معرفی بهترین قابلمه و سرویس ظروف چدنی نالینو + دیزی پز

معرفی و بررسی بهترین قابلمه و سرویس چدن نالینو
5/5 - (2 امتیاز)

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین قابلمه و سرویس چدنی

قبل از آن که به معرفی بهترین سرویس ظروف پخت و پز و قابلمه های چدنی نالینو بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع و کامل شناسور درباره‌ی راهنمای خرید محصولات چدنی را مطالعه کنید. در آن صفحه می‌توانید اطلاعات مفید زیادی را درباره‌ی ظروف چدنی به دست بیاورید. مطالبی مانند نحوه انتخاب تابه و قابلمه مناسب از نظر سلامتی، تأثیر ظروف چدنی بر رفع کم خونی و افزایش آهن بدن، مزایا و معایب محصول چدنی، روش تشخیص محصولات و ظروف چدنی اصل از تقلبی، روش جلوگیری از زنگ زدن تابه چدن، نکات مهم در زمینه نگهداری و شست‌وشوی سرویس قابلمه چدنی، نحوه تعمیر و بازسازی قابلمه‌های چدنی، بهترین مارک و برند تولیدکننده قابلمه چدن و…

با توجه به حجم اطلاعات کاربردی که در آن مطلب ارائه شده، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید هرگونه ظرف و قابلمه چدنی، حتماً مقاله راهنمای خرید را مطالعه کنید و بدون خواندن آن دست به انتخاب و خرید نزنید.

خرید بهترین تابه های چدنی نالینو (پخت و پز و گریل)

اگر قصد خرید قابلمه ندارید و می‌خواهید یک تابه جمع و جور و مناسب برای پخت و پز یا گریل کردن و تفت دادن و سرخ کردن بخرید، یا اگر مایلید در کنار قابلمه، با تابه‌های ساخت نالینو نیز آشنا شوید، بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

معرفی بهترین تابه های چدنی نالینو + لینک خرید

بررسی تخصصی تابه گریل نالینو مدل Spiza + لینک خرید

خرید اینترنتی بهترین سرویس قابلمه چدن مارک نالینو

سؤالات متداول استفاده از قابلمه و ظروف چدنی نالینو

پوشش دیسکاور برای ظروف چدن نالینو چیست؟

پوشش دیسکاور، پوشش جدید و اختصاصی شرکت نالینو برای ظروف چدنی است. این روکش از جنس تفلون، گرانیت، سرامیک و بقیه پوشش‌های موجود در ایران نیست و قدرت تحمل گرما تا بالای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد را دارد. روکش دیسکاور، پوششی طبیعی و مستحکم و منطبق با فلز چدن است که کاملاً سالم است و دارای تأییدیه از انجمن سلامت ایرانیان و سازمان بهداشت است.

آیا ظرف چدنی نیاز به روغن دارد؟ و در چه فضاهایی قابل استفاده است؟

ظرف چدنی اصل نیازی به روغن ندارد. ظروف چدنی را می‌توان روی گاز، ذغال و داخل فر قرار داد.

علت وزن زیاد ظروف چدن چیست؟

آلیاژ اصلی ظروف چدن از آهن هست؛ به همین دلیل نسبت به بقیه‌ی ظروف که اکثراً از آلومینیوم فشرده هستند، سنگین‌تر است.

قابلمه و محصولات چدنی نالینو را بخریم یا نه؟

به نظر می‌رسد در حال حاضر گزینه‌ی بهتری برای خرید ظروف چدنی وجود ندارد. خیلی از محصولات چدنی آشپزخانه که در مغازه‌ها با برندهای ناشناخته یا متفرقه به فروش می‌رسند، اصلاً چدن نیستند! همان ظروف آلومینیومی هستند که روکش تفلون یا رنگ مشکی بر روی آن‌ها زده شده است. بسیاری از خانواده‌ها سال‌ها است تصور می‌کنند در قابلمه چدنی غذا می‌خورند در حالی که این طور نیست. خرید محصولات نالینو حداقل این حسن را دارد که ظرف چدنی واقعی و اصل به مشتری تحویل داده می‌شود.

نالینو نشان استاندارد ملی ایران و نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو دارد. همچنین بارها به عنوان برند برتر سال، کارآفرین برتر، واحد نمونه صنعت و استاندارد و… انتخاب شده است. این موارد نشان می‌دهد با شرکت معتبری روبه‌رو هستیم و یک برند شناخته شده و با کیفیت ایرانی محسول می‌شود.

تمامی محصولات برند ایرانی نالینو، 2 سال گارانتی و ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. (البته درب ظروف شیشه ای یا چدنی شامل گارانتی نمی‌شود.)

قابلمه نالینو را از کجا بخریم؟ از سایتش یا از دیجی کالا؟

برای خرید اینترنتی بهترین قابلمه چدنی و سایر محصولات نالینو دو راه پیش روی ماست: اول خرید از سایت نالینو، دوم خرید از دیجی کالا.

پیشنهاد ما خرید از دیجی کالا است. زیرا همان‌طور که از قدیم گفته‌اند هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند و دیجی کالا متخصص در فروش است. تخصص اصلی نالینو در تولید محصولات و ظروف چدنی است؛ اما برای فروش اینترنتی گزینه‌های زیادی در اختیار ندارد. تنها راه آن‌ها ارسال به صورت پستی است. اما دیجی کالا گزینه‌های متنوع‌تری برای فروش و ارسال دارد.

ضمن این‌که برای بعضی از محصولات نالینو در دیجی کالا، چند فروشنده وجود دارد و همین باعث می‌شود برخی قابلمه و تابه‌های نالینو، در دیجی کالا با تخفیف و ارزان‌تر از سایت خود نالینو به فروش برسد! علاوه بر همه‌ی این‌ها اخیراً خود نالینو به عنوان یکی از فروشندگان دیجی کالا فعالیت می‌کند و مستقیماً محصولاتش را در دیجی کالا به فروش می‌رساند.

نکات مهم در پخت غذا و نگهداری و شست‌وشوی ظروف نالینو

چدن اصل مواظبت و نگهداری‌های خاص خود را نیاز دارد. در قابلمه چدنی نباید غذاهای اسیدی و ترش بپزیم. در این ظروف نباید غذا را در یخچال نگهداری کنیم و پس از پخت، باید غذا را از قابلمه خارج کرد و آن را شست و بلافاصله خشک کرد. بنابراین به غیر از هنگام غذا پختن، نباید پس از آن، غذا یا چیز دیگری در ظرف باقی بماند. برای شستن نیز نباید در آن آب ریخت تا خیس بخورد. بلکه فوری باید آن را شست و خشک کرد.

دقت کنید از سیم ظرفشویی و اسکاج خشن نباید برای شستن ظرف چدنی استفاده کرد و هنگام پخت و پز نیز باید از قاشق و کفگیر چوبی استفاده کرد تا سطح روی ظرف خراشیده نشود. نکته‌ی مهم دیگر این‌که این ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد. زمانی که قابلمه و تابه خیلی داغ است، نباید آن را مستقیماً زیر آب سرد بگیرید. قبل از استفاده به عنوان اولین بار، باید قابلمه را به مدت یک ساعت آغشته به روغن کنید، سپس بشویید، خشک کنید و بعد استفاده کنید. این که بعضی از افراد از پوسته شدن قابلمه یا زنگ زدن آن گلایه می‌کنند به دلیل عدم رعایت این نکات است.

نکته‌ی مهمی که هنگام استفاده از ظروف چدنی مانند تابه یا قابلمه باید توجه کرد آن است که پس از قرار دادن تابه یا قابلمه بر روی حرارت، کمی صبر کنید تا قابلمه به خوبی گرم شود. پس از آن اقدام به ریختن روغن یا پخت و پز کنید. ظروف چدن کمی دیر گرم می‌شوند؛ اما پس از گرم شدن، می‌توانند گرما را برای مدت طولانی حفظ کنند و به طور یکنواخت به کل بدنه‌ی خود منتقل کنند. به دلیل حفظ گرما، سعی کنید قبل از دم کشیدن کامل برنج، زیر قابلمه را خاموش کنید؛ چون حرارت تا مدت‌ها داخل قابمه هست و ممکن است ته دیگ بسوزد.

توضیح درباره نقدهای مشتریان بر ظروف نالینو

بعضی از نقد و ایرادهایی که پس از خرید قابلمه و سرویس چدنی گرفته می‌شود، ناشی از کم اطلاعی برخی از مشتریان این محصولات است. به صورتی که بعضی از ایرادهای گرفته شده در واقع، حُسن ظروف چدنی محسوب می‌شود!

تغییر رنگ غذا

گفته می‌شود با استفاده از تابه یا قابلمه‌ی چدنی، رنگ غذا تغییر می‌کند و تیره می‌شود یا بوی آهن می‌گیرد. این نشان دهنده‌ی اصل بودن ظرف چدنی است. در چدن از آهن استفاده می‌شود و به همین دلیل است که آهنربا به آن می‌چسبد. تغییر رنگ غذا در این ظروف، یعنی یون آهن در خورش آزاد شده و شما با خوردن آن غذا، یون آهن دریافت می‌کنید و به مرور مشکل کم خونی و فقر آهن در شما از بین می‌رود. این موارد جزو نکات مثبت ظروف چدنی هستند.

سنگین بودن قابلمه های چدنی

اشکال بعدی که در مورد خرید قابلمه و سرویس چدن نالینو گرفته می‌شود سنگین بودن آن‌ها است. دقیقاً این مورد نیز حُسن محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که چدن اصل در این ظروف به کار رفته است. ظرف‌هایی که اصل نیستند و به اسم چدن به فروش می‌رسند، دقیقاً هم وزن قابلمه‌های آلمینیومی هستند. به همین دلیل است که بالاتر گفتیم بسیاری از خانواده گمان می‌کنند در ظروف چدنی غذا می‌خورند. احتمالاً شما نیز در سرویس قابلمه‌هایتان یک دست قابلمه به اصطلاح چدنی دارید. همین الآن با آهنربا آن را تست کنید و وزن آن‌ها را بسنجید. متوجه می‌شوید که آن‌ها چدن نبوده‌اند! ظرف چدنی وزن زیادی دارد که این خاصیت و ذات چدن است و نمی‌شود آن را تغییر داد.

صیقلی نبودن سطح قابلمه های چدنی

موضوع دیگر، سطح ناصاف و متخلخل محصولات چدنی است. فردی که با خواص چدن آشنا نباشد، با دیدن یک قابلمه‌ی چدنی که سطح صیقلی نداشته باشد، تصور می‌کند کیفیت محصول پایین است. در صورتی که ظروف چدن به صورت دست‌ساز تولید می‌شوند و ذات چدن نیز دارای نقاط برجسته‌ی ریز است. بنابراین این نکته نیز کاملاً مثبت است و اگر ظرف چدنی با سطح ناصاف دیدید، دلیل دیگری بر اصل بودن آن است.

راهنمای انتخاب بهترین قابلمه و ظروف چدنی نالینو

انتخاب و خرید بهترین قابلمه های چدنی نالینو

در سال های اخیر، تابه های چدنی نسبت به قابلمه های چدنی، بیشتر پسند شده‌اند. تابه‌ها سبک‌ترند، قیمت ارزان‌تری دارند و مخصوصاً با تابه‌های گریل، کارهای متنوع‌تری می‌شود انجام داد. اما این‌ها به معنی این نیست که قابلمه‌ها استفاده نمی‌شوند. مخصوصاً با افزایش اطلاعات عمومی نسبت به مزایای ظروف چدنی و مضرات تفلون و آلومینیوم برای سلامتی بدن، استفاده از قابلمه‌های چدنی نیز هر سال رونق بیشتری می‌گیرد.

نکته ای که در مورد قابلمه چدن باید بدانید این است که برای پخت خورش و پلو (کته) باید آب خیلی کمتری نسبت به سایر قابلمه‌ها استفاده کرد. چون آب درون این ظروف به دلیل ضخامتی که دارند، دیرتر بخار می‌شود. در ضمن در قابلمه‌های چدن نیز مانند تابه‌ها، می‌توان بدون روغن غذا پخت.

داخل درب‌های چدنی قابلمه های نالینو، گنبدهایی وجود دارد که باعث برگرداندن بخار به غذای در حال پخت می‌شود و همین امر باعث حفظ ویتامین‌ها و همچنین لذیذتر شدن غذا می‌شود.

قابلمه چدن نالینو مدل Feleti

خرید اینترنتی قابلمه چدن نالینو مدل feleti یا فلتی

در قابلمه چدن مدل feleti نالینو می‌توان انواع پلو، خورش، سوپ، آبگوشت، آش، نان حجیم، قیمه نخودی یزدی، قلیه ماهی بوشهری و… را پخت. این قابلمه‌ها را می‌توان روی اجاق گاز، روی ذغال و آتش و همچنین داخل فر قرار داد و استفاده کرد. سایز 28 این قابلمه گنجایش حدوداً 8 پیمانه برنج را دارد. قابلمه فلتی سایز 24، گنجایش 6 نفر را دارد و سایز 20 آن، 3 تا 4 نفره است. قابلمه سایز 18 چدنی feleti نالینو، ظرفی با عمق 10 و قطر 18 سانتی متر و مناسب پخت 2 تا 3 پیمانه برنج است.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن قابلمه 28: 7000 گرم
  • وزن قابلمه 24: 5555 گرم
  • وزن قابلمه 20: 3835 گرم
  • وزن قابلمه 18: 2950 گرم

قابلمه چدن کودک نالینو مدل Feleti با استند چوبی

خرید آنلاین قابلمه کودک چدنی نالینو مدل فلتی با استند چوبی

قابلمه کودک به این معنی نیست که از طراحی ویژه‌ای برای کودکان بهره برده است یا شکل و ظاهر فانتزی و بانمکی دارد. بلکه عنوان قابلمه کودک یا مینی قابلمه یا قابلمه های تک پرسی، به دلیل ابعاد این ظرف‌ها بر روی آن‌ها گذاشته شده است. این قابلمه همان مدل قابلمه نالینو Feleti است که در بالا اشاره کردیم؛ اما سایزهای کوچک آن را شامل می‌شود.

در ضمن قابلمه های کودک نالینو با استند چوبی ارائه می‌شود. با استفاده از این زیره یا استند چوبی، می‌توانید بلافاصله پس از پخت غذا، قابلمه را روی استند قرار دهید و به همان صورت روی سفره بگذارید.

اگر قصد دارید برای کودک خود غذای جداگانه‌ای پخت کنید یا فرزند شما قصد دارد به اردو برود و نیاز دارد که به اندازه‌ی مشخصی غذا داشته باشد، می‌توانید از قابلمه کودک استفاده کنید. البته این قابلمه فقط برای کودکان طراحی نشده و بزرگسالان نیز در صورتی که بخواهند وعده‌ی غذایی اندکی تهیه کنند، استفاده از این قابلمه برای آن‌ها مفید خواهد بود. کاربرد سوم این قابلمه‌ها زمانی است که بخواهید خوراک‌های قالبی بپزید. مثلاً در این قابلمه، یک ته چین کوچک با قالب دایره‌ای جمع و جور از آب درمی‌آید که بر زیبایی سفره اضافه می‌کند.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس درب: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن قابلمه کودک 14: 1685 گرم
  • وزن قابلمه کودک 12: 1330 گرم
  • وزن قابلمه کودک 10: 1020 گرم

خرید بهترین سرویس قابلمه چدنی نالینو

اگر تا کنون هیچ کدام از محصولات چدنی اصل را تهیه و استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم خرید اول خود را سرویس کامل چدنی قرار ندهید. بلکه برای مرتبه‌ی اول، یک عدد تابه یا قابلمه چدنی بخرید و در صورتی که توانستید با خصوصیات ویژه‌ی چدن اصل ارتباط بگیرید (از جمله سنگینی و رعایت موارد شست‌وشو برای جلوگیری از زنگ زدگی و…) آن گاه به دنبال خرید سرویس قابلمه چدنی بروید.

نکته‌ی قابل توجه بعدی این است که در یک سرویس چدن، فقط قابلمه قرار داده نشده است. سرویس چدنی، مخلوطی از تابه و قابلمه‌های مختلف با کاربری‌ها و ابعاد متفاوت است. همچنین دقت داشته باشید بیشتر سرویس‌های نالینو همراه با جعبه چوبی عرضه می‌شود؛ اما بعضی از آن‌ها جعبه چوبی ندارند. اگر در توضیحات و عکس محصول جعبه چوبی دیدید به معنی آن است که شامل جعبه می‌شود.

سرویس چدن نالینو 10 پارچه مدل bona (با جعبه چوبی)

بهترین سرویس قابلمه و تابه چدنی نالینو مدل بونا

این ست قابلمه 10 پارچه است و شامل 3 عدد قابلمه چدنی به سایزهای 20 – 24 – 28 سانتیمتری (مخصوص 3-6-8 نفره) و یک عدد تابه ووک چدنی 28 سانتیمتری (درب مشترک با قابلمه) و یک عدد تابه چدنی تکدسته 22 سانتیمتری با درب شیشه‌ای و تابه دوطرفه گریل سایز 28 است. تمام این سرویس در یک جعبه چوبی نفیس قرار می‌گیرد.

دارای جعبه چوبی نفیس – دارای قابلمه سایز ۲۰ با ابعاد ۲۸×۲۱×۱۰ سانتی‌متر و وزن ۲۴۰۰ گرم (با درپوش شیشه‌ای) – دارای قابلمه سایز ۲۴ با ابعاد ۳۴×۲۵×۱۲ سانتی‌متر و وزن ۳۷۰۰ گرم (با درپوش چدن) – دارای قابلمه سایز ۲۸ با ابعاد ۳۸×۲۹×۱۳ سانتی‌متر و وزن ۶۹۷۰ گرم (با درپوش چدن) – دارای تابه ووک سایز ۲۸ با ابعاد ۳۸×۲۹×۷ سانتی‌متر و وزن ۲۶۲۰ گرم – دارای تابه تک دسته سایز ۲۲ با ابعاد ۴۱×۲۳×۵ سانتی‌متر و وزن ۳۱۲۰ گرم (با درپوش چدن) – دارای تابه گریل سایز ۲۸ با ابعاد ۳۶×۲۹×۲ سانتی‌متر و وزن ۳۵۱۰ گرم

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 26 کیلوگرم
  • ابعاد بسته: ۶۰×۴۰×۳۰ سانتی‌متر
  • مشخصات قابلمه ها: قابلمه 20(3-4 نفره)به عمق 9 سانتیمتر-قابلمه 24(5-6 نفره) به عمق 10 سانتیمتر- قابلمه 28(8-9 نفره) به عمق 12 سانتیمتر
  • جزئیات سرویس: قابلمه سایزهای (20-24-28 سانتیمتری)، تابه ووک 28 سانتیمتری و تابه تکدسته 22 سانتیمتری با درب شیشه ای و تابه گریل دوطرفه سایز 28
  • تعداد قطعات: 10 تکه

سرویس چدن نالینو 9 پارچه مدل Dio (با جعبه چوبی)

خرید یکی از بهترین سرویس قابلمه و تابه های چدنی نالینو مدل دیو

این ست 9 پارچه است و از قابلمه‌ها و تابه‌های اصل نالینو تشکیل می‌شود. این سرویس قابلمه شامل 3 عدد قابلمه چدنی به سایزهای 20 – 24 – 28 سانتیمتری (مخصوص 3-6-8 نفره) و یک عدد تابه ووک چدنی 28 سانتیمتری (درب مشترک با قابلمه) و یک عدد تابه چدنی تکدسته 22 سانتیمتری با درب شیشه ای است.

تفاوت اصلی این سرویس با سرویس Bona در این است که در سرویس چدن نالینو مدل Dio تابه گریل وجود ندارد.

دارای یک عدد قابلمه سایز ۲۸ با ابعاد: ۳۸×۲۹×۱۳ سانتی‌متر و وزن ۷۲۶۰ گرم – دارای یک عدد قابلمه سایز ۲۴ با ابعاد: ۳۴×۲۵×۱۲ سانتی‌متر و وزن ۵۴۰۰ گرم – دارای یک عدد قابلمه سایز ۲۰ با ابعاد: ۲۸×۲۱×۱۰ سانتی‌متر و وزن ۳۸۱۵ گرم – دارای یک عدد تابه وک سایز ۲۸ با ابعاد: ۳۸×۲۹×۷ سانتی‌متر و وزن ۲۵۷۰ گرم – دارای یک عدد تابه سایز ۲۲ با ابعاد: ۴۲×۲۵×۵ سانتی‌متر و وزن ۴۷۵۰ گرم – دارای جعبه چوبی نفیس

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 24 کیلوگرم
  • ابعاد بسته: ۶۰×۴۰×۳۰ سانتی‌متر
  • مشخصات قابلمه ها: قابلمه 20(3-4 نفره)به عمق 9 سانتیمتر-قابلمه 24(5-6 نفره) به عمق 10 سانتیمتر- قابلمه 28(8-9 نفره) به عمق 12 سانتیمتر
  • جزئیات سرویس: قابلمه سایزهای (20-24-28 سانتیمتری)، تابه ووک 28 سانتیمتری و تابه تکدسته 22 سانتیمتری با درب شیشه ای
  • تعداد قطعات: 9 تکه

سرویس چدن 8 پارچه مدل Fico (با جعبه چوبی)

سرویس قابلمه و تابه چدن نالینو فیکو

سرویس ۸ پارچه چدنی Fico محصولی دیگر از خانواده نالینو است و شامل قابلمه های سایز: 18-20-24 سانتیمتری، تابه 24 سانتیمتری و تابه تکدسته 20 سانتیمتری می‌شود. نکته قابل توجه این است که درب قابلمه 24 با تابه ست می‌شود. (یک در برای این دو عرضه شده است.) به طور کلی تابه‌های این سرویس، درب ندارند.

دارای جعبه چوبی – قابلمه سایز ۲۰ با ابعاد ۲۸×۲۱×۹ سانتی‌متر و وزن ۳۶۰۰ گرم با درب چدن – قابلمه سایز ۱۸ با ابعاد ۲۵×۲۰×۹ سانتی‌متر و وزن ۳۰۰۰ گرم با درب چدن – قابلمه سایز ۲۴ با ابعاد ۳۲×۲۵×۱۲ سانتی‌متر و وزن ۴۰۰۰ گرم با درب چدن – تابه سایز ۲۰ به ابعاد ۳۱×۲۱×۴ سانتی‌متر و وزن ۱۳۰۰ گرم (دسته بلند) – تابه تیام بدون در سایز ۲۴ با ابعاد ۳۲×۲۶×۵ سانتی‌متر و وزن ۳۰۰۰ گرم

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 20 کیلوگرم
  • ابعاد بسته: ۵۵×۳۸×۲۵ سانتی‌متر
  • مشخصات قابلمه ها: قابلمه سایز 24 | قابلمه سایز 20 | قابلمه سایز 18
  • مشخصات تابه ها: تابه تک دسته سایز 18 | تابه تیام سایز 24
  • جزئیات سرویس: 3 عدد قابلمه به همراه 2 عدد تابه
  • تعداد قطعات: 8 تکه

سرویس پخت و پز چدنی 5 پارچه نالینو مدل Matteo

خرید پستی سرویس قابلمه و تابه چدن 5 پارچه متئو

این سرویس چدن دارای دو قابلمه، یک تابه و دو عدد درب است. (شامل قابلمه های سایز 18-20 سانتیمتری و تابه تکدسته 20 سانتیمتری) همچنین همراه آن جعبه چوبی ارائه نشده و به دلیل مجموع شرایط، قیمت ارزان تری دارد.

یک نکته‌ی کنکوری و ویژه در مورد این سرویس وجود دارد. با توجه به این که به همراه آن جعبه چوبی عرضه نشده است؛ مزیت خاصی در سرویس بودن آن وجود ندارد. به همین دلیل محاسبه کردیم و متوجه شدیم اگر شخصی این قابلمه‌ها و تابه را به صورت مجزا خرید کند، در نهایت از نظر قیمت به نفع خریدار است و قیمت نهایی با درصد قابل توجهی ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

– تابه سایز ۲۰ به ابعاد ۳۱×۲۱×۴ سانتی‌متر و وزن ۱۳۰۰ گرم (دسته بلند) – قابلمه سایز ۲۰ با ابعاد ۲۸×۲۱×۹ سانتی‌متر و وزن ۳۶۰۰ گرم – قابلمه سایز ۱۸ با ابعاد ۲۵×۲۰×۹ سانتی‌متر و وزن ۳۰۰۰ گرم

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 9 کیلوگرم
  • ابعاد بسته: ۳۰×۳۰×۳۰ سانتی‌متر
  • مشخصات قابلمه ها: قابلمه سایز 20 | قابلمه سایز 18
  • مشخصات تابه ها: تابه تک دسته سایز 20
  • جزئیات سرویس: 2 عدد قابلمه به همراه 1 عدد تابه
  • تعداد قطعات: 5 تکه

اگر بخواهید به صورت مجزا خرید کنید، لینک خرید هر کدام از تابه و قابلمه‌ها به این صورت است:

سرویس پخت و پز چدن 5 پارچه کودک نالینو مدل Kid

خرید سرویس قابلمه کودک چدنی ارزان نالینو

چند سالی است که به کودکان و نوزادان، قطره آهن خوراکی می‌دهند تا مشکل فقر آهن نداشته باشند. اما طبق بررسی کارشناسان طب سنتی، این قطره‌ها بر اساس مولکول آهن ساخته شده‌اند؛ در حالی که بدن انسان به یون آهن نیاز دارد نه مولکول آهن. به همین دلیل قطره آهنی که برای بزرگسالان و کودکان استفاده می‌شود اثری موقتی دارد و از طرفی باعث تخریب دندان‌ها می‌شود.

اما راه جایگزین و سالم برای رفع کم خونی و فقر آهن در کودکان، استفاده از ظروف چدنی اصل است. استفاده از این ظرف‌ها سبب می‌شود یون آهن در غذا آزاد شود (خصوصاً غذاهای آبدار) و همراه با پخت و پز طبق روال عادی و همیشگی، به صورت طبیعی و خودکار، آهن بدن نیز تأمین می‌شود.

البته همان طور که بالاتر اشاره کردیم، سرویس چدن کودک به این معنی نیست که صرفاً می‌توان در آن برای کودکان غذا پخت. بلکه برای خوراک‌های قالبی و حجم کوچک نیز کاربرد دارد. این سرویس از جنس چدن اصل تولید شده و شامل قابلمه‌های سایز 14، 10 و تابه تک‌دسته سایز 14 است. یکی از ویژگی‌های این سرویس چدنی، ست بودن در قابلمه با تابه است؛ به این صورت که درِ قابلمه 14 برای تابه همین سایز نیز قابل استفاده است.

این سرویس، جعبه چوبی ندارد؛ اما بسته بندی آن به صورت یک مثلث متساوی الساقین است که در تصویر مشاهده می‌کنید.

سرویس ۵ پارچه کودک شامل: قابلمه سایز ۱۴ : دارای ابعاد ۶ × ۱۴.۵ × ۱۹.۵ سانتی‌متر و وزن: ۱۶۶۰ گرم – قابلمه سایز ۱۰ : دارای ابعاد ۶ × ۱۰.۵ × ۱۴.۵ سانتی‌متر و وزن: ۱۰۵۰ گرم – تابه سایز ۱۴ : دارای ابعاد ۴ × ۱۶ × ۲۵ سانتی‌متر وزن: ۹۲۵ گرم

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 4 کیلوگرم
  • ابعاد بسته: 40 سانتی متری | ارتفاع 13 سانتی متر
  • مشخصات قابلمه ها: قابلمه سایز 14 با مشخصات (قطر 14 | ارتفاع 6 سانتی متر) وزن :1650گرم || قابلمه سایز 10 با مشخصات (قطر 10 | ارتفاع 5 سانتی متر) وزن 1000 گرم
  • مشخصات تابه ها: تابه تکدسته سایز 14 با مشخصات (قطر 14| ارتفاع 3.5 سانتی متر) وزن 940 گرم
  • جزئیات سرویس: قابلمه سایز 10 و 14 سانتیمتر و تابه تکدسته سایز 14 سانتیمتر
  • تعداد قطعات: 5 تکه

خرید بهترین ظروف چدنی پخت دیزی نالینو

ظرف دیزی یا دیگ چدنی یکی از ظروف با طرح قدیمی و نوستالژیک است. از جمله غذاهای محبوب قابل طبخ در این ظرف‌ها می‌توان به آبگوشت اشاره کرد؛ اما ظرف دیزی پز چدنی، تنها برای پخت انواع آبگوشت مناسب نیست، بلکه هر نوع خورش و آش و سوپ، پخت چغندر و لبو و شلغم و انواع خوراک‌های آبکی (شامی پوک، آش رشته، آش انار، سوپ جو، دیزی بزباش و…) را می‌توان در آن تهیه کرد.

به دلیل سایز و ابعاد کوچک‌تر این دیزی پز ها نسبت به قابلمه، (خصوصاً مدل‌های Single) گزینه‌ی کمی سبک‌تر و مناسب‌تری برای بردن به طبیعت و گردش و پخت غذا در یک سفر بیرون از شهر هستند. همیشه گفته می‌شود مزه‌ی چای آتشی و ذغالی چیز دیگری است! حالا می‌توان مزه‌ی یک دیزی آتشی و ذغالی، آن‌هم در یک ظرف چدنی را تجربه کرد. حتماً تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود.

ظرف پخت دیزی چدن نالینو مدل Family Plus

خرید ظرف دیزی پز چدنی نالینو برای پخت آبگوشت فامیلی پلاس

این ظرف دیزی پز همان‌طور که از اسمش پیدا است، مخصوص استفاده‌ی خانوادگی طراحی شده است و پخت غذا برای 7 تا 9 نفر را پوشش می‌دهد. این ظرف پخت دیزی چدنی، درب ویژه با برآمدگی برای پخت بارشی (برگشت بخار غذا به خود آن) دارد و این موضوع سبب برگشت بخارات به غذا شده، ارزش مواد غذایی و ویتامین‌ها را حفظ می‌کند.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 4545 گرم
  • گنجایش: 3 لیتر (8 نفره)
  • ابعاد: قطر 16| ارتفاع 16 سانتی متر

ظرف پخت دیزی چدن نالینو مدل Family

دیزی پز چدنی نالینو مدل فمیلی

ظرف چدنی دیزی پز نالینو مدل Family نسبت به مدل Family Plus ابعاد و حجم کوچک‌تری دارد. این ظرف 2 لیتره است و برای پخت غذای 3 تا 5 نفر مفید است.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 3230 گرم
  • گنجایش: 2 لیتر (4 نفره)
  • ابعاد: قطر 14| ارتفاع 15 سانتی متر

ظرف پخت دیزی چدن نالینو مدل Single Plus

ظرف دیزی پز نالینو مدل سینگل پلاس

از سِری خانواده بیرون آمدیم و وارد سری Single یا ظروف مجردی و جمع و جور شدیم. دیزی پز چدنی Single Plus نالینو فقط 0.7 لیتر گنجایش دارد؛ یعنی کمتر از 1 لیتر. ولی در عوض نالینو با امکانات جانبی سعی کرده است محصول پر و پیمانی را ارائه کند. مثلاً این ظرف پخت دیزی، همراه با زیره یا پایه یا استند چوبی عرضه شده و حتی همراه با آن گوشت کوب چوبی نیز وجود دارد. یک جای خالی نیز روی پایه چوبی تعبیه شده که می‌توانید روی آن کاسه ترشی یا هر چیز دلخواه دیگر قرار دهید. دسته‌ی بلند این ظرف چدنی به صورت متحرک و جدا شونده است و هر زمان خواستید می‌توانید آن را از ظرف جدا کنید.

حتماً به ابعاد ذکر شده توجه کنید؛ شاید از نظر شما این ظرف دیزی کوچک و غیر قابل استفاده باشد.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 1519 گرم
  • گنجایش: 0.7 لیتر
  • ابعاد: 12.5 × 16.5 × 10.5 سانتی‌متر
  • اقلام همراه: زیره چوبی، گوشت کوب چوبی

ظرف پخت دیزی چدن نالینو مدل Single

ظرف مخصوص پخت دیزی و آبگوشت جنس چدن اصل مدل سینگل single نالینو

تفاوت پخت غذا در ظرف دیزی سنگی با چدنی در این است که به غیر از فواید چدن برای سلامتی بدن، غذا در چدن، بهتر و سریع‌تر جا می‌افتد و از طرفی، ظرف چدنی تا مدت زیادی گرما را در خود نگه می‌دارد. به این دلیل می‌توان خورش یا آبگوشت را به صورت گرم نگه داشت و نگران سریع سرد شدن آن در طبیعت نخواهیم بود.

ظرف پخت دیزی Single نیز گنجایش 0.7 لیتری دارد؛ ولی اندکی ابعاد کوچک‌تری نسبت به Single Plus دارد. در مورد این که همراه این مدل نیز گوشت کوب و استند چوبی ارائه شده یا خیر، مطمئن نیستیم و باید این موضوع را از فروشنده یا نالینو پر‌س‌وجو کرد.

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس پوشش: دیسکاور
  • وزن: 1348 گرم
  • گنجایش: 0.7 لیتر
  • ابعاد: 10 × 10 × 14 سانتی متر
5/5 - (2 امتیاز)