام یک صدای بهتری را به شما تحویل می‌دهند.

نکته‌ی آخر در مورد دانگل های بلوتوث ضبط ماشین و دستگاه‌های صوتی این است که بسیاری از آن‌ها به دلیل داشتن میکروفون داخلی، امکان مکالمه و پاسخ به تماس‌های تلفنی را فراهم می‌کنند. اما معمولاً نباید کیفیت ارتباطی چندان بالایی را از آن‌ها انتظار داشت. به این صورت که صدای فرد مقابل ضعیف دریافت می‌شود و مجبور هستید ولوم را به حداکثر برسانید و از طرفی صدای شما نیز به خوبی به شنونده نمی‌رسد و بایستی داد بزنید!

پیشنهاد: بهترین فلش مموری های 32 و 64 گیگی

معرفی بهترین دانگل بلوتوث برای ضبط خودرو و ماشین

نکته بسیار مهمی که خیلی از افراد نسبت به آن بی توجه هستند این است که هر دانگلی برای ضبط اتومبیل مناسب نیست. پیش از آن که یک خرید ناموفق و بدون استفاده داشته باشید، حتماً مشخصات دانگل مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای ضبط ماشین قابل استفاده هست یا خیر. در زیر ما 7 نمونه از بهترین دانگل های بلوتوثی مخصوص ضبط خودرو را قرار داده‌ایم که می‌توانید از بین آن‌ها دست به خرید بزنید.

دانگل بلوتوث AUX ارلدام مدل ET-M68

دانگل و رسیور aux صدا بی سیم و بلوتوث ارلدام
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 10 متر

دانگل بلوتوث ارلدام مدل ET-M68 یک گیرنده صوتی است و می‌تواند به پخش کننده‌ها صدا متصل شود و از طریق بلوتوث فایل‌های قابل پخش را دریافت کند. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن در ضبط ماشین است. از طریق متصل کردن گوشی (به واسطه بلوتوث) به سیستم صوتی ماشین، می‌توان آهنگ‌های داخل تلفن همراه را از سیستم صوتی خودرو پخش کرد و با تمام گوشی‌های دارای بلوتوث نیز سازگار است.

نکته ویژه و خاص در این دانگل و گیرنده صوتی، این است که از پورت USB برای اتصال و تغذیه استفاده نمی‌کند؛ بلکه خروجی aux دارد که به درگاه 3.5 میلی متری دستگاه‌های صوتی متصل می‌شود. این امکان باعث می‌شود بتوان از ضبط صوت های قدیمی که از فلش مموری پشتیبانی نمی‌کنند و یا درگاه USB آن‌ها خراب شده است، استفاده کرد.

روش کار این گیرنده صوتی Earldom M68 به این صورت است که به هر دستگاهی که ورودی AUX داشته باشد متصل می‌شود و به دستگاه صوتی شما (سینمای خانگی، انواع ضبط و پخش ماشین و اسپیکر و … ) قابلیت اتصال بلوتوث را اضافه خواهد کرد و می‌توانید آن‌ها را به موبایل، تبلت و لپ تاب متصل کنید و فایل‌های مورد نظرتان را از طریق آن دستگاه‌های صوتی پخش کنید.

دانگل بلوتوثی ارلدام نیاز به شارژ دارد و با هر بار شارژ می‌تواند حدود 4 ساعت فعالیت مداوم داشته باشد. شارژ این دانگل، از طریق کابلی که در جعبه آن قرار داده شده، انجام می‌شود. حتی می‌توان کابل آن را به درگاه USB خود ضبط متصل و یا از طریق شارژر فندکی خودرو به‌راحتی شارژ کرد. در ضمن این اداپتور گیرنده صوتی، دارای میکروفون داخلی نیز هست و با اتصال آن به گوشی، می‌توان به مکالمات پاسخ داد. این ویژگی‌های جالب توجه سبب شد آن را جزو بهترین دانگل های بلوتوث ضبط ماشین و… قرار دهیم.

دانگل بلوتوث و گیرنده صوتی مدل KN318

خرید گیرنده صوتی بلوتوث kn318
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 10 متر
  • سازگار با سیستم عامل: اندروید ، iOS ، ویندوز 8 به بالا

دانگل بلوتوثی KN318 برای پخش خودرو، اسپیکر، تلویزیون و سینمای خانگی مناسب است. این دستگاه با اتصال به گوشی و لپ تاپ می‌تواند از طریق دستگاه‌های صوتی نام برده، برای شما آهنگ پخش کند. دانگل بلوتوثی KN318 قادر است از دو روش انتقال صدا پشتیبانی کند. روش اول انتقال صدا از طریق استریم مستقیم به درگاه USB و روش دوم از طریق انتقال به درگاه AUX است.

همچنین این دانگل مجهز به میکروفون داخلی است که این قابلیت به شما کمک می‌کند پس از اتصال آن به گوشی همراه، مکالمه را از طریق آن انجام دهید. این دستگاه، دانگل کار راه اندازی است و نسبتاً پرفروش نیز بوده است. البته نارضایتی‌هایی نیز نسبت به آن از سوی مشتریان ثبت شده است. دلیل این که این مدل را در این صفحه معرفی کردیم، این است که دقیقاً همین دانگل اما با نامی دیگر با قیمت دو برابر به فروش می‌رسد! سعی کردیم با معرفی این لینک خرید، حداقل مشتری را با قیمت واقعی‌تر و ارزان‌تر آشنا کنیم.

نحوه اتصال دانگل بلوتوث KN-318:

دانگل بلوتوث را به سوکت USB دستگاه صوتی متصل کنید. سپس دستگاه صوتی را روشن کنید. چراغ آبی دانگل شروع به چشمک زدن می‌کند. حالا بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و بلوتوثی به نام KN318 را جست‌وجو کنید. پس از اتصال، محتوای درحال پخش در گوشی موبایل از طریق پورت USB به پلیر انتقال پیدا می‌کند و پخش خواهد شد. البته ممکن است دستگاه شما از پخش با USB پشتیبانی نکند؛ در این حالت این دانگل می‌تواند محتوا را از طریق پورت AUX نیز به دستگاه شما انتقال دهد. در این حالت بایستی پخش خودرو یا اسپیکر یا سینمای خانگی خود را در حالت ورودی AUX قرار دهید. اما در هر صورت برای تأمین انرژی دستگاه، دانگل باید به پورت USB متصل باشد.

دانگل بلوتوث مدل 1500

خرید دانگل ضبط ماشین و خودرو یا اتومبیل
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 15 متر
  • سازگار با : تمامی سیستم های صوتی دارای ورودی aux

در ادامه لیست بهترین دانگل های بلوتوث برای ضبط ماشین به این مدل می‌رسیم. با دانگل بلوتوث مدل 1500 می‌توانید دستگاه‌های صوتی مانند ضبط خودرو که دارای پورت USB هستند را به بلوتوث مجهز کنید و از طریق بلوتوث، محتوای صوتی گوشی و تبلت و لپ‌تاپ را در ضبط ماشین یا دستگاه‌های صوتی دیگر پخش کنید. این دستگاه یک دانگل متفرقه و فاقد برند معتبر است؛ اما با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شده و درصد رضایت مطلوبی نیز داشته است. این دانگل از جنس چوب روسی با رنگ شاپون و روکش پلی استر ظاهری خاص و زیبا دارد.

هر دستگاه پخش صوت (قدیمی یا جدید) که ورودی کابل aux داشته باشد را می‌توان به این دانگل متصل کرد و توسط آن موسیقی پخش کرد. برای استفاده از این دانگل باید یک سر کابل aux را به آن و سر دیگر را به سیستم صوتی ماشین یا هر وسیله‌ی مورد نظر دیگر متصل کنید. از طرفی برای تأمین برق آن بایستی کابل همراه دانگل که یک سر آن میکرو یواس‌بی و سر دیگر آن USB است را به دانگل و دستگاه صوتی وصل کنید.

دانگل بلوتوث ارلدام مدل M73

خرید بهترین دانگل بلوتوث برای ضبط ماشین مدل ارلدام
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 10 متر

دانگل بلوتوث EARLDOM مدل ET-M73 مدل دیگری از ابزارهای بلوتوث معرفی شده در این صفحه است که برای ضبط ماشین کاربرد و تناسب دارد. البته از این دانگل به عنوان گیرنده صوتی می‌توانید در دستگاه‌های پخش صدای مختلف دیگر مانند اسپیکر، امپلی فایر، ضبط صوت، سینمای خانگی و… استفاده کنید.

نکته جالب در این دانگل این است که نیازی به کابل aux ندارد و صرفاً کافی است آن را در درگاه USB پخش خودرو یا دستگاه صوتی دیگر قرار دهید و آهنگ دلخواهتان را از گوشی موبایل بر روی دیوایس صوتی مقصد پخش کنید. در ضمن این دانگل دارای میکروفون داخلی است و قابلیت مکالمه دارد. گفتنی است این مدل هنگام اتصال و پخش آهنگ در حد 3 تا 5 ثانیه تأخیر دارد.

دانگل بلوتوث تسکو مدل BT 102

خرید دانگل بلوتوث ضبط و پخش ماشین برند ایرانی تسکو
  • نسخه بلوتوث: 4.2
  • حداکثر برد: 10 متر
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS

با استفاده از دانگل بلوتوث تسکو مدل BT 102 هر پخش کننده صوتی که درگاه USB و ورودی کابل AUX داشته باشد را می‌توان به یک اسپیکر بلوتوث تبدیل کرد. این گیرنده صوتی را می‌توان در ضبط ماشین و سایر اسپیکرها و پخش کننده‌ها استفاده کرد. تسکو یک برند ایرانی است که برخی از محصولاتش را خودش تولید می‌کند و برخی دیگر را از چین وارد می‌کند.

این دانگل تسکو میکروفون داخلی نیز دارد و می‌توان توسط آن بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی موبایل، در اتومبیل به مکالمه پرداخت. البته صدای آن کمتر از صدای پخش موزیک است و می‌بایست ولوم را هنگام مکالمه زیاد کنید. بنابراین کیفیت مکالمه چندان مطلوبی را نباید از آن انتظار داشت.

قابلیت جالب و منحصر به فرد این مدل، داشتن کنترل دستی و چند دکمه بر روی آن است که می‌توان با استفاده از آن، آهنگ قبلی یا بعدی را پخش کرد یا صدای موسیقی را کم و زیاد کرد. در پشت این دانگل یک آهنربا کار شده تا بتوان کنترل دستی آن را در جای مناسبی از ماشین قرار داد.

دانگل بلوتوث ارلدام مدل ET-M72

فروش اینترنتی دانگل ضبط ماشین ارلدام ام 72
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 10 متر
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS

دانگل بلوتوث ارلدام مدل ET-M72 نیز یکی دیگر از مدل‌های با کیفیت ساخت این شرکت است و درصد رضایت بالایی را نیز در بین مشتریان کسب کرده است. بسیاری از ضبط های ماشین و خودرو و وسایلی که ورودی یا جک 3.5 میلی متری برای کابل aux داشته باشند می‌توانند با این دانگل ارتباط بگیرند و به صورت بی سیم آهنگ و موزیک را از فرستنده دریافت و پخش کنند. این مدل ارلدام میکروفون داخلی ندارد و نمی‌توان با استفاده از آن به تماس‌های تلفنی پاسخ داد.

دانگل بلوتوث لندر مدل B11

خرید دانگل بلوتوث ضبط اتومبیل مدل لندر
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 10 متر

با دانگل بلوتوث لندر B11 لندر به راحتی و بدون هیچگونه پیچیدگی، پخش خودرو، اسپیکر و بلندگو و تلویزیون خود را به گیرنده بلوتوث با اتصال پایدار مجهز کنید و از محتوای مورد علاقه خود لذت ببرید. این گیرنده دارای پورت خروجی AUX و USB می‌باشد. دانگل B11 لندر از پروفایل با استانداردهای A2DP | AVRCP | AVDTP | HFP | HSP پشتیبانی می‌کند. دانگل بلوتوث B11 لندر از طریق درگاه USB برق خود را تامین می‌کند.

کاربر می‌تواند از دو طریق بلوتوث و پورت AUX به گیرنده بلوتوث لندر متصل شود. در حالت بلوتوث کاربر نیازی به اتصال کابل AUX به دانگل و تلفن همراه خود ندارد، اما در حالت AUX، کاربر می‌بایست در ابتدا گیرنده لندر را به پخش خودرو، اسپیکر و یا تلویزیون متصل کرده سپس از طریق کابل AUX محتوای صوتی خود را پخش کند.

گیرنده بلوتوث لندر مدل B11 با داشتن میکروفن داخلی، امکان مکالمه تلفنی را فراهم کرده است. البته مانند بسیاری از دیگر دانگل‌ها، کیفیت مکالمه چندان بالایی ارائه نمی‌دهد. قابلیت خاموش شدن خودکار امکان دیگر این دانگل بلوتوث مخصوص ضبط ماشین و دستگاه های صوتی است.

پیشنهاد: بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایتی

بهترین دانگل یا آداپتور بلوتوث برای سایر کاربردها

بنا به آنچه گفته شد فناوری بلوتوث یکی از پرکاربرد‌ترین فناوری‌های بی‌سیم عرضه شده تاکنون است. گوشی‌های تلفن همراه، سیستم‌های پخش‌‌ صوتی، کیبورد‌، ماوس و هدفون‌های بی‌سیم و… از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و از آن با منظور اتصال به رایانه و دریافت اطلاعات و داده‌های مورد نظر کاربر بهره می‌گیرند.

اما همان‌طور که اشاره کردیم همچنان اکثر کامپیوترها وجود دارند که به این فناوری مجهز نشده‌اند. یا برخی دستگاه‌های دیگر وجود دارند که نمی‌توان از طریق بیسیم به آنها متصل شد. برای حل و رفع این مشکل می‌توان از وسیله‌ای کاربردی به نام آداپتور بلوتوث یا دانگل بلوتوث بهره گرفت. دانگل‌های بلوتوث ابزارهای بسیار کوچک اما فوق العاده کاربردی هستند که به پورت USB متصل شده و فن‌آوری بلوتوث را برای آن دستگاه به ارمغان می‌آورند.

تا این‌جا دانگل‌هایی که برای خودرو نیز قابل استفاده بودند معرفی کردیم. اما برخی از این اداپتورها برای ماشین قابل استفاده نیستند؛ ولی کاربردهای زیادی دارند که حیف است به معرفی آن‌ها نپردازیم. در این بخش کار ما بررسی دانگل هایی است که کاربردهایی به غیر از اتصال به ضبط ماشین دارند.

دانگل بلوتوث هارمن مدل B050

خرید دانگل بلوتوثی هارمن بی 050
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 20 متر
  • سازگار با سیستم عامل: اندروید 5 به بالا، iOS، ویندوز
  • توضیحات: غیر قابل استفاده برای ضبط خودرو

دانگل بلوتوث harmen مدل b050 که یکی از بهترین دانگل های بلوتوث در این رنج قیمتی است را می‌توان برای اتصال ماوس و کیبورد بلوتوثی، پرینتر و گوشی موبایل و تبلت به سیستم صوتی و یا اتصال به کامپیوتر و گیم پد و ایرپاد استفاده کرد. به دلیل جدید بودن این دانگل و استفاده از ورژن 5 بلوتوث، قادر است به گوشی‌ها و دستگاه‌های جدید متصل شود و همچنین با آخرین نسخه‌های ویندوز از جمله 10 و 11 سازگاری دارد. (برای نسخه های ویندوز 7 و XP و ویستا نیاز به نصب درایور موجود در CD همراه دارد) اما همان‌طور که بیان شد، این اداپتور امکان استفاده در ضبط اتومبیل را ندارد. سازگاری با USB نسخه 1 و 2 و 3، برد 20 متری، ابعاد کوچک، رنگ بندی مشکی و سفید نیز از دیگر خصوصیات این دانگل است.

دانگل بلوتوث و وای‌فای ال بی لینک مدل BL-WN300BT

دانگل وای فای و بلوتوث ال بی لینک
  • نسخه بلوتوث: 4.2
  • حداکثر برد: 5 متر
  • سازگاری با سیستم عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱، ویندوز 10، ویندوز 11
  • سازگاری wifi با سیستم عامل: ویندوز XP، ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز 10، ویندوز 11
  • توضیحات: نامناسب برای ضبط ماشین

ال بی لینک مدل BL-WN300BT یک دانگل دو کاره است؛ هم قابلیت بلوتوث دارد و هم امکان اتصال با WiFi. از این نظر مزیت جالبی برای آن محسوب می‌شود و گستره خدمات بیش‌تری را به کار می‌دهد. مثلاً می‌توان با استفاده از این دانگل، کامپیوتر را به مودم وای‌فای متصل کرد و از اینترنت بی‌سیم در کامپیوتر شخصی استفاده کرد. این دانگل دو کاره بلوتوث و وای فای، قابل استفاده در کامپیوتر و لپ تاپ برای اتصال به گیم پد، اتصال هدفون با کامپیوتر، ایرپاد، اتصال کامپیوتر به مودم wifi، تلویزیون و… است.

در این ابزار کاربردی، همزمان می‌توان هر دو قابلیت بلوتوث و وای فای را فعال و استفاده کرد؛ اما بعضی از کاربران نیز با این مسئله مشکل داشته‌اند و از نظر آنان امکان استفاده همزمان ممکن نیست. اگر در این دانگل از بلوتوث 5 استفاده می‌شود تجربه بهتری را برای کاربر رقم می‌زد و این نقطه ضعف در آن وجود دارد که سرعت و برد کمتری نسبت به برخی دانگل‌های دیگر دارد.

دانگل LB-Link بدون نیاز به درایور در ویندوز 10 و 11 نصب می‌شود؛ اما برای نسخه‌های پایین‌تر می‌بایست درایور آن را که در CD همراه آن قرار داده شده، نصب کنید. اگر دستگاه شما درایو نوری ندارد، می‌توانید درایور را از سایت سازنده یا از سطح اینترنت پیدا و نصب کنید.

دانگل بلوتوث USB تسکو مدل BT103

دانگل بلوتوثی تسکو ایرانی مدل 103 برای ضبط ماشین
  • نسخه بلوتوث: 4
  • حداکثر برد: 10 متر
  • سازگار با فرمت‌های: A۲DP, AVRCP, AVDTP, HFP and HSP
  • توضیحات: نامناسب برای ضبط اتومبیل

دانگل بلوتوث «BT103» محصولی خوب و با کیفیت از برند ایرانی تسکو (TSCO) است. گستره‌ی عملکرد مناسب دانگل بلوتوث تسکو مدل BT103 تقریباً چیزی حدود ۱۰ متر است. نصب و استفاده از دانگل بلوتوث سریعاً انجام می‌شود و برای شروع استفاده از آن، نیازی به انجام تنظیمات خاصی وجود ندارد. نوع فناوری بلوتوثی که با به کارگیری دانگل BT103 تسکو کسب می‌کنید Bluetooth v4 است و از قابلیت A2DP نیز پشتیبانی می‌کند.

این دانگل علاوه بر به اسپیکر و هدست بلوتوث و تلویزیون و کامپیوتر متصل می‌شود. از تلویزیون و کامپیوتر به عنوان فرستنده برای دریافت صدا در هدفون استفاده می‌شود. (گیرنده نیست) بنابراین می‌توانید با استفاده از این دانگل از تلویزیون فیلم ببینید و صدای آن را در هدفون بلوتوث گوش دهید.

برای روشن شدن و استفاده از آن، کافی است پورت USB را به منبع تغذیه (آداپتور -5v) متصل کنید؛ سپس کابل AUX یا صدا را به دستگاه BT-103 و همچنین به خروجی دستگاه فرستنده مانند (تلویزیون و…) وصل کنید. اگر صدا را با نویز دریافت می‌کنید می‌توانید منبع تغذیه را به جای تلویزیون، به دستگاه دیگری مانند گوشی موبایل متصل کنید و امتحان کنید.

دانگل بلوتوث باسئوس (بیسوس) مدل BA04

خرید اینترنتی آداپتور بی سیم بیسوس
  • نسخه بلوتوث: 5
  • حداکثر برد: 20 متر
  • توضیحات: نامناسب برای ضبط ماشین

با استفاده از این دانگل می‌توانید تنها با اشغال یک پورت یو اس بی 7 دستگاه را به صورت همزمان به کامپیوتر خود متصل کرده و از آن‌ها استفاده کنید. با اتصال این دانگل به کامپیوتر یا لپ تاپ بدون بلوتوث، قادر خواهید بود ماوس و کیبورد وایرلس، اسپیکر وایرلس، هدفون بلوتوث و دسته بازی بی سیم خود را به راحتی به آن متصل کنید و به استفاده از آن‌ها بپردازید.

دانگل بلوتوث باسئوس مدل BA04 برای استفاده از ضبط خودرو طراحی نشده است. این نکته را در خرید مد نظر داشته باشید. معمولاً برای استفاده از آن نیاز به نصب درایور نیست؛ ولی در صورتی که درایور آن به صورت خودکار نصب نشد، از سایت آن می‌توانید به صورت دستی دانلود و نصب کنید. برد این دستگاه تا 20 متر معرفی شده ولی بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که پوششی همراه با اتصال مداوم و بدون قطع و وصلی را با میزان برد بسیار کمتر از این تجربه کرده‌اند.

دانگل بلوتوث مک دودو مدل OT-1580

خرید ویژه دانگل بلوتوث مک دودو
  • نسخه بلوتوث: 5.1
  • حداکثر برد: 20 متر
  • سازگاری با سیستم عامل: ویندوز ۷ / ۸.۱ / ۱۰ / ۱۱ (Driver-free), Linux
  • توضیحات: غیر مفید برای سیستم ضبط خودرو

اگر دانگل بلوتوث 5.1 مک دودو OT-1580 را به کامپیوتر یا لپ تاپ بدون بلوتوث متصل کنید، می‌توانید در پی آن دستگاه‌های بی‌سیم و بلوتوثی از قبیل ماوس، صفحه کلید، اسپیکر، هدست، پرینتر، دسته بازی و… را به کامپیوتر و لپ تاپ به صورت وایرلس اتصال دهید. این دانگل مجهز به بلوتوث پر سرعت نسخه 5.1 است و به همین دلیل ارتباط سریع و پایدارتری را ایجاد می‌کند. این ورژن از بلوتوث، به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم در فاصله‌ای حدوداً 20 متری نیز به دستگاه یا سیستم خود متصل شویم. البته ممکن است چنین بردی با کیفیت مناسب انجام نشود و در حد 5 متر را بدون قطع و وصلی می‌توان از آن انتظار داشت. در کل محصول با کیفیتی است و قیمت مناسبی نیز دارد.

دانگل بلوتوث اوریکو مدل BTA-508

اداپتور یو اس بی یا دانگل بلوتوثی اوریکو 508
  • نسخه بلوتوث: 5.0
  • حداکثر برد: 20 متر بدون مانع
  • سازگاری با سیستم عامل: ویندوز
  • توضیحات: غیر قابل استفاده برای سیستم ضبط و پخش خودرو

دانگل بلوتوث اوریکو مدل BTA-508 نیز از جمله مدل‌هایی است که قابل استفاده برای ضبط ماشین نیست و بایستی در کامپیوتر یا لپ تاپ از آن استفاده است. دانگلی که مشاهده می‌کنید به راحتی هدفون و اسپیکر بلوتوثی را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بدون نویز و قطعی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. در ضمن این آداپتور بلوتوث از عملکرد audio/voice هدست نیز پشتیبانی می‌کند. البته می‌دانید که باید دانگل را به کامپیوتر متصل کنید و سپس هدفون بی سیم را از طریق بلوتوث به دانگل ارتباط دهید.

همچنین با وجود این دانگل می‌توانید بازی کامپیوتری را با دسته بازی (ایکس باکس یا پلی استیشن) به صورت بی سیم اتصال دهید و به شیوه جذاب‌تری به بازی بپردازید. تنها ایراد قابل توجه در این مدل این است که نسبت به سایر مدل‌های معرفی شده در این صفحه قدری گران‌تر است.

جمع بندی

با گسترش روزافزون استفاده از فناوری بلوتوث در بین افراد مختلف جامعه به خصوص جوانان و استقبال از مدل‌های مختلف آن، از این وسیله جهت انتقال اطلاعات از یک دستگاه بلوتوث دار به دستگاهی دیگر و یا دریافت اطلاعات نظیر تصاویر، ویدئو و موزیک های مورد علاقه خود از رایانه به هدفون بی سیم و… استفاده می شود.با اینکه از عرضه و معرفی فناوری بلوتوث چند سالی می گذرد اما بسیاری از کامپیوترها هنوز هم به این فناوری بسیار کاربردی مجهز نشده اند و برای استفاده از خدمات بلوتوث نیاز به یک دانگل بلوتوث خواهند داشت. در این صفحه در دو بخش به معرفی بهترین دانگل های بلوتوث پرداختیم.

جست و جوی اخیر کاربران برای ورود به این صفحه

  • دانگل بلوتوث خودرو از طریق aux برند بیسوس و‌ جی بی ال
5/5 - (1 امتیاز)