چه ماشین اصلاحی برای صورت مناسب است؟ (راهنمای خرید)

راهنمای خرید مناسب ترین ماشین ریش تراش مردانه
5/5 - (3 امتیاز)

ماشین اصلاح صورت و مو یکی از وسایل است که توسط آقایان به منظور زیباتر شدن استفاده می شود. آنها به راحتی می توانند با استفاده از آن موهای زائد صورت و بدن خود را در منزل بگیرند و دیگر به این امور به صورت شخصی رسیدگی کنند. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه ها این است که مجبور نیستید به صورت روزانه یا هفتگی به آرایشگاه بروید و خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

قطعا شاید زیاد در زندگی تان پیش نیاید که یک ماشین اصلاح صورت بخرید برای همین شاید زیاد با مدل ها و نکاتی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید تا خرید بهتری داشته باشید آشنا نباشید. ما در این مقاله سعی می کنیم تا با گفتن نکات مهم یک راهنمای خرید کامل برای خرید ماشین اصلاح صورت به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد ماشین اصلاح صورت

چرا باید از ماشین اصلاح صورت استفاده کنم؟ ریش تراش ها یا همان ماشین های اصلاح صورت بسیار سریع تر و راحت از آن هستند که خودتان به صورت دستی این کار را انجام دهید. چون دیگر شما نیازی به فوم و ژل برای اصلاح ندارید و خیلی راحت می تواند هر موقع که دلتان خواست این کار را انجام دهید.

همچنین شاید شما همیشه وقت این را نداشته باشید که به آرایشگاه بروید یا اصلا دلتان نخواهد به آرایشگاه بروید،پس داشتن یکی از این ماشین ها بسیار برایتان می تواند ضروری باشد.

همچنین با استفاده از ماشین های ریش تراش خطر بریدگی و آسیب رسیدن به پوست بسیار کاهش می یابد و دیگر خبری از حساسیت های پوستی یا درد و سوزش نیست.

مهم ترین ویژگی یک ریش تراش

مهم ترین ویژگی که باعث تفاوت ریش تراش ها باهم می شود تنظیماتی است که دارند. شما با استفاده از این تنظیمات می توانید میزان برش تار ها ، نوع و مدل، سرعت انجام کار و دقت و بسیاری از موارد را به دلخواه تنظیم کنید تا نتیجه مطلوب تری را بدست بیاورید. البته هرچه قابلیت تنظیمات آن بیشتر باشد قطعا قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

سوالات پرتکرار هنگام خرید ماشین اصلاح صورت

در ادامه شما را با سوالاتی که باید قبل خرید از خود بپرسید آشنا می کنیم و در پیدا کردن جواب آن نیز شما را یاری می کنیم. بعد از پاسخ دادن به این پرسش‌ها عملا می‌توانید یکی از بهترین و مناسب ترین مدل ها را برای خودتان بخرید.

چه نوع ماشین اصلاحی را بخرم؟

این مورد کاملا به مصرف شما و میزان آشنایی و حرفه ای بودن شما برمی گردد. معمولا آرایشگر ها به دلیل تجربه ای که دارند از ماشین های حرفه ای استفاده می کنند شما شاید نتوانید مثل آنها از دستگاه اصلاح صورت استفاده کنید یا حتی به خیلی از موارد نیاز نداشته باشید. به همین دلیل خرید یک مدل ساده و خانگی برایتان کفایت می کند. ولی سعی کنید هنگام خرید از برند های معتبری خریداری کنید.

آیا می توان برای زدن موهای زاید از ماشین اصلاح استفاده کرد؟

از نظر عملی این کار امکان پذیر است و می توان از آن برای این منظور هم استفاده کرد. ولی انجام این کار اصلا توصیه نمی شود. ماشین های اصلاح صورت بزرگ هستند و قدرت بسیار بالاتری نیز دارند به همین دلیل شاید در هنگام استفاده از آن برای نواحی از بدن که بسیار حساس تر هستند به مشکلاتی مانند زخم شدن بربخورید. استفاده از ژیلت و روش های خودتراش و …. بسیار می توانند گزینه های مناسب تری باشند.

عمر مفید یک ماشین اصلاح صورت چقدر است؟

این مورد نیز کاملا به استفاده ما بستگی دارد. در صورتی که از آن به صورت درست استفاده کنید و نکاتی که باید هنگام کار کردن با آن رعایت کنید را بدانید می تواند به مدت ۳ الی ۱۰ سال برای شما کار کند. در صورت شکسته شدن تیغه شما می توانید آن را به مراکز تعمیر ارسال کنید. ولی بهتر است هر چند وقت یک بار دستگاه خود را به مراکز تعمیر ببرید. البته باید دقت داشته باشید که بعضی از مراکز در هنگام تعمیر از قطعات فیک و غیر اصل استفاده می کنند که این مورد می تواند به دستگاه شما صدمه بزند برای همین سعی کنید پیش فرد معتبری ببرید.

کدام نوع ماشین اصلاح مناسب شماست؟

به صورت کلی دو نوع ماشین ریش تراش برقی وجود دارد: فویلی و چرخشی که هرکدام دارای نقاط قوت و ضعف هایی هستند. اما هیچ کس نمی تواند بگوید که کدام مناسب تر و بهتر است و باید کدام را انتخاب کنید. این مورد دقیقا به خود شما و نوع نیاز شما بستگی دارد.

شما باید در هنگام انتخاب به مواردی مانند حساسیت پوست، نوع و استخوان بندی صورت، پر مو یا کم مو بدن صورت خود، قابلیت هایی که نیاز دارید و ……. توجه کنید و با توجه به آنها نوع مناسب خود را پیدا کنید. در بخش نکاتی که باید بدانید به صورت خیلی دقیق تر این دو مورد را باهم برسی کردیم که می توانید آنجا خیلی بهتر تصمیم بگیرید.

چه میزان بودجه برای خرید ماشین اصلاح صورت دارید؟

اگر شما بسیار دنبال یک مدل مناسب با قیمت مناسب هستید که به بودجه تان بخورد باید بگویم که در زمینه ماشین های اصلاح صورت ما با یک طیف قیمتی وسیع طرف هستیم که می توانیم هرکدام را که خواستیم با توجه به نیازمان انتخاب کنیم.

شما بعد از اینکه نوع مناسب خود را مشخص کردید می توانید بین مدل های مختلف آن بگردید و مدلی که نیاز های شما را بیشتر برطرف می کند و به بودجه تان می خورد را انتخاب کنید.

هر چه شما پول بیشتری خرج کنید دستگاهی که می خرید امکانات بیشتری دارد و کارایی آن بهتر است. البته همیشه بر روی قیمت تصمیم نگیرید زیرا بسیار از برند ها قیمت را الکی و بی دلیل بالا می برند.

سعی کنید فقط قیمت را ملاک قرار ندهید و به کیفیت آن و دوام آن را نیز توجه کنید. اگر هنوز مردد هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا یک مدل متوسط را بخرید. البته مدل های متوسط همه ویژگی ها را ندارند برای همین بگردید و دقیقا موردی که ویژگی های مناسب شما را دارد بخرید.

شما با خرید مدل های ارزان قیمت فقط دارید به خودتان ضرر می زنید زیرا اصلا ویژگی های خاصی ندارد و شاید در هنگام کار کردن بسیار شما را اذیت کنند. همچنین این مدل ها معمولا دوام بسیار کمی دارند.

آیا دوست دارید از آنها در هنگام مسافرت نیز استفاده کنید؟

اگر اهل مسافرت هستید یا زیاد بیرون می روید و در جلسات زیادی شرکت می کنید یک ماشین اصلاح صورت برقی و بی سیم می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. شما می توانید آن را با خود حمل کنید و هرکجا که نیاز بود خیلی سریع از آن استفاده کنید.

قابلیت اصلاح با آب را داشته باشد؟

اگر شما جز افرادی هستید که دوست دارید هنگام حمام کردن از ریش تراش استفاده کنید باید مدل ضد آب را انتخاب کنید زیرا همه دستگاه های اصلاح صورت این ویژگی را ندارد. همچنین اگر با آب یا صابون و کف صورت خود را اصلاح می کنید باید مدلی که انتخاب می کنید از این قابلیت پشتیبانی کند. امروز بیشتر دستگاه ها این قابلیت را دارند ولی بهتر است قبل خرید نگاهی بیندازید و ببینید آیا دارای این قابلیت است یا خیر.

ماشین اصلاح صورت باتری دار و شارژی یا سیمی بخرم؟

ابتدا باید مشخص کنیم که ریش تراش باتری دار بهتر است یا سیمی؟ ریش تراش های باتری دار به این دلیل که قابلیت حمل به شما می دهند بسیار بهتر هستند. همچنین بسیار از آنها قابلیت ضدآب بودن و اصلاح زیر دوش و ….. را نیز دارند. اما قدرت انها بسیار کمتر از ریش تراش های سیمی است و برای اصلاح موهای بلند زیاد مناسب نمی باشد.

به علاوه مواردی مانند میزان شارژ دهی و باتری ها بسیار مهم هستند. در کل ریش تراش های باتری دار  و شارژی عمر کمتری نسبت به ریش تراش های سیمی دارند.

آیا تمیز کردن آن راحت است؟

از نظر تمیز کردن ماشین های اصلاح صورت قابلیت های مختلفی دارند. طبیعی است که این دستگاه ها بعد از چند بار استفاده حتما نیاز به تمیز شدن دارند. برخی از آنها را می توان به همراه برس مخصوص و کوچکی که همراه آنها می باشد تمیز کرد. برخی دیگر قابلیت تمیز شدن با آب را دارند برخی نیز قابلیت شستشو دارند. همچنین مدل هایی نیز هستند که یک سیستم خودکار برای تمیز شدن دارد که کار شما را بسیار راحت می کند.

توضیحات بیشتر درباره ریش تراش های فویلی و چرخشی

قبل تر هم اشاره کردیم که ریش تراش ها یا ماشین های اصلاح صورت دو نوع دارند چرخشی و فویلی که در ادامه بسیار دقیق تر به برسی ویژگی های هرکدام می پردازیم.

ریش تراش چرخشی: در این نوع ریش تراش ها معمولا سه تیغه وجود دارند که با حرکت چرخشی ریش های صورت را می تراشند. این مدل می توانند با زاویه بسیار بهتر و تمیز تری این کار را انجام دهند و برای قسمت های چانه و گردن بسیار مناسب تر هستند.

  • اگر تار های ریشتان کلف است و بسیار پرپشت است.
  • اگر پوستتان ضخیم است.
  • اگر صورتتان زاویه دارد و گونه های برآمده و چانه های درشتی دارید.
  • اگر هر روز تصمیم ندارید اصلاح کنید.
  • اگر تارهای ریشتان در جهت های مختلف رشد می کند.

این مدل مناسب شما است.

ریش تراش فویلی: در این نوع از ریش تراش ها تیغه های ریش تراش دنبال هم و در یک خط قرار دارد و رفت و برگشتی هستند. این تیغه ها زیر یک لایه نازک فلزی قرار دارند.

  • اگر می خواهید صورتی کاملا صاف و نرم داشته باشید.
  • اگر هر روز اصلاح می کنید.
  • اگر تارهایش ریشتان نازک است.
  • اگر به دقت بسیار بالایی نیاز دارید.
  • اگر می خواهید اطراف خط ریشتان مرتب باشد.
  • اگر پوست حساسی دارید.

این مدل مناسب شما می باشد.

معرفی بهترین برند های ماشین اصلاح صورت

براون یکی از قدیمی ترین برند های تولید کننده ماشین های ریش تراش و اصلاح صورت است و در این زمینه شهرت بسیار زیادی نیز دارد. برند فیلیپس نورلکو در زمینه تولید ماشین های با تیغه چرخشی بسیار شهرت بالایی دارد و خیلی از افراد این برند را به عنوان تولید کننده این مدل می شناسند. پاناسونیک نیز برند بسیار معتبری است که در این زمینه فعالیت می کند. برند های دیگری نظیر جیمی، پروویو، پرینسلی، یاندو و پایزن از دیگر برند های معتبر و فعال در این زمینه هستند.

پیشنهاد: نقد و بررسی کامل ماشین اصلاح صورت فیلیپس مدل AT890_20

نگهداری مهم است!

هر چه ماشین اصلاح صورت شما ویژگی های بیشتری داشته باشد قطعا نگهداری از آن بسیار سخت تر خواهد بود. البته سخت نه به معنای واقعی بلکه نیاز به تحمل بیشتری دارد و باید دقت و زمان بیشتری به خرج دهید. اگر زیاد اهل این کارها نیستید بهتر است از مدل های متوسط و ساده استفاده کنید.

لوازم جانبی ریش تراش ها

امروزه ریش تراش ها لوازم جانبی مختلف دارند که باعث راحتی بیشتری می شود. شما می توانید با خرید این لوازم جانبی ریشتان را به مدل های مختلفی در بیاورید، کل موهای بدنتان را بزنید، موهای گوش و بینی تان را بزنید و …. البته این لوازم جانبی به صورت جدا قابل خریداری هستند اما باید دقت کنید که دستگاهی که انتخاب می کنید از آنها پشتیبانی می کند یا نه؟

ضمانت یکی از اصل های مهم!

هنگام خرید حتما توجه کنید که دستگاه دارای ضمانت نامه بلند مدت باشد. زیرا ضمانت نامه در این دستگاه ها که پیچیدگی خاصی دارد و هرکسی از آنها سردر نمی آورد بسیار مهم است. ضمانت نامه بلند مدت به معنی کیفیت بالا می باشد. معمولا برند های معتبر بین ۲ الی ۵ سال ضمانت نامه دارند.

همچنین به موارد ضمانت نامه نیز دقت کنید چون شاید ضمانت نامه مدت بالایی داشته باشد ولی بعد می فهمید که این ضمانت نامه نکات خیلی ریزی دارد که بعدا برایتان مشکل ساز می شود.

هشدار!

سعی کنید ماشین اصلاح صورت  را از جایی معتبر خریداری کنید. برخی از مکان ها دستگاه های فیک و تقلبی به شما می فروشند و برخی دیگر نیز قطعات اصل آن را برمی دارند و قطعات نامرغوب را در آن جایگزین می کنند. بنابراین خرید از یک فروشگاه معتبر می تواند بسیار پر اهمیت باشد.

5/5 - (3 امتیاز)