خرید گوشی دوم ساده و ارزان، در کنار گوشی هوشمند گران!

مزیت تهیه موبایل دوم ارزان قیمت در کنار گوشی هوشمند گران
5/5 - (3 امتیاز)

در مقاله بررسی گوشی‌های طرح اصل، بیان کردیم که به دلایل مختلف، خرید موبایل طرح اصل توصیه نمی‌شود؛ اما نهایتاً می‌توان از آن به عنوان گوشی دوم استفاده کرد. ولی موضوع گوشی دوم فقط به این ختم نمی‌شود و در این صفحه قصد داریم به طور مفصل در مورد خرید گوشی ساده و ارزان به عنوان گوشی دوم مطالبی را بیان کنیم.

با توسعه و افزایش شمار گوشی‌ های موبایل هوشمند در بازار، حضور گوشی‌های ساده و کلاسیک بسیار کم رنگ‌تر شده است؛ اما هنوز هم هستند کسانی که از این گوشی‌های ساده استفاده می‌کنند. مقاومت و استحکام بالای این گوشی‌ها در مقابل ضربه سبب می‌شود که تا مدت‌ها دوام بیاورند. این در حالی است که اگر ضربه‌ای نسبتاً شدید به گوشی های هوشمند وارد شود، بایستی برای تعمیر آن‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. این یکی از دلایل اصلی خرید گوشی ارزان به عنوان گوشی دوم است.

نیاز به خرید گوشی موبایل هوشمند

این روزها برای اکثر افراد، داشتن گوشی هوشمند از نان شب هم واجب‌تر شده است! خیلی‌ها با این که وضع مالی چندان مناسبی ندارند؛ با بخش قابل توجهی از پس انداز خود یک موبایل امروزی گران قیمت تهیه کرده‌اند و شبانه‌روز در آن سیر می‌کنند!

این اشخاص از صبح که چشم باز می‌کنند تا زمانی که به خواب می‌روند، بسیاری از کارهای روزانه‌شان از قبیل مکالمه، بازی و سرگرمی، رفاقت‌های مجازی، دریافت اخبار و مطالب مختلف، خرید اینترنتی، استفاده از تاکسی‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر و… را با گوشی موبایلشان انجام می‌دهند.

پیشنهاد: چطور پول پس انداز کنم و موبایل بخرم؟

از طرفی هر روز رقابت بر سر خرید مدل جدیدتر گوشی‌ها -خصوصاً در بین جوان‌ترها و عشق گوشی‌ها- بیش‌تر می‌شود. به محض این‌که امکان جدیدی در گوشی‌های موبایل بروز می‌کند و یا دوربین باکیفیت‌تری ارائه می‌شود یا نسخه‌ی جدیدی از سیستم عاملی ارائه می‌شود که فراتر از امکانات گوشی موبایل فعلی آن‌ها است؛ با ذوق و شوق به خرید موبایل جدید روی می‌آورند.

حوادث در کمین گوشی‌های هوشمند گران قیمت

در هر صورت گوشی‌های موبایل نو و گران قیمت خریداری می‌شوند؛ اما با حادثه‌ای از دست می‌افتند یا ضربه‌ای به آن‌ها می‌خورد یا روی آن‌ها آب و خوراکی می‌ریزد و خلاصه دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. اگر این اتفاق‌ها در حالت استفاده‌ی طبیعی از گوشی موبایل بیفتد، اشکالی ندارد؛ ولی خیلی از مواقع، زمانی که در سفر هستیم، در حال دویدن و بازی کردن هستیم، بساط باد زدن ذغال کباب را به راه انداخته‌ایم و… با یک حرکت ناگهانی تلفن همراه از دستمان رها شده، دچار آسیب می‌شود.

از طرفی برخی افراد که کارهای یدی و دستی دارند، با همان تلفن همراه هوشمند گران قیمت در محل کار خود از قبیل نانوایی، کارگری ساختمان، مکانیکی و… حاضر می‌شوند. این افراد با دست‌هایی کثیف، خاکی و یا روغنی با گوشی موبایل خود کار می‌کنند و بعد از مدتی گوشی‌شان به طور کلی از ریخت و قیافه می‌افتد و علاوه بر خط و خش، در عملکرد آن نیز اختلال به وجود می‌آید.

عواقب عدم استفاده از گوشی دوم کلاسیک در کنار گوشی هوشند لوکس و گران

موبایل هوشمند و حواسی که از ما پرت می‌کند!

گوشی‌های هوشمند با انبوه نرم افزارها و امکاناتی که دارند و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با انبوه نوتیفیکیشن‌ها و پست‌ها و مطالب جدیدی که برای ما دارند، به کلی حواس ما را پرت می‌کنند و زمانی که می‌خواهیم روی درس یا کاری متمرکز باشیم، مانع بزرگی برای جدیت ما می‌شوند. از طرفی نمی‌توانیم گوشی موبایلمان را از خودمان دور کنیم و از این که تماسی اضطراری به ما شود و ما پاسخگو نباشیم، در نگرانی به سر می‌بریم.

چرا از گوشی دوم استفاده نمی‌کنیم؟!

با این توضیحات این سؤال پیش می‌آید که با وجود این‌که می‌دانیم ممکن است در سفر یا محل کار برای گوشی موبایل حادثه‌ای رخ دهد، چرا از یک گوشی دوم ساده و ارزان قیمت استفاده نمی‌کنیم؟! در صورتی که صفحه نمایش یک تلفن همراه بشکند، در بسیاری از موارد، باید چیزی در حد ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت موبایل را بپردازیم تا صفحه نمایش آن را تعویض کنیم! یا زمانی که قصد انجام کارهایی داریم که نیاز به تمرکز بالا دارند و گوشی هوشمند حواس ما را پرت می‌کند، چرا با تهیه یک گوشی کلاسیک ارزان و بدون امکانات جانبی (به عنوان گوشی دوم)، این قضیه را به سود خود حل نمی‌کنیم؟ اگر یک تلفن همراه ساده ثانویه داشته باشیم، از طرفی هم حواسمان به امکانات و نوتیفیکیشن‌های آن پرت نمی‌شود و هم این که می‌دانیم موبایلی در کنارمان هست و اگر کسی با ما تماس بگیرد می‌توانیم پاسخ او را بدهیم.

هر فرد می‌تواند دو گوشی موبایل داشته باشد:

  • یک گوشی موبایل اصلی و اولیه که از نوع هوشمند و گران قیمت است و کارهای روزمره‌ی خود را با آن انجام می‌دهد.
  • یک گوشی دوم که از نوع ساده و کلاسیک و ارزان باشد.

گوشی‌های ساده و دکمه‌ای معمولاً مقاوم و محکم ساخته می‌شوند، (به شوخی به بعضی از آن‌ها لقب گوشتکوب می‌دهند!) اندازه‌های کوچکی دارند و به راحتی در جیب جا می‌شوند و از همه مهم‌تر قیمت پایینی دارند و در صورت به وجود آمدن خط و خش و ضربه، برای صاحبش هزینه‌تراشی نمی‌کنند. در اصل قرار است گوشی دوم حکم ضربه‌گیر و سپر بلا را داشته باشد. خیلی از افراد تصور می‌کنند خرید یک گوشی دوم هرچقدر هم ارزان باشد، خودش یک هزینه‌ی اضافه است؛ اما به این توجه نمی‌کنند که تهیه‌ی گوشی دوم، عملاً از به وجود آمدن هزینه‌ی هنگفت و آسیب دیدن موبایل گران قیمت پیشگیری می‌کند.

با توجه به افزایش قیمت ارز در سال‌های گذشته و عدم افزایش دستمزدها به آن میزان، قدرت خرید مردم کمتر از سال‌های گذشته شده است. این مسئله در خرید تلفن همراه نیز خودش را نشان می‌دهد. در این شرایط تهیه موبایل‌های ساده و ارزان و محافظت از اسمارت فون‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

در صورت داشتن گوشی دوم، هم می‌توانیم کارهایی از قبیل مکالمه و پیامک خود را انجام دهیم و با دیگران در تماس باشیم؛ و هم از آسیب دیدن تلفن همراه اصلی‌مان جلوگیری کنیم. برای این کار تنها نیاز به یک گوشی کلاسیک ارزان است و یک سیم کارت!

مزایای خرید گوشی ارزان ساده و کلاسیک

با توضیحاتی که اشاره شد، به طور کلی می‌توان مزیت های خرید یک گوشی ارزان دکمه‌ای را به این صورت بیان کرد:

  • استفاده از آن‌ها به عنوان ضربه گیر گوشی گران قیمت و گوشی دوم.
  • با توجه به امکانات کمتر، باعث حواس پرتی در کارهای مهم و جدی نمی‌شوند.
  • نسبت به گوشی هوشمند، هزینه‌های بسیار پایینی، هم در هنگام خرید و هم در تعمیرات دارند. حتی اگر گوشی از بین رفت یا گم شد،‌ پول زیادی از دست نداده‌ایم.
  • معمولاً گوشی‌های کلاسیک استحکام و دوام و طول عمر بالایی دارند.
  • به دلیل قیمت کم، احتمال به سرقت رفتن آن‌ها بسیار پایین است.
  • معمولاً باتری آنها با یک بار شارژ، تا چندین روز فعال می‌ماند که مزیت مهمی است.
  • گزینه‌ی مناسبی برای خرید و هدیه دادن به افراد مسن هستند. چرا که معمولاً این افراد با گوشی‌های هوشمند ارتباط نمی‌گیرند و کار کردن با گوشی اندرویدی برای آن‌ها سخت است.

پیشنهاد: لیست بهترین لپ تاپ های ASUS تا 30 میلیون تومان

معرفی بعضی مدل های گوشی ساده نوکیا

گوشی های ساده نوکیا سال‌ها است که جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها به شمار می‌روند. البته این روند از زمانی شروع شد که موبایل‌های دکمه‌ای، گوشی‌های ساده محسوب نمی‌شدند! یعنی نوکیا هر سال تعدادی تلفن همراه جدید به بازار عرضه می‌کرد و اکثراً پرفروش می‌شدند. این رویه ادامه پیدا کرد و حتی امروز که گوشی‌های هوشمند، بازارهای جهانی را در اختیار گرفته‌اند، اگر کسی بخواهد گوشی ساده و دوم خریداری کند، معمولاً به سراغ برند Nokia می‌رود.

با وجود این‌که نوکیا با پافشاری بی‌جا بر روی سیستم عامل اختصاصی خود (سیمبیان) از گوشی‌های اندرویدی جا ماند و رقابت را به سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان واگذار کرد؛ اما در زمینه موبایل‌های کلاسیک همچنان محصولاتی قابل ارائه دارد.

تولیدات ساده و ارزان نوکیا همه از اعتدال و میانه روی خوبی برخوردار هستند. لبه‌های این گوشی‌ها دارای انحنای خوب و ملایم است که سبب می‌شود به راحتی در جیب جای بگیرند. همچنین برخی امکانات اضافی نیز در بعضی از این مدل‌ها قرار داده می‌شود تا کاربری بهتری را رقم بزند. مثلاً کمپانی نوکیا در بسیاری از گوشی‌های ساده و کلاسیک خود از چراغ قوه استفاده می‌‌کند.

گوشی ‌های ساده امروزی، نسبت به سال‌های قبل، اندکی هوشمندتر شده‌اند و برخی از آن‌ها مجهز به دوربین عکاسی (هرچند با کیفیت پایین) و مرورگر وب هستند. همچنین بعضی از آنها صفحه نمایش رنگی دارند. بنابراین در این گوشی‌ها هم نیاز به بررسی مشخصات و قابلیت‌ها وجود دارد و به این صورت نیست که تمامی آن‌ها ویژگی‌های ثابت و یکسانی داشته باشند. پس نخستین نکته‌ای که بایستی در خرید گوشی ساده مد نظر قرار دهید این است که بر اساس نیاز و انتظاری که از گوشی دارید، مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی چند مدل معروف از گوشی‌های ساده نوکیا و بیان ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها خواهیم پرداخت. امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب، برای شما مفید و مثمر ثمر واقع شود.

گوشی موبایل نوکیا مدل ۱۰۵ دو سیم‌ کارت

خرید گوشی ساده نوکیا 105

گوشی موبایل نوکیا مدل ۱۰۵ دو سیم‌ کارت از جمله بهترین گوشی های ساده بازار و مناسب برای کاربرانی است که انتظار چندانی از گوشی‌ موبایل خود ندارند. طبیعتاً توقع کاربران گوشی‌های کلاسیک و ارزان ‌قیمتی نظیر نوکیا ۱۰۵، چیزی در حد برقراری تماس و ارسال پیامک به آسان‌ترین شکل ممکن است.

نوکیا در طراحی گوشی ۱۰۵، صفحه‌ کلیدی تعبیه کرده است که نوشتن و ارسال پیامک با آن آسان خواهد بود. نکته دیگر اینکه این گوشی موبایل از دو سیم‌کارت مینی پشتیبانی می‌کند و وزن آن تقریباً ۷۰ گرم است. گفتنی است این دو سیم‌کارت، تنها از شبکه‌ی ۲G‌ پشتیبانی می‌کنند و به سایر شبکه‌های مخابراتی دسترسی ندارند.

گوشی موبایل نوکیا مدل ۱۰۵ به نمایشگری ۱٫4 اینچی از نوع TFT مجهز است. این نمایشگر رزولوشن 128 * 128 دارد و بسته به ابعادش، تراکم پیکسلی برابر با 125 پیکسل بر هر اینچ را به نمایش می‌گذارد.

از جمله راه‌های ارتباطی در مدل ۱۰۵ نوکیا می‌توان به رادیو‌ FM نیز اشاره کرد. همچون بسیاری از گوشی‌های ساده دیگر، نوکیا ۱۰۵ نیز فاقد دوربین است. وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز نوکیا ۱۰۵، بر عهده یک باتری لیتیوم ‌یونی با ظرفیت ۸۰۰ میلی‌ آمپرساعت است که تنها با یک ‌بار شارژ کامل حدود ۱۵ ساعت مکالمه را برای کاربر فراهم می‌کند.

نقاط قوت
• سایز و ابعاد کوچک
• تنوع در رنگ‌
• قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت
• ارزان قیمت بودن

گوشی موبایل نوکیا مدل (۲۰۱۷) ۱۳۰ دو سیم کارت

خرید اینترنتی گوشی نوکیا 130 2017

گوشی موبایل نوکیا مدل (۲۰۱۷) ۱۳۰ دو سیم کارت نیز همچون مدل ۱۰۵ برای استفاده افرادی مناسب است که انتظار آن چنانی از تلفن همراه خود ندارند. این گوشی نیز قابلیت پشتیبانی از دو سیم ‌کارت دارد و تقریباً ۷۰ گرم وزن دارد. نوکیا ۱۳۰ مجهز به نمایشگر ۱٫۸ اینچی از نوع LCD بوده و در طراحی و تولید آن از تکنولوژی TFT بهره گرفته‌اند.

این نمایشگر قادر به نمایش 64 هزار رنگ بوده و تراکم پیکسلی ۱۱۱ پیکسل بر هر اینچ را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید دو سیم‎کارت با سایز مینی را درون شیارهای تعبیه شده در نوکیا ۱۳۰ قرار دهید و از آن جهت برقراری ارتباط به ساده ترین شیوه ممکن استفاده کنید. این دو سیم‌کارت، تنها از شبکه ۲G پشتیبانی می‌کنند و از دسترسی به سایر شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی ناتوان هستند.

توجه داشته باشید که یک دوربین عکاسی با کیفیت VGA نیز برای گوشی موبایل نوکیا مدل (۲۰۱۷)۱۳۰ در نظر گرفته شده است و در واقع عکاسی احتمالاً می‌تواند نهایت کاری باشد که کاربر با ۱۳۰ می‌تواند انجام دهد. تأمین انرژی امکانات ذکر شده در نوکیا ۱۳۰، بر عهده باتری لیتیوم‌ یونی با ظرفیت ۱۰۲۰ میلی‌ آمپرساعت است که به خوبی می‌تواند نیاز کاربر را رفع نماید.

نقاط قوت این محصول

  • ابعاد کوچک و وزن کم
  • صفحه ‌کلید راحت و نرم جهت تایپ و ارسال پیامک
  • مناسب برای افراد مسن و پرمشغله جهت انجام کارهای ساده روزمره
  • باتری خوب
  • مجهز بودن به چراغ قوه

گوشی نوکیا ۱۰۶ بهترین گوشی ساده ۲۰۱9

قیمت نوکیا 106 مدل 2019

این گوشی نیز در دسته گوشی های ساده و ارزان قیمت بازار قرار می‌گیرد که علاوه بر قیمت پایین و مناسب، از قابلیت خوش دست بودن نیز برخوردار است. گوشی موبایل نوکیا مدل ۱۰۶ (۲۰۱9) دارای ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و حدود ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت است. ضخامت نسبتاً زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده موجب شده که به سهولت در دست شما جای گیرد.

پیشنهاد: خرید قاب ضد ضربه iFace برای گوشی های موبایل

نوکیا ۱۰۶ دارای نمایشگر ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۰ در ۱۶۰ پیکسلی است. باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی این تلفن همراه این قابلیت را دارد که تا بیش از ۲۱ روز در وضعیت استندبای قرار گیرد! همچنین کاربران این گوشی موبایل می‌‌توانند تقریباً ۱۵ ساعت مکالمه‌‌ی طولانی مدت با این گوشی داشته باشند.

نقاط قوت

  • امکان افزودن ۲۰۰۰ مخاطب
  • مجهز بودن به چراغ قوه
  • رادیو FM

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ (۲۰۱۹)

قیمت خرید نوکیا مدل 105 - 2019

نوکیا ۱۰۵ (۲۰۱۹) دارای یک باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند چندین روز این گوشی موبایل را روشن نگه داشته و همچنین به کاربر اجازه دهد تا ۱۵ ساعت با گوشی خود مکالمه داشته باشد. در گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ (۲۰۱۹) به حالت پیش فرض بازی Snake وجود دارد و همچنین ۶ بازی دیگر از گیم لافت به شکل آزمایشی بر روی آن قابل نصب است.

اصلی‌ترین هدف چنین تلفن همراه‌هایی، برقراری تماس و ارسال پیامک به همراه سادگی و زیبایی و خوش دستی است. خوشبختانه گوشی‌های ساده نوکیا ۱۰۵ و ۱۰۶ از این ویژگی‌ها برخوردار هستند و نیاز کاربر خود را رفع می‌‌کنند. گوشی‌های کلاسیک و ارزان قیمت شرکت نوکیا در بین مردم ایران هنوز هم جایگاه ویژه و محبوبیت خود را دارند.

قیمت گوشی نوکیا ۱۰۵ بسیار مناسب است و جزو ارزان‌ترین موبایل‌های بازار محسوب می‌شود. ابعاد این گوشی به صورت ۱۰۷ میلی متر طول، ۴۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۳ میلی متر ضخامت و وزن آن هم حدوداً ۷۰ گرم است. نوکیا ۱۰۵ نه آن چنان کوچک است که در جیب گم شود و نه آن قدر بزرگ و حجیم است که بتوان گفت گوشی دست و پا گیری است.

حداکثر حافظه‌ی گوشی های نوکیا ۱۰۵ و ۱۰۶ برای ذخیره‌ سازی لیست مخاطبین، ۵۰۰ مخاطب است که می‌توانید با قرار دادن سیم کارت روی تلفن همراه، ۲۰۰ مخاطب را دیگر نیز به این لیست اضافه کنید.

نقاط قوت

  • عملکرد مطلوب باتری
  • طراحی زیبا همراه با تنوع رنگ‌
  • ابعاد کوچک و مناسب
  • مقرون به صرفه بودن

بهترین گوشی های ساده نوکیا موجود در بازار

بی تردید موبایل های ساده نوکیا نسلی خاطره انگیز در میان گوشی‌های بازار ایران محسوب می‌شوند. دوره‌ای که گوشی‌های ۱۱۰۰ و ۱۱۱۰ پرطرفدار و محبوب و به نخستین انتخاب هر ایرانی تبدیل شده بودند و همچنین زمانی که اجرای بازی Snake Xenzia یکی از بهترین اتفافات هیجان انگیز در این گوشی‌ها به شمار می‌رفت که بی‌شک همه ما با آن خاطره داریم. جالب است که برخی افراد حاضرند مبلغی معادل یک گوشی هوشمند بپردازند تا دوباره یک نوکیا ۱۱۰۰ به دست گرفته و از آن استفاده و حس نوستالژی سال‌های گذشته را تجربه کنند.

در بین گوشی‌هایی که معرفی کردیم نوکیا ۱۰۶ به عنوان بهترین گوشی ساده انتخاب مطلوبی است. گوشی های نوکیا ۱۰۵ نیز از جمله پرطرفدارترین گوشی های ساده نوکیا هستند که در چند سال اخیر به روز رسانی‌های گوناگونی بر روی آن‌ها انجام شده است. نوکیا ۱۰۵ (۲۰۱۹) را می‌توان بهترین گوشی ساده ۲۰۱۹ دانست که برخی از تغییرات ظاهری نسبت به نسل‌های قبل بر روی آن اعمال شده است، اما همچنان گوشی کوچک و خوش دستی است.

مدل‌های دیگری نیز از تولیدات نوکیا در بازار وجود دارند؛ مانند: Nokia 5310, Nokia 150, Nokia 110, Nokia 105, Nokia 3310 و… می‌توانید از طریق لینک زیر این محصولات را نیز مشاهده کنید:

گوشی نوکیا ۱۱۰۰ پرفروش ترین گوشی بازار جهانی

گوشی نوستالژی 1100

اگر از شما بپرسند پرفروش ‌ترین گوشی همراه تاریخ کدام است؛ شاید پاسخ دهید محصولات اپل و آیفون. اما این پاسخ کاملاً اشتباه است. با وجود این‌که بعضی از محصولات اپل مثل آیفون 6، 7 و 8 به فروشی بالغ بر 70 تا 80 میلیون دستگاه رسیدند، اما گوشی‌های دیگری در دهه‌های گذشته عرضه شدند که ارقام فروش بیشتری داشتند و حتی این آمار به میزان فروش گوشی نوکیا 1100 نزدیک هم نیست!

نوکیا 1100 در مدت زمان عرضه‌ی خود، حدود ۲۵۰ میلیون دستگاه در سطح جهان فروش داشت! بنابراین این گوشی با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر تلفن‌های همراه، نه تنها پرفروش ‌ترین موبایل تاریخ، بلکه شاید پرفروش‌ترین وسیله الکترونیکی مصرفی در دنیا باشد.

نوکیا ۱۱۰۰ در سال 2003 یک گوشی با امکانات جالب و پرطرفدار محسوب می‌شد. سایز کوچک و جمع و جوری داشت و دارای یک چراغ قوه پر نور و بدنه‌ا‌ی مقاوم در برابر ضربه و گرد و خاک بود. نسبت به الآن، آن محصول یک دستگاه ساده به شمار می‌رود. دوربین آن‌چنانی یا صفحه نمایش خمیده و زیبا نداشت؛ ولی در زمان عرضه قابلیت‌هایی داشت که 250 میلیون نفر را برای خرید مجاب کرده بود.

عوامل گوناگونی در محبوبیت و پرفروش بودن این گوشی تأثیرگذار بوده اند. اول اینکه قیمت گوشی نوکیا ۱۱۰۰ بسیار ارزان بود و دوم اینکه ویژگی‌ها و مشخصاتی که داشت اکثر نیازها و انتظارات کاربران آن زمان را رفع می‌کرد. چراغ قوه، ظرفیت ۵۰ پیام، صفحه کلید ضد ضربه و ضد گرد و خاک، قابلیت ذخیره‌ی ۵۰ مخاطب و تقریباً ۴۰۰ ساعت عمر باتری در حالت استند بای یا آماده به کار از دیگر ویژگی‌های آن بودند.

با این‌که تولید این گوشی همراه در سال ۲۰۰۹ متوقف شد، اما دستگاه‌های دست دوم و کارکرده آن در بازار با مبالغ بالایی (حتی چند هزار دلار) به فروش می‌رسیدند! شاید یک روز نوکیا تصمیم به زنده کردن این گوشی با امکانات به روزتر بگیرد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

پیشنهاد: معرفی بهترین اسپیکرهای قدرتمند برند JBL

پرفروش ترین برند های گوشی موبایل در ایران

دو دهه پیش دو برند نوکیا و سونی اریکسون (و در برخی کشورها موتورولا) بازارهای دنیا و ایران را قبضه کرده بودند. اما در ادامه تولیدکننده‌های بیشتری وارد کار شدند و امروه تولید موبایل بسیار فراگیر شده است. به گونه‌ای که با مراجعه به فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی برای فروش موبایل، انواع و اقسام تلفن همراه با مدل‌های متنوع و برندهای گوناگون ویژگی های منحصر به فرد به چشم می‌خورند.

البته برندهای معرفی شده در فهرست زیر تنها مربوط به ایران نبوده و از جمله بهترین تولیدکننده‌های پرفروش در سراسر جهان هستند که میلیون‌ها خریدار از سراسر نقاط دنیا دارند و تنها دلیل این محبوبیت و فروش بالا چیزی نیست جز کیفیت و قیمت مناسب با توجه به کارایی محصولات ارائه شده توسط آنان.

هواوی

در مدت زمانی نه چندان طولانی شرکت‌های چینی با تولید و عرضه‌ی موبایل‌هایی مقرون به صرفه و با کیفیت محبوبیتی میان مشتریان پیدا کرده و گوشی‌های آن‌ها به دلیل طراحی چشم نواز طرفداران زیادی پیدا کرد. این درحالی است که برخی از محصولاتش از سرویس های گوگل تحریم شده‌اند! گوشی‌های Y9s و Nova 5T از جمله گوشی‌های پرفروش این برند چینی هستند که کیفیت خود را از پرچمدارهای میت ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو به ارث برده‌اند.

سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ تحت برند گلکسی وارد بازار می‌شوند. سامسونگ در دهه‌ی اخیر، سالانه چندین میلیون موبایل متفاوت در بازار به فروش می‌رساند و این در حالی است که قبل از آن از محبوبیت آنچنانی برخوردار نبوده است. از جمله ویژگی‌های مهم این برند که مزیت آن محسوب می‌شود صفحه نمایش‌هایی با کیفیت عالی هستند. موبایل‌های سری نوت از مدل‌های معروف این برند بوده و پرچمدارانی را نیز در می‌توان در گوشی‌های سری S پیدا کرد. موبایل‌های A و M از جمله گوشی‌های مقرون به صرفه این شرکت محسوب می‌شوند. دو گوشی گلکسی A20s و A10s مزیت‌هایی دارند که از جمله آن‌ها دوربین دوگانه، باطری با ظرفیت بالا، چیپست قدرتمند و… هستند که البته A10s به دلیل بالا بودن کیفیت دوربین، رم و مواردی از این قبیل کمی گران‌تر است.

نوکیا

نوکیا پس از از دست دادن بازار، متوجه شد باید دست از سیستم عامل اختصاصی بردارد و گوشی‌های اندرویدی تولید کند. به این ترتیب توانست مجدداً به بازار برگردد. هر چند سهم آن از فروش قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست. گوشی‌های جدید این شرکت کیفیت خوبی دارند و در بین آن‌ها گوشی‌های مقرون به صرفه زیاد دیده می‌شود.

آنر

آنر تا قبل از محبوب شدنش در میان مشتریان به عنوان زیر برند و زیرمجموعه‌ای از برند هوآوی فعالیت می‌کرد. اما بعد از گذشت مدتی، آن‌چنان میان مردم محبوب شد که فعالیت اختصاصی خود را آغاز کرد. بیش‌ترین نکته‌ای که این موبایل بر آن تمرکز دارد جوان پسند بودن گوشی است که با قیمتی مناسب عرضه شود. گوشی آنر ۹X از جمله محبوب ترین گوشی‌های این سری است که از جمله مزیت‌های این گوشی می‌توان به دوربین جهنده و طراحی منحصر به فرد اشاره کرد.

اپل

اپل روزی دست به دامان موتورولا برای تولید موبایل شده بود ولی با ایده‌های ناب استیو جابز به سرعت تمام رقبا را از میدان به در کرد و برای خود نام بزرگی در تولید تلفن همراه ایجاد کرد. از این برند معمولاً فقط گوشی و تبلت بسیار باکیفیت و البته گران قیمت سراغ داریم. اما مورد پسند اغلب مردم بوده و مزایای بسیاری از جمله دوربین قدرتمند و کیفیت ساخت و طول عمر فوق العاده دارد. با وجود قیمت بالا، همیشه گوشی‌های اپل سری آیفون جزو پرفروش ترین موبایل‌ها در ایران و سایر کشورها هستند.

ایسوس

ایسوس را از مدت‌ها قبل با مادربورد و لپتاپ‌های قدرتمندش می‌شناسیم؛ اما در دنیای موبایل هم حرف‌هایی برای گفتن دارند. شعار ایسوس «در جستجوی شگفتی‌ها» است و شاخصه اصلی گوشی‌های آنها طراحی کلاسیک و سخت افزار قدرتمند در کنار قیمت بسیار مناسب است؛ برای مثال Zenfone ۳ یکی از معدود موبایل‌های ارزان قیمت است که چیپست اسنپدراگون ۶۲۵، تراکم پیکسلی بالای ۴۰۰ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار مشتری می‌گذارد.

شیائومی

تا همین چند سال بسیاری از ما اسم شیائومی را نشنیده بودیم و حتی بعضی فروشندگان نام آن را به اشتباه تلفظ می‌کردند؛ اما طی فقط چند سال محصولات خوش قیمت و با کیفیت آن در دست بزرگ و کوچک جاخوش کرده‌اند. قیمت پایین و کارایی بالای محصولات شیائومی باعث شد دیگر فروشندگان هم از عرضه محصولات گران قیمت دست برداشته و قابلیت‌های شاخص پرچمدارها را به مدل‌های میان‌رده و حتی اقتصادی بیاورند. ردمی نوت ۸ پرو، از پرفروش‌ترین گوشی‌های ایران محصول همین شرکت است.

بلو

این شرکت آمریکایی تا چند سال قبل بخش مهمی از بازار موبایل قاره آمریکا را در دست داشت و مدتی است محصولاتش را در آسیا هم عرضه می‌کند. ویژگی اصلی گوشی‌های بلو قیمت بسیار مناسب، کارایی مطلوب و کیفیت ساخت بالا است و به همین خاطر در ایران مدل‌های Tank JR T590 وJenny J051 طرفداران بسیاری دارند. اگر به دنبال خرید گوشی ساده هستید حتماً محصولات این شرکت را هم مد نظر قرار دهید چرا که در کنار پشتیبانی از زبان فارسی، نسبت به مدل‌های دیگر ارزان‌تر و جذاب‌تر هستند.

دوجی

گوشی‌های مقاوم و جان سخت مثل ماشین‌های آفرود همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. مشکل اصلی این مدل‌ها قیمت بالای محصولات برندهای شناخته شده مثل CAT بود و برند دوجی برای رفع همین مشکل متولد شد. گوشی‌های سرسخت برند چینی-اسپانیایی در همان نگاه اول با ظاهر سخت، خشن و لبه‌های شیب دار راه خود را از مدل‌های عادی جدا می‌کنند. موبایل‌های پرفروش دوجی مثل S70 Lite و S70 Lite به لطف بدنه مرکب از فلز و پلی کربنات استانداردهای مختلف مقاومت نظامی و صنعتی را کسب کرده و در سخت ترین شرایط کنارتان می‌مانند.

5/5 - (3 امتیاز)