بهترین لنز های دوربین دیجیتال 2020

بهترین لنز دوربین دیجیتال با قیمت مناسب
5/5 - (1 امتیاز)

امروز زمان معرفی بهترین لنز های دوربین دیجیتال به همراه بررسی ویژگی‌های آن‌ها است. این کار سبب می‌شود تا بتوانید یک خرید مناسب‌تر و بهینه‌تر داشته باشید و تمام تمرکزتان را پس از آن، بر روی ثبت و شکار لحظات زیبا برای عکاسی بگذارید. می‌دانیم که کیفیت عکس بیش از آن‌که به مدل دوربین بستگی داشته باشد، به لنزی که به آن متصل می‌شود بستگی دارد. این لنز است که نور و تصویر را کادربندی شده و با کیفیتی متناسب با ساختار و ابعادش، تحویل دوربین برای ثبت و ذخیره می‌دهد. در واقع بعد از سنسور، لنز دوربین مؤثرترین عامل در تعیین کیفیت عکس است که ویژگی‌هایی مانند اندازه دیافراگم، فاصله کانونی، ساختار و نوع عدسی های به کار رفته در آن، کارایی آن را مشخص می‌کند. با شناسور همراه باشید تا با پرفروش ترین و بهترین لنز های دوربین دیجیتال 2020 آشنا شوید.

معرفی و بررسی بهترین لنزهای دوربین دیجیتال

در این صفحه 7 مدل لنز برتر سال 2020 را با مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم:

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 70-200 mm f/2.8E FL ED VR

قیمت لنز دوربین نیکون

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 70-200 mm f/2.8E FL ED VR اولین لنزی است که در لیست بهترین لنز های دوربین دیجیتال به آن می‌پردازیم. در این لنز یک المان Fluorite و شش المان ELD به کار رفته است تا خطاهای رنگی و اعوجاج‌هایی که در بسیاری از دوربین های عکاسی مشاهده می‌شود را به کم‌ترین حد ممکن برساند.

فاصله کانونی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب این لنز دوربین حرفه ای است؛ زیرا می‌توانید با تنظیم فاصله کانونی متغیر در رنج وسیع ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متر، عکس‌هایی با زاویه‌های دید مختلف بگیرید. در عدسی‌های ابتدایی و انتهایی این لنز، از یک پوشش نانو کریستال و یک المان HRI استفاده شده است تا اُفت نوری حین عکاسی را تا حد ممکن کاهش داده و بتوانید عکس های رنگی با بالاترین سطح کیفیت و وضوح بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های این لنز نیکون آن است که تمام المان‌های اُپتیکی به کار رفته در آن با یک لایه مخصوص پوشانده شده‌اند تا بازتاب داخلی، جذب نور و پدیده‌هایی مانند flare و ghosting کیفیت عکس را تحت تأثیر قرار ندهد. عکس‌هایی که با این لنز می‌گیرید به ندرت تار و محو می‌شوند؛ زیرا ۴ استاپ سرعت شاتر به کار رفته در لنز و سیستم لرزش گیر اپتیکی کمک می‌کند تا تصاویری با بالاترین وضوح و کم‌ترین میزان تاری بگیرید.

پیشنهاد: چطور یک میکروفون یقه ای مناسب را انتخاب کنیم؟

این لنز دوربین، مجهز به سیستم فوکوس کم صدای Silent Wave است که المان‌های داخلی به صورت کاملاً روان، خودکار و حرفه ای روی تصویر و منظره مورد نظرتان فوکوس می‌کند. از ویژگی‌های دیگر در این لنز دوربین دیجیتال آن است که دهانه دیافراگمی آن از F2.8 تا F22 قابل تغییر است؛ لذا در تمام محیط های مختلف با میزان نور و روشنایی می‌توانید عکس‌هایی حرفه ای، با کیفیت و زیبا بگیرید.

کمینه فاصله کانونی این لنز در ۱۸ گروه و از ۲۲ المان اپتیکی ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۱۰ سانتی متر را پوشش دهد. اگر این لنز را بر روی دوربین های فول فریم نصب کنید، می‌توانید زاویه دید ۸ تا ۲۳ درجه داشته باشید. بدنه این لنز به صورتی طراحی شده است که علاوه بر داشتن ظاهری بسیار زیبا، از آن در مقابل ضربه و فرسودگی محافظت می‌کند. بنابراین با خرید این لنز مطمئن هستید که تا سال‌ها دوربین شما نیاز به لنز دیگری نیاز نخواهد داشت.

لنز نیکون را می‌توانید به راحتی با خود حمل و بر روی دوربین‌های مختلف نصب کنید. ابعاد این لنز دوربین ۲۰۲٫۵ و ۸۸٫۵ میلی متر بوده و وزنی حدود ۱۴۳۰ گرم دارد. این لنز دوربین دیجیتال را می‌توانید از طریق لینک زیر، برای دوربین های فول فریم مانت F نیکون و دوربین های APS-C مانت DX نیکون خریداری کنید.

لنز کانن EF-S 70-200mm F/2.8 L USM IS II 

خرید اینترنتی لنز کانن

لنز کانن مدل EF-S 70-200mm F/2.8 L USM IS II یکی دیگر از بهترین لنز های دوربین دیجیتال بوده است که از درصد فروش و محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. از ویژگی‌های کاربردی این لنز مانند مدل قبلی، فاصله کانونی متغیر و وسیع ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متر است که می‌توانید به این ترتیب، حرفه ای ترین و زیباترین عکس‌های ممکن را با آن بگیرید.

همچنین میدان دید قطری در این لنز ۱۲ تا ۳۴ درجه است که به شما کمک می‌کند مناظر وسیعی با زاویه دید گسترده‌ای را در تصویر پوشش دهید. کمینه فاصله کانونی در این لنز ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر است که باعث می‌شود بتوانید عکس‌هایی در گروه نرمال و استاندارد بگیرید.

می‌توانید با این لنز کانن، با تمرکز بر سوژه و فوکوس کم‌تر، ایده‌آل ترین عکس‌های پرتره را در فاصله کانونی استاندارد ۸۵ تا ۱۰۰ میلی متر بگیرید. با استفاده از این لنز هنگام عکاسی، بر سوژه مورد نظرتان به صورت دستی یا خودکار فوکوس خواهید کرد. کمینه فاصله فوکوس نیز در لنز کانن، ۱۲۰ سانتی متر است که مقداری قابل توجه و استاندارد است.

کمینه فاصله کانونی در این لنز کانن از ۲۳ المنت اپتیکی در ۱۹ گروه ساخته شده است. لرزش گیر اپتیکی به کار رفته در این لنز نیز کمک می‌کند عکس هایی با وضوح و کیفیت بسیار عالی بگیرید. این لنز را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری و بر روی دوربین های کانن با سنسور فول فریم نصب کنید.

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 8-15mm f/3.5-4.5E ED Fisheye

قیمت خرید آنلاین لنز فیش آن نیکون اصل و اورجینال

همان‌طور که می‌دانید زاویه دید لنز های Fisheye بسیار عریض است و با استفاده از ترفندهایی، با انحنا دادن به خطوط صاف، عکس هایی بسیار عریض می‌گیرد. از این لنز می‌توانید برای عکاسی معماری و عکاسی ۳۶۰ درجه استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این لنز آن است که در وایدترین حالت خود می‌تواند ۱۸۰ درجه را به صورت تصویری کاملاً دایره‌ای شکل پوشش دهد.

بدنه این لنز بسیار محکم و زیبا بوده و ابعاد بسیار جمع و جور ۸۳*۷۸ میلی متر دارد که به راحتی می‌توانید آن را با خود جابجا کنید. معمولاً عکس‌هایی که در حالت‌های واید گرفته می‌شوند، مشکلاتی مانند محو شدگی در گوشه‌ها و پایین آمدن کیفیت تصویر را دارند؛ اما این لنز با استفاده از ۲ عدسی پیشرفته Aspherical و ۳ عدسی ED برای کاهش مشکلات لبه‌های رنگی در نواحی پرکنتراست تصویر، توانسته است این ایرادات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

بر روی سطح عدسی بیرونی از یک پوشش فلوراین استفاده شده است که میزان جذب آلودگی، اثر انگشت لکه آب و… را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. فاصله کانونی این لنز ۸ تا ۱۵ میلی متر است و دهانه دیافراگم آن شامل ۷ تیغه مدور است که می‌توانید با آن عکس هایی حرفه ای با حالت‌های مختلف پس زمینه بگیرید.

از آن جا که تمام سطوح عدسی‌های داخلی توسط پوشش نانو کریستال پوشیده شده‌اند، میزان بازتاب داخلی نور در این لنز به کمترین مقدار ممکن رسیده است و تصاویر گرفته شده با آن بسیار شارپ و پرکنتراست خواهد بود. می‌توانید این لنز فیش آی نیکون را به صورت آنلاین (از طریق لینک زیر) یا حضوری خریداری کرده و بر روی دوربین‌های فول فریم و غیر فول فریم نصب کنید.

لنز تامرون مدل SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD

قیمت لنز تامرون مخصوص دوربین دیجیتال کانن

یکی دیگر از مواردی که در لیست بهترین لنز های دوربین دیجیتال این صفحه قرار می‌گیرد، لنز تامرون مدل SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD است که می‌توانید از آن در دوربین های کانن استفاده کنید. این لنز یکی از وسیع‌ترین فاصله کانونی‌ها را حین عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما هنگام عکاسی، آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

با استفاده از قدرت زوم و فوکوس بالای این لنز می‌توانید از دورترین مناظر مورد نظرتان عکس‌هایی دقیق و حرفه ای بگیرید. برای فوکوس مناسب در این لنز باید حداقل ۲۷۰ سانتی متر از سوژه مورد نظرتان فاصله داشته باشید. از ویژگی‌های مثبت این لنز تامرون آن است که موتور فوکوس به کار رفته در آن باعث می‌شود بتوانید این لنز را روی دوربین‌هایی که قابلیت فوکوس خودکار ندارند نصب و از قابلیت فوکوس خودکار استفاده کنید.

این لنز نیز مانند بیشتر لنزهای حرفه ای، مجهز به سیستم لرزش گیر است که به شما کمک می‌کند تأثیر لرزش دستان شما در کیفیت عکس به کم‌ترین حد ممکن برسد. فیلتر به کار رفته در لنز تامرون، ۹۵ میلی متر و از نوع قابل تعویض و قابل اتصال بوده که می‌توانید انواع فیلتر را روی آن نصب کنید. تعداد تیغه‌های دیافراگمی به کار رفته در لنز تامرون ۹ عدد بوده و برای داشتن کمینه فوکوس از ۲۰ عدد المنت اپتیکی در ۱۳ گروه استفاده شده است.

این مدل لنز تامرون از نوع لنزهای تله فوتو زوم است که می‌توانید به وسیله آن از سوژه‌هایی که در فاصله دور از شما قرار دارند، با بزرگ نمایی مطلوب عکاسی کنید.

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED

خرید پستی لنز نیکون حرفه ای و اصل

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین لنز های دوربین دیجیتال 2020 را به شما معرفی کنیم، قطعاً لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED از جمله آن‌ها خواهد بود. این لنز ظاهری بسیار شیک و جمع جور داشته و ابعاد و وزن ۹۸*۱۳۱٫۵ میلی متر و ۱۰۰۰ گرم دارد.

این لنز قدرت زوم بسیار بالایی دارد و برای فوکوس روی سوژه تنها کافی است فاصله حداقلی ۲۸ سانتی متر داشته باشید. می‌توانید این لنز را بر روی انواع دوربین‌های فول فریم و غیر فول فریم نصب کرده و کیفیت بالای عکاسی را با این لنز تجربه کنید.

در این لنز می‌توانید فوکوس را هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی انجام دهید. تعداد المنت‌های اپتیکی به کار رفته در این لنز، ۱۴ عدد در ۱۱ گروه است و در دیافراگم آن از ۹ عدد تیغه بسیار باکیفیت استفاده شده است. بدنه عدسی‌های لنز نیکون در این مدل به وسیله یک روکش نانو کریستالی پوشیده شده است تا از افت نور هنگام عکاسی جلوگیری کرده و در محیط با هر میزان نور بتوانید عکس هایی با کیفیت بالا بگیرید.

پیشنهاد: خرید بهترین لپ تاپ ASUS تا 30 میلیون تومان

یکی از معایب این لنز آن است که مجهز به سیستم لرزش گیر نیست و حین عکاسی با آن باید سعی کنید لرزش دستانتان کیفیت عکس را پایین نیاورد. سیستم زوم در این لنز چرخشی بوده و بسیار روان و بی صدا حرکت می‌کند که عکاسان حرفه ای حیات وحش نیز می‌توانند برای عکاسی از آن استفاده کنند.

بدنه این لنز نیز مانند بسیاری از لنزهای نیکون طراحی زیبا و باکیفیتی دارد که باعث می‌شود سال‌ها بتوانید از آن بر روی انواع دوربین‌ها استفاده کنید. این لنز با دوربین های ۳۵mm Film و FX in DX Crop Mode سازگار است.

لنز سیگما ۳۵mm f/1.4 DG HSM Art

خرید لنز سیگما اورجینال از فروشگاه اینترنتی

لنز سیگما ۳۵mm f/1.4 DG HSM Art یکی دیگر از بهترین لنز های دوربین دیجیتال است که ویژگی‌های مطلوب و استانداردی دارد که می‌توانید آن را بر روی دوربین های کانن نصب و استفاده کنید. موتور فوکوس به کار رفته در این لنز، از نوع HyperSonic است که یکی از قویترین موتورهای فوکوس است که شما را قادر می‌کند روی سوژه‌های مورد نظرتان با کیفیت بالا زوم کنید.

در این لنز از یک پوشش چند لایه ضد بازتاب مخصوص استفاده شده است که بازتاب را در حد ممکن کاهش داده و باعث می‌شود بتوانید در محیط های بسیار روشن نیز عکس‌هایی با بالاترین کیفیت بگیرید. دیافراگم این لنز به شکل ۹ پره‌ای مدور طراحی شده است که می‌توانید آن را تا f/1.4  باز کنید. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید به عکس‌های خود عمق‌های متفاوت و هنری بدهید و پس زمینه‌هایی شفاف و محو بگیرید.

فاصله کانونی این لنز ۳۵ میلی متر بوده و این فاصله کانونی کوتاه باعث می‌شود بتوانید از این لنز سیگما، عکس های بسیار باکیفیتی در نور کم و در هنگام شب بگیرید. این لنز نیز بهترین انتخاب برای عکاسانی است که عکس های پرتره را به صورت حرفه‌ای بگیرند. استفاده از موتور فوکوس HSM باعث شده فوکوس خودکار این لنز بسیار سریع، بی صدا و دقیق انجام شود. علاوه بر فوکوس خودکار این لنز، قابلیت فوکوس دستی دارد تا بتوانید به راحتی حین عکاسی روی سوژه مورد نظرتان فوکوس کنید. از این ویژگی می‌توانید هنگام فیلم برداری و عکاسی های پی در پی استفاده کنید.

در این لنز ۱۳ عدد عدسی در ۱۱ گروه به کار رفته که از نوع عدسی‌های پیشرفته FLD است. این عدسی جز خانواده عدسی‌های SLD قرار می‌گیرد که میزان اعوجاج و پراکندگی نور را هنگام عکاسی تا کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این زوم آن است که می‌توانید در آن از انواع فیلترهای ND نیمه تاریک و پولاریزه استفاده کنید؛ زیرا زوم داخلی به کار رفته در این لنز باعث شده هنگام بزرگنمایی طول آن افزایش پیدا نکند.

لنز کانن مدل EF 70-200mm f/4L IS II USM

قیمت خرید بهترین لنز کانن از اینترنت

یکی دیگر از بهترین لنزهای دوربین دیجیتال معرفی شده در این مطلب، لنز کانن مدل EF70-200mm f/4L IS II USM است که مورد توجه بسیاری از عکاسان حرفه ای و مبتدی قرار گرفته است. از مهم ترین ویژگی‌های این لنز فاصله کانونی متغیر و گسترده آن است که می‌توانید از حداقل و حداکثر فاصله کانونی ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متر استفاده کرده و عکس‌های مختلفی در فاصله‌های گوناگون بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های این لنز استفاده از ۵ استاپ لرزشگیری است که می‌توانید با توجه به نوع سوژه و مدل عکاسی خود آن را در سه حالت مختلف قرار دهید تا لرزش دستانتان نتواند کوچکترین تأثیر منفی بر کیفیت عکس‌های شما بگذارد.

موتور فوکوس رینگی به کار رفته در این لنز از نوع فراصوتی یا USM است که باعث می‌شود در سراسر محدوده فرکانسی بسیار سریع بر روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید. در این لنز دوربین می‌توانید با تغییر فاصله کانونی عکس هایی با زاویه دید متغیر ۱۲ تا ۳۴ درجه بگیرید. این زاویه دید به شما کمک می‌کند بتوانید تصاویری بسیار زیبا و گسترده ثبت کنید. دیافراگم این لنز در کل محدوده فاصله کانونی ثابت و برابرf/4 است. این ثابت بودن دیافراگم باعث می‌شود بتوانید به خصوص در فاصله‌های کانونی بالا، عکس‌هایی بسیار شارپ و با بوکه زیاد بگیرید.

این لنز با داشتن ۷۸۰ گرم وزن و ابعاد ۸۰*۱۷۶ یکی از سبک ترین و کوچک ترین لنزهایی است که می‌توانید بر روی دوربین دیجیتال خود نصب کنید. از دیگر قابلیت‌های این لنز استفاده از ۲۰ عدسی در ۱۵ گروه است. این عدسی‌ها در دو نوع Fluorite و Ultra Low Distortion هستند که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، تأثیر قابل توجهی بر کاهش پراکندگی‌های رنگی در لبه های پرکنتراست می‌گذارند.

از دیگر نکات مثبت در این لنز، زیاد بودن فاصله فوکوس آن است که می‌توانید حتی در فاصله ده متری از سوژه روی آن فوکوس کنید و عکسی با کیفیت بسیار بالا بگیرید. دیافراگم این لنز نیز از ۹ تیغه مدور ساخته شده است که به وسیله آن می‌توانید در خارج از محدوده فوکوس تصاویری زیبا و حرفه ای بگیرید و نقاط بوکه را به صورت کاملاً گرد و دایره‌ای شکل در پس زمینه عکستان ثبت کنید. این لنز مخصوص دوربین های فول فریم طراحی شده است؛ اما می توانید آن را روی دوربین های غیر فول فریم نیز نصب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)