راهنمای خرید برای انتخاب اتو پرس خانگی مناسب

راهنمای خرید اتو پرس خانگی
5/5 - (3 امتیاز)

بسیاری از افراد از اتو کردن لباس ها فراری بوده و این کار برایشان بسیار خسته کننده است. برای حل این موضوع شرکت های مختلف اتو جدیدی را وارد بازار کردند که با عنوان اتو پرسی در بازار شناخته می شود. با طراحی و تولید اتو پرسی می توان برای افرادی که از این کار بدشان می آید مژده داد چرا که از طریق استفاده از این اتو ها مانند اتو های معمولی نیازی به انجام تمامی مراحل اتو کشیدن نیست.

اتو های پرسی همانطور که از نامشان پیداست پرسی و هوشمند بوده و در زمانی کوتاه لباس را بدون اینکه بسوزانند به صورت اتو شده تحویل شما می دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین اتو پرس خانگی و تعدادی از برند های مشهور مثل بکو ، بایترون و ژانومه بپردازیم. یکی از بهترین و جدید ترین مدل اتو های موجود در بازار همین اتو پرس می باشد.

از طریق اتو پرس اتو کشیدن بسیار راحت و آسان شده و همچنین طوری لباس را اتو می کند که نمی توان متوجه شد این لباس از خشکشویی تحویل گرفته شده یا در منزل اتو شده است. قیمت اتو پرس نسبت به سایر اتو های معمولی کمی بالا تر است اما کارکردش به قدری بهتر است که این تفاوت قیمت اصلا به چشم نمی خورد.

راهنمای انتخاب و خرید اتو پرس خانگی مناسب

در هنگام خرید اتو پرس خانگی بهتر است این سوال را با خود بپرسید که این اتو را برای استفاده در چه نوع پارچه ای می خواهم؟ و سپس طبق مصرف خود اتوی مورد نظر را انتخاب بفرمایید. الیاف طبیعی همچون پارچه های کتانی ، ابریشمی برای اتو شدن احتیاج به بخار زیادی دارند که البته فراموش نشود پارچه هایی از جنس الیاف ضخیم مانند جین نیز همین گونه می باشند.

اتویی برای این پارچه ها مناسب می باشد که قابلیت اسپری بخار و همینطور بخار پر فشار را داشته باشد. اگر شما در بیشتر مواقع از پارچه های الیاف مصنوعی یا ترکیبی استفاده کرده و آن ها را اتو می کنید بهترین اتو پرس خانگی برای شما این اتو های پرسی می باشد.

سطح صفحه و وزن مناسب

اگر سطح مساحت اتو بزرگ تر باشد لباس ، شلوار و یا هرچیز دیگری که در قسمت سطح اتو قرار می دهید بهتر اتو می شود زیرا سطح اتو پرسی بخشی از اتو است که قسمت های چین و چروک روی لباس ها را صاف کرده و اتو می کند بنابراین داشتن سطح بزرگ سبب می شود قسمت های بیشتر پارچه به یک باره و بسیار راحت تر و سریع تر اتو شوند. علاوه بر سطح صفحه ، وزن اتو پرسی نیز از جمله مواردی می باشد که باید به آن توجه کرد. بهترین اتو پرسی خانگی اتویی است که وزن مناسب و کمی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید.

تنظیمات دمای اتو پرسی

بیشتر اتو های پرسی قابلیت تنظیم و کنترل دما را دارا می باشند بنابراین تنظیمات دستگاه را بررسی کنید که برای بیشتر پارچه ها مناسب باشد ، به دلیل داشتن قابلیت کنترل و تنظیم این اتو ها می توانید دمای مناسب برای اتو کردن پارچه های مختلف را تنظیم کنید. برای اتو کشیدن پارچه های مختلف با جنس های متفاوت باید نکاتی را بدانید برای مثال اتو کشیدن پارچه ی ظریفی مثل ابریشم احتیاجی به فشار زیاد ندارد که این موضوع برعکس پارچه های سخت یا پارچه های جین است.

داشتن تایمر اتو پرسی

برای اینکه پارچه آسیب نبیند اتو پرسی باید تایمر داشته باشد تا مدت زمان لازم براش فشار دادن روی پارچه های مختلف کنترل شود بنابراین تایمر حتما باید در دستگاه بخار وجود داشته باشد تا بر اساس جنس و ظرفیت پارچه مدت زمان فشار و همینطور دمای مناسب مشخص و کنترل شود.

امروزه بیشتر دستگاه‌های بخار پرسی مدرن مجهز به تایمر داخلی هستند که با به اتمام رسیدن زمان، صدایی ایجاد می‌کنند. در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر نیز دستگاه به صورت خودکار دما را کاهش می‌دهد. البته این مورد در موارد کمتری وجود دارد و چون به جنس پارچه وابسته است در بیشتر این نوع مدت زمان ۱۰ ثانیه به صورت پیشفرض در نظر گرفته شده تا اگر پرس را بر ندارید دستگاه خاموش می‌شود.

موارد ایمنی

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین بدترین و بهترین اتو بخار پرسی، میزان ایمنی آنها است. یکی از این ویژگی‌ها همان خاموشی خودکار ۱۰ ثانیه‌ای است که اگر مدتی مورد استفاده قرار نگرفته باشد برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و همچنین جلوگیری از بروز آتش‌سوزی کمک می‌کند.سایر ویژگی‌های ایمنی نیز شامل مواردی مثل قفل روی دسته است تا از گرم شدن آن جلوگیری شده و برای حمل کردن نیز از آن استفاده می‌شود.

اتو پرس خانگی خشک

در برخی پارچه‌ها اصلاً نیازی به استفاده از بخار آب برای اتو کردن نخواهید داشت. در صورتی که از چنین پارچه‌هایی استفاده می‌کنید می‌توانید اتو بخاری با این قابلیت انتخاب کنید.

5/5 - (3 امتیاز)