راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم برای تمام سنین

مشخصه ها و دانستنی های لازم برای خرید کرم دور چشم
5/5 - (3 امتیاز)

اکثر مردم بعد از سنی با به وجود آمدن چین و چروک های دور چشم یا پف و تیرگی به فکر استفاده از کرم های دور چشم می افتند. این کرم ها می تواند با از بین بردن چین و چروک و پف حس جوانی و زیبایی بیشتری را به فرد بدهند. اما همیشه این سوال که کدام کرم دور چشم بهتر است؟ کدام مناسب پوست من است؟ کدام نتیجه بهتری را حاصل می کند؟ چه مارکی بهتر است؟ و….. در ذهن افراد وجود دارد. ما در این راهنمای خرید سعی کردیم تمام نکاتی که باعث می شود شما بهترین کرم دور چشم مناسب خودتان را پیدا کنید به شما بگوییم. بنابراین اگر قصد خلاص شدن از چین و چروک های دور چشم و … را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از کرم دور چشم ربطی به سن ندارد و افراد از وقتی که احساس می کنند دور چشم آنها سیاهی، چین و چروک و پف افتاده است می توانند از آن استفاده کنند. البته در این مسئله مواردی است که باید مدنظر بگیرند.

پوست دور چشم چه در آقایان و چه در خانم ها بسیار ظریف و حساس است و علایم پیری را زودتر نشان می دهد. به همین دلیل استفاده از کرم های دور چشم یکی از بهترین راه حل های ممکن برای از بین بردن این مشکل است.

هدف از خرید کرم دور چشم

قبل از خرید دقیقا مشخص کنید که این محصول را برای چه هدفی می خواهید. مثلا کرمی می خواهید که چین و چروک ها را برطرف کند یا می خواهید سیاهی های زیر چشم را بپوشانید یا می خواهید پف چشم ها را برطرف کنید. کرم های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات متفاوتی طراحی شدند بنابراین بهتر است شما ابتدا بدانید برای چه موضوعی کرم می خواهید تا بتوانید انتخاب خیلی بهتری داشته باشید.

سؤالات پرتکرار در راهنمای خرید کرم دور چشم

از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کنیم؟

محصولاتی که برای جلوگیری از پیری هستند و شما را جوان نشان می دهند هرچه سن شما افزایش می یابد ضرورتشان بیشتر احساس می شود. استفاده از کرم های دور چشم نیز معمولا از سنین ۲۰ سالگی شروع می شود و ادامه می یابد. البته هرچه زودتر شما شروع به استفاده از محصول بکنید احتمال به وجود امدن چین و چروک ها را کمتر می کند.

نحوه استفاده درست از کرم دور چشم چیست؟

شیوه های مختلفی برای استفاده است. اما شما می توانید از گوشه های داخلی چشم خود شروع کنید و در اطراف دایره چشم و بخش های تاریک یا ناحیه ای که پف کرده کرم را شروع به مالیدن کنید.

همچنین باید توجه کنید که میزان مورد نیاز استفاده برای هر دو چشم شما به اندازه یک دانه انار و کمی بیشتر است. به علاوه بدانید که پوست دور چشم بسیار ظریف است و بهتر است هنگام استفاده هیچ گونه کششی در پوست اطراف چشم ایجاد نشود.

علت سوزش چشم چیست؟

علت اصلی سوزش چشم بعد از استفاده از کرم نادرست استفاده کردن است.اگر کرم وارد چشم شود و به داخل آن نفود کند می تواند باعث آلرژی و آسیب به رگ های عصب شود. سوزش چشم نیز نشانه وارد شدن این مواد به داخل چشم است.

انتخاب بهترین کرم دور چشم

کرم دور چشم مناسب با هر فردی، پوستی و شرایطی متفاوت است. بنابراین ما بر اساس موارد مختلف بهترین ها را معرفی می کنیم.

بهترین کرم دور چشم برای پوست های جوان

در این دوره پوست بافت محکمی دارد و شاید زیاد تیرگی و پف و چین و چروک جز مواردی نباشند که این گروه مشاهده کنند. ولی به چین و چروک ها راه خود را به صورت پیدا می کنند. بنابراین حفاظت از پوست در این دوره به اندازه حفاظت از پوست در دوران میانسالی اهمیت دارد. این عمر بیشتر شبیه پیشگیری می باشد که می تواند بعدا برایتان نتیجه های خوبی به همراه داشته باشد.

سعی کنید کرمی بخرید که خاصیت آب رسانی داشته باشد و فرایند بازسازی سلول های دور چشم را تقویت کند. البته گاهی حتی این کرم ها نیز از پس آب رسانی این ناحیه بر نمی آیند بنابراین بهتر است همراه ان از مرطوب کننده های دور چشم نیز استفاده کنید. وجود موادی مانند امگا ۳ و آنتی اکسیدان نیز می تواند مفید باشد.

بهترین کرم دور چشم برای پوست های میان سال

افراد در این سن کار بسیار مشکلی دارند چون وقتی چین و چروک به پوست راه پیدا کنند دیگر نمی توان به راحتی از شر آنها خلاص شد. استفاده از این کرم ها می تواند چین و چروک های دور چشم را به میزان قابل توجه ای کاهش دهد و باعث برگرداندن شادابی به پوست شود.

موادی مانند کلاژن و پیپتیدها می توانند باعث جوانی و شادابی پوست شما شوند. همچنین اگر کرمی که می خرید میزان زیادی اسید هیالورونیک داشته باشد می تواند چین و چروک ها را تا حد زیادی برطرف کند.

اگر بتوانید کرمی که دارای کافئین، ویتامین E و کلاژن باشد پیدا کنید بسیار می تواند موثر باشد. زیرا این مواد باعث روشن شدن پوست و آب رسانی به آن می شوند.

بهترین کرم دور چشم ضد پف

پف زیر چشم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما کرمی که باید برای این مشکل انتخاب کنید باید ضدالتهاب باشد تا بتواند پف زیر چشم را برطرف کند.

کرم هایی که حاوی ترکیباتی مانند کافئین و عصاره خیار باشد گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب می آیند. همچنین نحوه استفاده نیز می تواند در این مورد تاثیر داشته باشد. بهتر است کرم را به صورت ضربه ای بر روی پوست استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

همچنین اگر کرم را داخل یخچال بگذارید تاثیر آن بیشتر می شود. همچنین سعی کنید به میزان لازم از کرم استفاه کنید چون پوست ظرفیت مشخصی برای جذب مواد دارد و اگر شما بیشتر استفاده کنید عملا کرم خود را هدر دادید.

بهترین کرم دور چشم ضد چروک

شما با هر بار پلک زدن، اخم کردن و خندیدن در واقع عضلات دور چشم را منقبض و منبسط می کنید که این عمر باعث سرعت بخشیدن به فرایند ایجاد چین و چروک می شود.

بهتر است کرمی که قصد دارید از آن استفاده کنید حاوی  رتینول و پپتید‌ها باشد. این ماده در مبارزه با چین و چروک های دور چشم بسیار موثر است. البته ممکن است پوست دور چشم به این ماده حساسیت داشته باشد بنابراین ابتدا مقداری از آن را استفاده کنید و اگر موردی پیش نیامد از آن به میزان بیشتری تهیه و استفاده کنید.

کرم های که تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد و باعث احیا خاصیت کشسان پوست می شوند نیز می توانند بسیار مفید باشند.

بهترین کرم دور چشم ضد تیرگی

اگر برای رفع تیرگی های دور چشم به دنبال کرم دور چشم هستید باید محصولی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین های c , k باشد. همچنین حاوی موادی مانند پپتید، اسید کوجیک و شیرین بیان بودن نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

بهترین کرم دور چشم آبرسان

توانایی نگهداری رطوبت در پوست های اطراف چشم بسیار کم است بنابراین این مناطق زودتر خشک می شوند. به همین دلیل بهتر است از مرطوب کننده های دور چشم نیز برای آب رسانی به پوست استفاده کنید.

اگر خشکی دور چشم را نادیده بگیرید می تواند باید ایجاد چین و چروک زود تر از آنچه فکرش را می کند شود. همچنین باعث می شود تا پوست شما بسیار خسته تر و پیرتر به نظر برسد.

کرم هایی که حاوی روغن زیتون و کره‌ کاکائو باشند می توانند گزینه های بسیار خوبی باشد.

ترکیبات کرم دور چشم

برای اینکه کرمی که انتخاب می کنید تاثیر بیشتری داشته باشد بهتر است کرم شما حاوی آنتی اکسیدان و مواد تقویت کننده و ترمیم کننده پوست باشد. تعدادی از این مواد در زیر آمده است:

  • گلیسیرین (glycerin)
  • هیالورونات سدیم (sodium hyaluronate)
  • سرامیدها (ceramides)
  • عصاره های گیاهی غیر معطر (non-fragrant plant extracts)
  • کره (butters )
  • روغن های طبیعی (oils)
  • ویتامین ها (vitamins)
  • پپتیدها (peptides)، رتینول (retinol)
  • اسیدهای چرب (fatty acids)
  • تری گلیسیریدها (triglycerides)

تفاوت های کرم دور چشم روز و شب

نوع کرم دور چشم که باید در روز یا شب استفاده کنید متفاوت است و با هم فرق دارد.

کرم های مخصوص روز:

کرم های مخصوص روز بهتر است حاوی spf باشد تا بتواند از پوست حساس دور چشم شما زیر نور خورشید محافظت کند. همچنین کرم های مخصوص روز بسیار سبک تر هستند به این دلیل که برای قرار گرفتن زیر آرایش تولید شده اند. بنابراین فرد احساس سنگینی روی پوست خود نمی کند.

کرم های مخصوص شب:

پوست ما در شب ها و در مواقعی که ما در خواب هستیم عملیات بازسازی پوست را انجام می دهد. کرم های مخصوص شب دقیقا بر روی عملیات بازسازی تاکید دارند و باعث افزایش سرعت این عمر می شوند.

این کرم های دارای spf نیستند و از مواد ضد پیری پوست مثل رتینول و اسید هیالورونیک زیادی تشکیل شده اند.

نکات و اطلاعات کلیدی و نهایی

  • توجه کنید که هیچگاه گران بودن نشانه با کیفیت بودن نیست. بسیاری از شرکت ها با گران کردن الکی محصولاتشان فقط سعی در جلب اعتماد دارد. البته تمامی کرم های گران به این صورت نیستند و بعضی ها واقعا باید گران باشند. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید به فاکتور قیمت زیاد توجه نکنید و موردی را بخرید که مناسب شما باشد.
  • از تبلیغاتی مثل اینکه به سرعت چین و چروک ها را برطرف کنید دوری کنید چون این عمر نیازمند زمان است.
  • بسته بندی کرم دور چشم نیز بسیار مهم هستند. سعی کنید کرمی را بخرید که در بسته بندی های ضد نور و ضد هوا قرار گرفته باشند.
  • اگر کرمی که در روز استفاده می کنید spf نداشت حتما همراه کرمتان کرم ضد آفتاب بخرید.
  • کرم هایی که نرم کننده نیز دارند بسیار بهتر و کارامد تر هستند.
  • بهتر است کرمی که می خرید حساسیت زا نباشد و سوزش زیادی ایجاد نکند.
  • مرد ها می توانند از کرم های دور چشم معمولی نیز استفاده کنند و نیازی به خرید یک مدل مخصوص خودشان ندارند.
  • سعی کنید کرمی را بخرید که نزد افراد محبوب باشد و بسیار پرطرفدار باشد. به گرانی و ارزانی دقت نکنید چون تاثیر آنچنانی ندارند و بیشتر سعی کنید با نظر افراد پیش بروید.
  • بهتر است کرم مخصوص روز و شب را باهم بخرید و باهم شروع به استفاده کنید تا اثر بیشتری داشته باشد.
5/5 - (3 امتیاز)