خرید آنلاین بهترین محصولات و تابه های چدنی نالینو + قوری و کتری

خرید پستی بهترین محصولات نالینو اصل
5/5 - (2 امتیاز)

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین ظروف چدنی

پیش از آن که با نحوه خرید محصولات و اجناس نالینو و تابه های این شرکت آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بسیار جامع و کامل شناسور درباره‌ی راهنمای خرید محصولات چدنی را مطالعه کنید. در آن صفحه ما اطلاعات مفید زیادی درباره‌ی ظروف چدنی به شما ارائه داده‌ایم. مطالبی مانند نحوه انتخاب تابه و قابلمه مناسب از نظر سلامتی، تأثیر ظرف‌های چدنی بر رفع کم خونی و افزایش آهن بدن، مزایا و معایب ظروف چدنی، روش تشخیص محصول و ظروف چدنی اصل از تقلبی، روش جلوگیری از زنگ زدگی تابه چدنی، نکات مهم در زمینه نگهداری و شست‌وشوی سرویس چدنی، نحوه تعمیر و بازسازی ظروف چدنی، بهترین مارک و برند تولیدکننده قابلمه چدنی و…

با توجه به حجم اطلاعات کاربردی که در آن مطلب ارائه شده، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید ظرف و محصول چدنی، حتماً آن مقاله راهنمای خرید سایت شناسور را مطالعه کنید و بدون خواندن آن دست به انتخاب و خرید نزنید.

سامان گلریز و لوگوی نالینو با شعار حمایت از لاک پشت پوزه عقابی
سامان گلریز در تبلیغات شرکت نالینو

نالینو ساخت کجاست؟

معرفی برند و مارک نالینو

نالینو اولین و در حال حاضر مهم ترین تولید کننده ظروف و محصولات چدنی در ایران است. بنابراین یک برند داخلی محسوب می‌شود و جزو تولیدات با کیفیت ایرانی به شمار می‌رود. این که می‌بینید در عنوان محصولات نالینو از کلمات انگلیسی استفاده شده، برای این است که مشتری ایرانی متأسفانه به صورت ناخودآگاه از محصول ایرانی استقبال نمی‌کند و تولیدکنندگان مجبورند از نام‌های خارجی برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

برند نالینو توسط شرکت پانیذسازان دانا به ثبت رسیده است. این شرکت از ابتدای انقلاب فعالیت خود را با تولید ظروف آلومینیومی آغاز کرده و در حال حاضر به دلیل مزایای محصولات چدنی (حفظ حرارت و انتقال تدریجی آن به مواد غذایی، آزاد کردن یون آهن و رفع کم خونی بدن، ماندگاری و دوام بالا، امکان تهیه‌ی غذا بدون استفاده از روغن و…) به تولید این ظروف می‌پردازد.

کارخانه تولید ظروف چدنی نالینو در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت واقع شده و قادر است سالانه 500 هزار قطعه از انواع ظروف آشپزخانه چدنی را به روش ریخته گری تولید کند. این برند به غیر از ارائه به ایران، به کشورهای اطراف از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و… صادرات داشته است؛ اما آن چنان که باید از ظرفیت صادراتی مناسبی بهره نبرده است.

نالینو در ایران به لطف حضور پررنگ در تبلیغات شهری و رسانه‌ای از جمله تلویزیون به خوبی شناخته شده است. این شرکت به غیر از بخش پیام‌های بازرگانی، در سایر برنامه‌های صدا و سیما از جمله زوجی‌نو، نشان، بهونه، لذت آشپزی، رادیو اقتصاد و… حضور داشته و از این نظر نمره‌ی قبولی می‌گیرد. در حال حاضر سامان گلریز سرآشپز معروف ایرانی، سفیر برند نالینو است.

تولید چدن اصل و با کیفیت

نالینو نشان استاندارد ملی ایران و نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو دارد. همچنین بارها به عنوان برند برتر سال، کارآفرین برتر، واحد نمونه صنعت و استاندارد و… انتخاب شده است. این موارد نشان می‌دهد با شرکت معتبری روبه‌رو هستیم. ظروف و اجناس نالینو، ساخت یک کارگاه کوچک متفرقه نیست و می‌توان به اصالت محصولات آن اعتماد کرد. نالینو در تبلیغاتش اشاره می‌کند با آهنربا ظروف چدنی ما را تست کنید تا متوجه اصل بودن آن‌ها بشوید! (یکی از راه های تشخیص ظرف چدنی اصل، چسبیدن آهنربا به آن است.)

افتخارات و گواهینامه های کسب شده توسط کارخانه نالینو

نمایندگی ها، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نالینو

نالینو در بسیاری از استان‌ها نمایندگی فروش دارد؛ اما بیشتر آن‌ها در مراکز استان حضور دارند و از این نظر نالینو جای کار بسیاری دارد و می‌تواند هم از طریق افزایش تعداد نمایندگی‌ها و هم گسترش آن به شهرستان‌های کوچک‌تر، وضعیت مطلوب‌تری را برای مشتریانش رقم بزند. در زمینه‌ی پشتیبانی، نالینو جزو شرکت‌های خوب ایرانی ارزیابی می‌شود. تمامی محصولات نالینو، 2 سال گارانتی و ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. (البته درب ظروف شیشه‌ای یا درب چدنی شامل گارانتی نمی‌شود.)

خرید اینترنتی سایر محصولات نالینو

در این صفحه به معرفی کامل تابه‌های چدنی نالینو و در انتها قوری و کتری چدنی نالینو پرداخته‌ایم. اما می‌توانید دو صفحه‌ی دیگر شناسور در این زمینه را نیز ببینید:

بهترین قابلمه های چدنی و ظرف پخت دیزی نالینو + لینک خرید

معرفی کامل تابه چدنی گریل نالینو مدل Spiza + لینک خرید

سؤالات متداول استفاده از تابه و ظروف چدنی نالینو

پوشش دیسکاور برای ظروف چدن نالینو چیست؟

پوشش دیسکاور، روکش جدید و اختصاصی نالینو برای ظروف چدنی است. این پوشش از جنس تفلون، گرانیت، سرامیک و بقیه پوشش‌های موجود در ایران نیست و قدرت تحمل گرما تا بالای ۴۰۰ درجه سانتیگراد را دارد. روکش دیسکاور، پوششی طبیعی و مستحکم و منطبق با فلز چدن است که کاملاً سالم است و دارای تأییدیه از انجمن سلامت ایرانیان و سازمان بهداشت است.

آیا ظروف چدن نیاز به روغن دارند؟ و در چه فضاهایی قابل استفاده هستند؟

ظروف چدنی اصل نیازی به روغن ندارد. ظروف چدنی را می‌توان روی گاز، ذغال و داخل فر قرار داد.

علت وزن زیاد ظروف چدن چیست؟

آلیاژ اصلی ظروف چدن از آهن است؛ به همین دلیل نسبت به بقیه‌ی ظروف که اکثراً از آلومینیوم فشرده هستند، سنگین‌تر است.

ظروف و اجناس چدنی نالینو را بخریم یا نه؟

به نظر می‌رسد در حال حاضر گزینه‌ی بهتری برای خرید ظروف چدنی وجود ندارد. خیلی از محصولات چدنی آشپزخانه که در مغازه‌ها با برندهای ناشناخته یا متفرقه به فروش می‌رسند، اصلاً چدن نیستند! در واقع همان ظروف آلومینیومی هستند که روکش تفلون یا رنگ مشکی بر روی آن‌ها زده شده است. بسیاری از خانواده‌ها سال‌ها است تصور می‌کنند در قابلمه چدنی غذا می‌خورند در حالی که این طور نیست. خرید محصولات نالینو حداقل این حسن را دارد که ظرف چدنی واقعی و اصل به مشتری تحویل داده می‌شود.

نکات مهم در پخت غذا و نگهداری و شست‌وشوی ظروف نالینو

چدن اصل مواظبت و نگهداری خاص خود را نیاز دارد. در قابلمه چدنی نباید غذاهای اسیدی و ترش بپزیم. در این ظروف نباید غذا را در یخچال نگه داشت و پس از پخت، باید غذا را از آن‌ها خارج کرد و شست و بلافاصله خشک کرد. در کل به غیر از هنگام غذا پختن، نباید پس از آن، غذا یا چیز دیگری در ظرف باقی بماند. بنابراین برای شستن نیز نباید در آن آب ریخت و چند ساعت نگه داشت تا خیس بخورد! همچنین از سیم ظرفشویی و اسکاج خشن نباید برای شستن آن‌ها استفاده کرد و این ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد. زمانی که قابلمه و تابه خیلی داغ است نباید آن را مستقیماً زیر آب سرد بگیرید. قبل از استفاده به عنوان اولین بار، باید محصول را به مدت یک ساعت آغشته به روغن کنید، سپس بشویید، خشک کنید و بعد استفاده کنید. این که بعضی از افراد از پوسته شدن قابلمه یا زنگ زدن آن گلایه می‌کنند به دلیل عدم رعایت این نکات است.

نکته‌ی مهمی که هنگام استفاده از ظروف چدنی مانند تابه یا قابلمه باید توجه کرد آن است که پس از قرار دادن تابه یا قابلمه بر روی حرارت، کمی صبر کنید تا تابه به خوبی گرم شود. پس از آن اقدام به ریختن روغن یا پخت و پز کنید. ظروف چدن کمی دیر گرم می‌شوند؛ اما پس از گرم شدن، می‌توانند گرما را برای مدت طولانی حفظ کنند و به طور یکنواخت به کل بدنه‌ی خود منتقل کنند. به دلیل حفظ گرما، سعی کنید قبل از دم کشیدن کامل برنج، زیر قابلمه را خاموش کنید؛ چون حرارت تا مدت‌ها داخل قابمه هست و ممکن است ته دیگ بسوزد.

توضیح درباره اشکالات و ایرادات وارد شده بر ظروف نالینو

بعضی از ایرادهای گرفته شده از ظروف نالینو در واقع، حُسن ظروف چدنی محسوب می‌شود! در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شویم:

تغییر رنگ غذا

گفته می‌شود با استفاده از تابه یا قابلمه‌ی چدنی، رنگ غذا تغییر می‌کند و تیره می‌شود یا بوی آهن می‌گیرد. این نشان دهنده‌ی اصل بودن ظرف چدنی است. در چدن از آهن استفاده می‌شود و به همین دلیل است که آهنربا به آن می‌چسبد. تغییر رنگ غذا در این ظروف، یعنی یون آهن در خورش آزاد شده و شما با خوردن آن یون آهن دریافت می‌کنید و به مرور مشکل کم خونی و فقر آهن در شما از بین می‌رود. این موارد جزو نکات مثبت ظروف چدنی هستند.

سنگین بودن ظروف چدنی

اشکال بعدی که در مورد خرید محصولات و ظروف چدنی نالینو گرفته می‌شود سنگین بودن آن‌ها است. دقیقاً این مورد نیز حُسن محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که چدن اصل در این ظروف به کار رفته است. ظرف‌هایی که اصل نیستند و به اسم چدن به فروش می‌رسند، دقیقاً هم وزن قابلمه‌های آلمینیومی هستند. به همین دلیل است که بالاتر گفتیم بسیاری از خانواده گمان می‌کنند در ظروف چدنی غذا می‌خورند. احتمالاً شما نیز در سرویس قابلمه‌هایتان یک دست قابلمه به اصطلاح چدنی دارید. همین الآن با آهنربا آن را تست کنید و وزن آن‌ها را بسنجید. متوجه می‌شوید که آن‌ها چدن نبوده‌اند! ظرف چدنی وزن زیادی دارد که این خاصیت و ذات چدن است و نمی‌شود آن را تغییر داد.

صیقلی نبودن سطح محصولات چدنی

موضوع دیگر، سطح ناصاف و متخلخل ظروف چدنی است. فردی که با خواص چدن آشنا نباشد، با دیدن محصول چدنی که سطح صیقلی نداشته باشد، تصور می‌کند کیفیت محصول پایین است. در صورتی که ظروف چدن به صورت دست‌ساز تولید می‌شوند و ذات چدن نیز دارای نقاط برجسته‌ی ریز است. بنابراین این نکته نیز کاملاً مثبت است و اگر ظرف چدنی با سطح ناصاف دیدید، دلیل دیگری بر اصل بودن آن است.

خرید اینترنتی بهترین تابه های چدنی نالینو

خرید بهترین تابه های چدنی نالینو

نکات لازم قبل از خرید تابه چدنی

هنگام خرید یک تابه چدنی به چند مورد می‌توان توجه کرد. اولین مورد دسته‌ی تابه است. در صورتی که دسته‌ی تابه بلند باشد کمتر داغ می‌شود و می‌توانید بدون دستگیره آن را در دست بگیرید. اما همین بلندی به وزن تابه می‌افزاید. در بعضی از محصولات دسته‌های متحرک و جدا شونده وجود دارد. مسئله‌ی بعد شکل و ظاهر تابه است که اهمیت چندانی ندارد؛ اما ممکن است برای بعضی قابل توجه باشد. این‌که تابه به صورت مربعی باشد یا اشکال قلبی و مستطیلی و دایره‌ای و … داشته باشد.

توجه: در بعضی از محصولات نالینو ممکن است اشاره شده باشد که تابه همراه با چنگک یا انبر ارائه می‌شود. اما در مواردی دیده شده است که این اتفاق نیفتاده و هنگام ارسال، بسته بندی فاقد چنگک بوده است.

تابه دو دسته چدن نالینو بیضی شکل مدل Polo سایز 36

تابه ی چدنی ساخت نالینو مدل polo یا pollo

از تابه چدنی مدل پولو می‌توان برای پخت و سرخ کردن انواع مرغ و ماهی و … با روغن یا بدون آن استفاده کرد. در این تابه‌ها می‌توانید بدون نیاز به فر پیتزا درست کنید و یا حتی می‌توانید در آن‌ها نان درست کنید. درب شیشه‌ای این تابه در پخت بهتر مواد غذایی و سبزیجات به شما کمک می‌کند؛ اما باید توجه داشت درب شیشه‌ای امکان قرار دادن در فر ندارد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید از این تابه برای فر استفاده کنید، باید توجه کنید این مدل درب چدنی ندارد.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 36*25 سانتی متر
  • وزن: 4550 گرم

تابه ووک چدن نالینو مدل Feleti

تابه ووک نالینو با درب شیشه ای و چدنی

این دو تابه نالینو هر دو از مدل Feleti هستند و کمی عمیق‌تر و با ارتفاع بیشتری نسبت به تابه‌های تخت به شمار می‌روند. تابه ووک چیزی بین تابه‌ی تخت و قابلمه است. یعنی هم می‌شود از آن برای سرخ کردن و تفت دادن استفاده کرد و هم به دلیل اندک ارتفاعی که دارد، در آن می‌توان خورش‌های کم حجم درست کرد. خرید این تابه‌ها مناسب پخت خورش، پاستا، استراگانوف قارچ، تاس کباب، سرخ کردن و چاینیز فود (غذاهای چینی)، گریل کردن یا حتی خوراک‌های کم آب (خوراک مرغ، گوشت یا سبزیجات) است.

تفاوت این دو مدل در درب و سایز آن‌ها است. تابه فلتی نالینو با درب شیشه‌ای سایز 32 دارد و تابه نالینو فلتی درب چدنی سایز 28.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای و چدنی
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • وزن: با درب 4950 / بدون درب 3000 گرم

تابه چدنی مربع شکل نالینو مدل Adrina

ظرف مربع شکل چدنی نالینو مدل آدرینا

تفاوت تابه آدرینا با تابه ووک فِلِتی که در بالا اشاره کردیم، کف تخت و صاف آن است. این تابه نیز 7 سانتی متر عمق دارد ولی نسبت به تابه‌ی Feleti کف تختی دارد که فضای تفت دادن و سرخ کردن و گریل بیشتری را به صورت مسطح فراهم می‌کند. سایز مناسب این تابه به صورتی است که با یکی دو بار ریختن مواد، می‌توان کل مواد مورد نظر را سرخ کرد. نیاز نیست چندین مرتبه مواد سرخ کردنی را ریخته و خارج کنید.

این مدل نیز چیزی بین تابه و قابلمه محسوب می‌شود. حتی از آن به عنوان قالب مربعی شکل (برای پخت انواع کیک، سوفله و نان) نیز می‌توان استفاده کرد؛ یعنی به نوعی 3 کاره است. به همین دلیل یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تابه های چدنی نالینو به شمار می‌رود.

با توجه به درب چدنی نالینو مدل adrina، می‌توان علاوه بر اجاق گاز و ذغال، داخل فر نیز از آن استفاده کرد. (این امکان در ظروف چدنی با درب شیشه‌ای امکان پذیر نیست) این تابه نیز مثل سایر محصولات نالینو، رژیمی محسوب می‌شود و می‌توان بدون روغن در آن آشپزی کرد. با خرید این تابه چدنی، انواع غذا و خورش و سوپ‌ (از پخت برنج تا لازانیا، پیتزا، کوکو، کتلت، املت، ته چین، آبگوشت، سوپ گوجه کبابی، قلیه ماهی بوشهری، مرغ تندوری و…) را بپزید.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 28*28*7 سانتی متر
  • وزن: بدنه 3541 | درب 2341 گرم

تابه وک گریل چدن نالینو مدل Teyam سایز 24 با استند چوبی

خرید محصولات چدنی و تابه وک نالینو مدل تیام teyam

این تابه وک با تابه وک Feleti که بالاتر اشاره شد، تفاوت‌هایی دارد. مثلاً این‌که ارتفاع و عمق کمتری (4 سانتی‌متر) دارد. اما شیارهای کف تابه کمک می‌کند مواد غذایی از قبیل گوشت، مرغ و ماهی را داخل آن گریل کنید. این کار بدون نیاز به روغن امکان‌پذیر است. همچنین گوشه‌ی نوک مانند تابه تیام، برای خروج آب یا روغن از تابه استفاده می‌شود و در صورت پختن غذاهای آبکی، می‌توانید مواد داخل آن را از طریق این لبه‌ی برآمده، در ظرف سرو غذا سرازیر کنید.

پس از خرید این ظرف می‌توانید خورش‌های کم آب (حتی آبگوشت بزباش) هم تهیه کنید و از طریق لبه‌ی ریز آن، مواد پخته شده را به ظرف سرو منتقل کنید. هرچند که به دلیل داشتن استند چوبی ارائه شده همراه آن، می‌توانید با خود تابه، غذا را سرو کرده و تا مدتی بدون شعله، آن را به صورت گرم داشته باشید.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 24*4 سانتی متر
  • وزن: 3300 گرم

تابه چدن تکدسته سایز 22 مدل Enzo

فروش ویژه تابه تک دسته نالینو جنس چدنی درب پیرکس

این تابه برای افرادی که به ظرف تک دسته علاقه‌ی بیشتری دارند مناسب است. خرید این تابه مثل سایر محصولات نالینو برای طبیعت گردی نیز قابل استفاده است؛ چون روی آتش و زغال نه تنها آسیب نمی‌بیند، بلکه بسیار مقاوم و مناسب است. تجربه‌ی پخت اشترودل آلمانی، گراتن کدو، پیتزا مارگاریتا، اوت میل، قنبر پلو، دلمه کلم، فلافل ایرانی، کسادیا، پای چوپان، پاچینی و… را در این ظرف چدنی از دست ندهید. تابه Enzo در دوطرف، گوشه‌ی برآمده‌ای دارد که کاربرد آن مشابه تابه Teyam است.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 22*4 سانتی متر
  • وزن: 2091 گرم

تابه چدن نالينو مدل Amante سایز 22 قلبی شکل

تابه چدنی نالینو مدل Amante قلبی شکل

تابه Amante به دلیل ظاهر فانتزی و قلبی شکل، طرفداران خاص خود را دارد. اما متأسفانه برای این تابه، درب ارائه نشده است. می‌توانید زمانی که از تابه استفاده نمی‌کنید، آن را از دسته آویزان کنید.

  • جنس بدنه: چدن
  • درب: ندارد
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 20*4 سانتی متر
  • وزن: 1860 گرم

تابه پنکیک پز چدن (با دسته متحرک)

تابه پنکیک پز چدنی نالینو ارزان قیمت

تابه پنکیک پز چدنی نالینو به دلیل قیمت مناسب و کاربری جالبی که دارد، جزو پرفروش ترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود. پنکیک از جمله نان‌های صبحانه‌ی محبوب بین بزرگسالان و کودکان است. این صبحانه‌ی پرطرفدار با پخت در تابه‌ی چدنی طعمی متفاوت به خود می‌گیرد. این تابه‌ی چدنی نالینو، با داشتن هفت قسمت مجزا، امکان پخت ۷ عدد پنکیک همزمان را به شما می‌دهد. نکته جالب این پنکیک پز شکلک و ایموجی‌هایی است که در هنگام پخت روی مواد می‌اندازد که فرم فانتزی به پنکیک می‌دهد.

این نکته که همزمان 7 پنکیک را آماده تحویل می‌دهد باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود. برای پخت پنکیک بدون روغن، تابه را روی شعله بزرگ با حرارت پایین قرار دهید تا تابه گرم شود. پس از آن بدون چرب کردن تابه، می‌توانید مواد پنکیک را در قالب‌های آن بریزید و صبر کنید تا کامل برشته شوند.

اما خرید تابه چدن پنکیک پز نالینو را نباید فقط مخصوص پخت پنکیک دانست؛ بلکه آشپزهای خوش ذوق می‌دانند از این ۷ قسمت به همراه شکلک‌هایش می‌توان برای پختن غذاهایی از جمله : کوکو، کتلت، املت، نیمرو و انواع نان استفاده کرد. دسته این پنکیک ساز، به صورت متحرک و جدا شونده است.

  • جنس بدنه: چدن
  • درب: ندارد
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: قطر تابه 28 | قطره دایره شکلک 7 | طول دسته 15 سانتی متر
  • وزن: ۲۴۲۵ گرم

خرید بهترین تابه گریل از محصولات نالینو

تابه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌شدند. از پخت غذا و درست کردن خورش تا کباب و استیک و همبرگر و گریل و سرخ کردن و تفت دادن و کاراملی کردن پیاز و قارچ و… البته تابه‌‌ای مثل teyam به دلیل شیارهایی که در کف خود داشت نسبت به سایر تابه‌های بالا، برای گریل کردن مناسب‌تر بود. اما در این بخش صرفاً تابه‌های مخصوص گریل را معرفی می‌کنیم.

گریل کردن چیست؟

گریل کردن به معنی کباب کردن غذا با حرارت زیاد است. ماهیتابه گریل چدنی، به دلیل پخش متوازن حرارت، هم اصل گریل بودن را حفظ می‌کند و هم باعث خوش پختی گوشت یا سبزیجات گریل شده خواهد شد. از طرفی در گریل کردن روغن استفاده نمی‌شود. تابه های گریل چدنی نالینو این نکته را نیز رعایت کرده‌اند و به عنوی تابه‌های رژیمی محسوب می‌شوند. در گریل کردن حتی چربی خود گوشت نیز می‌سوزد. (البته باید توجه داشت استفاده از روغن سالم برای بدن ضروری است. پس حتماً در برنامه‌ی غذایی خود از روغن‌های سالم استفاده کنید و زندگی بدون روغن ممکن نیست. اما استفاده از روغن آفتابگردان که مضرترین نوع روغن است باید به حداقل برسد و به جای آن از روغن ارده کنجد، روغن زیتون، روغن شحم گاو، روغن دنبه و حیوانی استفاده شود. در اصل باید مصرف روغن مضر و ناسالم را از رژیم غذایی حذف کرد، نه مصرف روغن را!)

ظروف چدنی نالینو به دلیل استفاده از روکش دیسکاور، نچسب هستند و غذا به راحتی توسط آن‌ها پخته می‌شود و شست‌وشوی آن‌ها نیز راحت است. علاوه بر آن، از ماهیتابه گریل، هم می‌توان بر روی اجاق و هم می‌توان در داخل فر استفاده کرد.

روش تهیه مرغ و گوشت در ماهیتابه گریل نالینو

برای تهیه مرغ و گوشت گریل، می توان آن‌ها را به اندازه های دلخواه قطعه قطعه کرد. سپس مرغ یا گوشت را توسط ادویه طعم دار نمود. (در صورت تمایل از 24 ساعت قبل، گوشت را در آبلیمو، ماست و ادویه نگه دارید.) بدون روغن نیز می‌توان کار گریل را انجام داد؛ اما در صورت تمایل به استفاده از روغن، در مرحله‌ی آخر آماده کردن گوشت، با استفاده از فرچه یا قلم مو، به مقدار خیلی کم، سطح گوشت را روغن کاری کنید.

تابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود. سپس قطعات گوشت یا مرغ را بر روی آن قرار دهید تا با شعله‌ی ملایم اجاق گاز کباب شوند. پس از مدت 8 تا 10 دقیقه، می‌توان تکه های گوشت یا مرغ را در ماهیتابه گریل نالینو پشت و رو کرد. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه، مرغ یا گوشت گریل شده آماده مصرف خواهد بود. اگر گوشت به ماهیتابه گریل چسبیده باشد لازم است کمی صبر کنید. این نشان می‌دهد هنوز نپخته است. معمولاً گوشت بعد از پخته شدن به راحتی از سطح تابه گریل جدا می شود.

برای تهیه گوشت یا مرغ گریل، نباید تکه‌های آن زیاد ضخیم باشد، مثلاً ضخامت آن بیش‌تر از 3 سانتی متر نباشد. می‌توانید بعد از برش زدن گوشت، آن را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و گوشت را بکوبید تا لایه‌های آن نازک‌تر شود و گوشت کمی پهن شود. این کار به پخته شدن لایه‌های داخلی گوشت، کمک می کند.

گریل کردن سبزیجات

تابه‌های گریل نالینو تنها برای پخت استیک نیستند و شما می‌توانید انواع مختلف سبزیجات را نیز درون آن‌ها طبخ کنید. گریل و بخارپز کردن یک راه عالی برای لذت بردن از مصرف سبزیجات است، زیرا اگر آن‌ها را فقط به عنوان بخشی از ترکیب یک سالاد مورد استفاده قرار دهید، تنها از یک طعم همیشگی و تکراری برخوردار خواهید بود. اما سبزیجات گریل و بخارپز دارای طعمی دودی و لذیذ خواهند بود که مصرف آن‌ها می تواند بسیار جذاب و دلچسب باشد. این روش یکی از کم ضررترین روش‌های طبخ سبزیجات است، زیرا تقریباً تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در غذای شما را حفظ می‌کند.

دلیل شیارهای موجود در تابه های گریل چیست؟

این شیارها موجب خروج چربی اضافه‌ی مواد غذایی و انتقال آن به لبه‌های ظرف می‌شود. همچنین به غذای گریل شده، نقش تيره‌تری به جهت زيبايی و حرفه‌ای‌تر شدن غذای طبخ شده می‌دهد. ضمناً با ایجاد برجستگی‌هایی روی غذا به آن شکل زیباتری می‌دهد.

تابه گریل چدن دو طرفه مدل Daniele (با درب شیشه) سایز 34

خرید تابه گریل دو طرفه ایرانی دانیل ساخت نالینو

تابه یا صفحه گریل مدل دنیل ظرفی از جنس چدن اصل با قطر 34 و ارتفاع لبه‌ی یک سانتیمتری است که به روز شده تابه‌ی چدنی نالینو مدل اسپیزا است. درب شیشه‌ای این تابه در پخت بهتر مواد غذایی و سبزیجات کمک می‌کند. از این تابه گریل برای پخت انواع استیک، فیله، پیتزا، نان، طبخ سبزیجات به صورت گریل و تنوری و طبخ انواع غذاهای بدون نیاز به روغن استفاده کنید.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • ابعاد: 34 در 1 سانتی متر
  • وزن: 4000 گرم

تابه گریل چدن دو دسته مدل Spiza سایز 28

خرید اینترنتی تابه گریل اسپیزا spiza دو طرفه دو دسته نالینو اصل

تابه گریل spiza از قدیمی ترین و محبوب ترین محصولات نالینو است که همچنان خریدار و طرفدار دارد. همان طور که در تصویر می‌بینید این تابه نیز مانند تابه Daniele دو طرفه است. به این معنی که از یک طرف آن که شیاردار است می‌توانید برای گریل کردن استفاده کنید و طرف پشت آن که صاف است جهت پخت نان و پیتزا و… استفاده می‌شود.

تفاوت تابه اسپیزا با تابه دنیل، در سایز و طول آن است. تابه اسپیزا 28 سانتی متر طول دارد. در این ابعاد، همزمان ۴ عدد همبرگر و یا معادل آن را می‌توان طبخ کرد.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • ابعاد: 28 در 1 سانتی متر
  • وزن: 3300 گرم

تابه گریل چدن دو طرفه مربعی شکل مدل Lorenza سایز 28

خرید پستی تابه گریل و کباب دو طرفه نالینو مدل لورنزا

این تابه گریل مدل Lorenza هم سایز با تابه spiza است. اما ظاهر آن به صورت مربعی شکل است؛ در حالی که اسپیزا به صورت دایره‌ای است. همین باعث شده تابه لورنزا، اندکی وزن بیشتری نسبت به اسپیزا داشته باشد. تفاوت قابل ذکر دیگری وجود ندارد.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • ابعاد: 28 در 1 سانتی متر
  • وزن: 4000 گرم

تابه گریل چدن نالینو مدل Padella سایز 26 با زیره چوبی

خرید  تابه گریل چدن مدل Padella (با درب شیشه) از محصولات نالینو

تابه هایی که با استند یا زیره ی چوبی ارائه می‌شوند، (مثل تابه Teyam که بالاتر معرفی شد و همین تابه Padella) این کاربرد را دارند که بتوان غذا را در همان تابه میل کرد. یعنی بلافاصله پس از پخت، تابه را از روی اجاق گاز برداریم و روی استند و زیره چوبی قرار دهیم و استفاده کنیم. به این صورت می‌توان گفت این تابه، یک بشقاب بزرگ پلوخوری است! این تابه دو طرفه نیست و فقط قسمت رویی و شیاردار آن قابل استفاده است.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: شیشه ای
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: ۳۶x۲6x۱۱ سانتی‌متر
  • وزن: 2550 گرم

تابه گریل چدن دو طرفه مدل Fontana بدون درب

خرید اینترنتی تابه گریل فونتانا نالینو

تابه نالینو مدل Fontana فونتانا یک تابه‌ی دو طرفه است و از پشت و روی آن می‌توان برای پخت و گریل استفاده کرد. فونتانا به چه معنی است؟! چه ارتباطی به تابه نالینو دارد؟! هیچ ارتباطی! همان طور که بالاتر اشاره کردیم تولیدکنندگان مجبورند از اسامی خارجی (هر چند بی ربط) استفاده کنند تا محصولشان را با کلاس و با کیفیت معرفی کنند. وقتی همه می‌دانیم این محصول ساخت ایران است، چرا مشتری باید فریب اسم انگلیسی مدل تابه نالینو را بخورد؟! اگر از اسم‌های ایرانی بر روی مدل محصولات استفاده شود، مشتری آن را خرید نمی‌کند؟ اگر این طور است باید از این مشکل فرهنگی تأسف خورد.

این تابه بدون در ارائه شده است. پس این نکته را حین خرید در نظر داشته باشید.

  • جنس بدنه: چدن
  • درب: ندارد
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • ابعاد: 26 * 41 سانتی متر
  • وزن: 4100 گرم

تابه گریل چدن دو طرفه نالینو مدل Napoli (بدون درب)

خرید تابه چدنی نالینو مدل ناپولی دو طرفه بدون در

فرق این تابه گریل و تابه بالایی (Fontana) در این است که ناپولی، چند سانتی متر کوتاه‌تر است و وزن سبک‌تری دارد. از نظر ظاهری نیز اندکی تفاوت طراحی بین آنها دیده می‌شود. ولی در سایر موارد اشتراک دارند. (دو طرفه بودن، بدون درب بودن)

  • جنس بدنه: چدن
  • درب: ندارد
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: بله
  • ابعاد: 21 * 38 سانتی متر
  • وزن: 2680 گرم

تابه گریل چدن نالینو مدل Fahita سایز 20 (با زیره چوبی) بدون در

فروش ویژه تابه گریل نالینو فاهیتا ارزان قیمت

تابه گریل نالینو مدل Fahita به دلیل عدم دو طرفه بودن و عدم داشتن درب و این‌که از نظر اندازه جمع و جور و متوسط محسوب می‌شود، جزو ارزان قیمت ترین تابه های نالینو است. این تابه برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی برای خرید تابه چدنی انجام دهند، مناسب است. همچنین خانم‌های خانه داری که از سنگین بودن تابه های چدنی گلایه دارند، می‌توانند از این تابه استفاده کنند. چون سبک ترین تابه چدنی نالینو همین مدل Fahita است.

البته توجه داشته باشید سبک بودن و ارزان بودن این تابه، به دلیل کم کیفیت بودن آن نیست. این تابه همان خصوصیات چدن اصل سایر تابه‌های نالینو را دارد. فقط به علت یک طرفه بودن و ابعاد کوچک، سبک و ارزان تر شده است. این تابه بیشتر یک تابه یک نفره محسوب می‌شود. (یا برای دو نفر با حجم غذای متوسط) نکته‌ی مثبت این تابه، زیره یا استند چوبی همراه آن است که باعث می‌شود بتوانید بلافاصله بعد از پخت، تابه را روی استند قرار دهید و با همان وضعیت مثل یک بشقاب غذاخوری و رژیمی، سر سفره ببرید.

  • جنس بدنه: چدن
  • درب: ندارد
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • دو طرفه: خیر
  • ابعاد: 20 سانتی متر
  • وزن: 1280 گرم

خرید درب تابه و قابلمه های نالینو

نکته‌ی مهمی که باید هنگام خرید تابه های چدنی توجه داشته باشید این است که بعضی از مدل‌های آن بدون درب ارائه شده است. ما نیز در توضیحات به این مسائل توجه داشتیم و ذکر کردیم. همچنین بعضی از محصولات هم درب دار و هم بدون درب آن تولید شده که لینک خرید هر دو را در این صفحه قرار دادیم.

طبیعتاً تابه بدون درب قیمت ارزان تری دارد. گاهی اوقات دیده شده بعضی از افراد، تابه بدون درب را خریداری کرده‌اند و بعد به دلیل نداشتن درب از فروشنده گلایه کرده‌اند! وقتی وارد لینک فروشگاهی می‌شوید به این نکته حتماً دقت کنید.

اما این امکان وجود دارد که درب بعضی از تابه های نالینو را به صورت مجزا خریداری کنید. ممکن است قبلاً یک تابه‌ی بدون درب خریده‌اید و حالا پشیمان هستید که چرا نوع درب دار آن را نخریده‌اید. یا درب دار خریده‌اید ولی درب آن شکسته شده و قصد دارید نوی آن را تهیه کنید. با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید درب های موجود برای تابه های نالینو را سفارش دهید:

بهترین قوری و کتری های چدنی ساخت نالینو

درست کردن چای و دمنوش در قوری و کتری چدنی اتفاقی است که کمتر کسی آن را تجربه کرده است. از نظر اثرات مثبت سلامتی، تفاوتی بین ظرف‌های چدنی نیست و قوری و کتری نیز همان اثرات از جمله آزاد کردن یون آهن را دارن. در راهنمای خرید ظروف چدنی گفتیم بهتر است در ظروف چدنی، خورش و آش و غذاهای آبکی پخته شود تا آزاد کردن یون آهن در غذا راحت‌تر اتفاق بیفتد. حالا این‌جا و با کتری و قوری نیز به آسانی این اتفاق رخ می‌دهد.

اما باید توجه داشت یکی از نکات استفاده از ظروف چدنی این است که پس از تهیه‌ی غذا یا خوراکی، باید محتویات آن را خالی کرد، شست و سپس کامل خشک کرد تا از زنگ زدگی آن جلوگیری شود. بنابراین در کتری و قوری چدنی، نمی‌توان مثل سایر کتری و قوری‌های معمول، مدت زیادی آب و چای و دمنوش نگه داشت.

در این بخش دو مدل قوری و کتری چدنی نالینو معرفی می‌کنیم که جمعاً دو ست را نیز تشکیل می‌دهند؛ ولی هر کدام از اجزای آن را نیز می‌توانید به صورت مجزا ببینید یا سفارش دهید.

قوری چدنی نالینو مدل Fiorenza + وارمر چدنی

خرید قوری چدنی نالینو مدل فیورنزا

این قوری 700 سی سی حجم دارد و از بدنه و دسته‌ی چدنی بهره برده است. نکته‌ی جالب این قوری، استفاده از چرم طبیعی دست دوز برای دستگیره‌های آن است که هم بر زیبایی آن افزوده و هم برای جلوگیری از سوختن دست هنگام تماس با قوری داغ کاربرد دارد. همراه با این قوری، یک عدد پایه وارمر نیز ارائه شده است. وارمر وسیله‌ای است که می‌توان قوری را روی آن قرار داد و شمع زیر آن را روشن کرد تا بدون گاز، قوری گرم نگه داشته شود و فضای رمانتیک و خاصی را نیز به وجود بیاورد.

  • جنس بدنه: چدن
  • گنجایش: 700 سی سی
  • ابعاد قوری: قطر دهانه 9 – قطر بدنه 15 – ارتفاع 9 سانتی متر
  • ابعاد پایه: قطر 10 – ارتفاع 4 سانتی متر
  • فیلتر یا صافی: دارد
  • وزن: قوری 1700 – پایه 550 گرم
  • اقلام همراه: یک عدد پایه وارمر و دو عدد شمع وارمر و دستگیره چرم طبیعی نسوز

کتری چدن نالینو مدل Fiorenza

کتری چدن ساخت شرکت ایرانی نالینو fiorenza

کتری مدل Fiorenza همان قوری بالایی است؛ ولی چون حجم بیشتری دارد عنوان کتری به خود می‌گیرد. دقت داشته باشید کتری، شامل استند چدنی وارمر نمی‌شود.

  • جنس بدنه: چدن
  • گنجایش: 1600 سی سی
  • ابعاد قوری: قطر دهانه 9 – قطر بدنه 20 – ارتفاع 9 سانتی متر
  • وزن: 2860 گرم

ست کتری و قوری چدن نالینو مدل Fiorenza + پایه چدنی وارمر

خرید ست قوری و کتری چدن جدید نالینو

کتری و قوری بالا را با هم ترکیب کنید، یک ست قوری و کتری خواهید داشت! اگر قصد دارید هم کتری و هم قوری را داشته باشید، هر یک را به صورت مجزا نخرید؛ بلکه با کلیک بر روی لینک زیر، تحت عنوان «ست قوری و کتری» آن را سفارش دهید. به این ترتیب قیمت محصول ارزان‌تر می‌شود.

قوری و کتری چدنی نالینو مدل Fiorella

خرید ست قوری و کتری چدنی نالینو فیورلا

تمام مشخصاتی که برای قوری و کتری و ست Fiorenza بیان کردیم، (حجم و ابعاد، گنجایش، اقلام همراه و…) عیناً و بدون کم و کاست برای قوری و کتری و ست Fiorella نیز وجود دارد. ولی به دلیل جلوگیری از تکرار، از ذکر مجدد آن‌ها خودداری می‌کنیم. تنها تفاوت این دو محصول، طرح روی قوری و کتری است؛ به غیر از این هیچ فرق دیگری ندارند.

5/5 - (2 امتیاز)