تمام نکاتی که باید هنگام خرید توالت فرنگی بدانید! (راهنمای خرید)

اطلاعات جامع و کاربردی قبل از خرید توالت فرنگی
5/5 - (3 امتیاز)

شاید تا به حال به فکر خرید یک توالت فرنگی افتاده باشید و با خود فکر کنید که این کار بسیار ساده است و فرقی نمی کند چه مدلی بگیریم و چی نگریم؟ اما سخت در اشتباه هستید. باید بگوییم که توالتی که می خرید باید با استاندارد های مختلف و شرایط شما جور باشد تا بعد ها مشکلی از لحاظ بهداشتی و ساختمانی و استفاده برایتان به وجود نیاورد. در این مطلب به نکاتی می پردازیم که می تواند هنگام خرید توالت فرنگی به شما کمک کند. بنابراین اگر قصد خرید دارید تا انتها با ما همراه باشید.

توالت فرنگی برای افراد مسن گزینه‌ی مناسبی ارزیابی می‌شود. این موضوع شاید بسیار کوچک به نظر برسد اما بعد از استفاده از آن در مدت طولانی می تواند تفاوت را احساس کنید.

انواع مدل های توالت فرنگی

توالت های فرنگی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن برای افراد و گروهی مناسب هستند. شما باید با توجه به موقعیتی که دارید و شرایط خود و ساختمانی که دارید در آن زندگی می کنید نوع مناسب خود را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع آن و تفاوت آنها باهم می پردازیم.

توالت فرنگی زمینی: توالت فرنگی های زمینی خود به چندین دسته تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند.

توالت فرنگی دو تکه: یکی از رایج ترین مدل های توالت فرنگی که در بسیاری از مکان ها می توانید ان را ببینید توالت دو تکه است. در واقع این نوع توالت از دو تکه صندلی و مخزن مجزا از همه تشکیل شده است. این مجزا بودن موجب می شود تا محل آن بسیار آسان تر باشد و برای افرادی  که در آپارتمان زندگی می کنند می تواند بسیار مناسب باشد. همچنین این مدل قیمت بسیار پایین تری دارد و جز ارزان ترین مدل ها در بازار به حساب می آید که می توانید تهیه کنید. از نکات منفی آن هم می توان به قرار گرفتن گرد و خاک در بین درز ها اشاره کرد.

توالت فرنگی یک تکه: این مدل کمی مدرن تر از مدل دو تکه است و صندلی و مخزن آن باهم است. این موضوع باعث شده که حمل و نقل آن سخت تر باشد و وزن ان بیشتر ولی نصب آن بسیار راحت تر شده است. در این مدل درزی دیده نمی شود که کثیفی در ان جمع شود و اگر به تمیزی خیلی اهمیت می دهید این مدل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مدل های بسیار مختلفی از توالت فرنگی یک تکه ساخته شده است. بیشتر تفاوت آنها در اندازه مخزن است. در برخی مدل ها مخزن آن بسیار کوچک تر و حجم و ارتفاع کمتری دارد ولی در برخی مدل ها نیز مخزن آن حجیم تر و با ارتفاع بیشتری است. همچنین از لحاظ زیبایی این مدل حالت بسیار مدرن و شیکی دارد و می تواند به سرویس بهداشتی شما ظاهری زیباتر بدهد.

توالت فرنگی با مخزن در بالا: این مدل از لحاظ کار کرد شبیه همان مدل دو تکه هست ولی با این تفاوت که مخزن آن در ارتفاع بالاتری قرار میگیرد و لوله کشی ها معلوم است. این مدل به خاطر تولید کمتر و جذابیت های خاصی که دارد قیمت ان نسبت به دو مدل قبلی گران تر است. شاید این نوع مورد پسند هر کسی نشود و برای هر کسی خوشایند نباشد. ولی اگر به طراحی های کلاسیک و قدیمی علاقه دارید می تواند بسیار برای شما جذاب باشد.

توالت فرنگی تووال: این مدل یکی از پرطرفدار ترین مدل های موجود در بازار می باشد. در این مدل کاسه و پایه توالت بر روی زمین است اما مخزن آن در داخل دیوار قرار دارد. این مدل بسیار شبیه مدل دیواری است فقط با این تفاوت که پایه و کاسه آن با زمین فاصله ندارد و کاملا به آن متصل است. این مورد نظافت را آسان تر می کند و فضای کمتری را اشغال می کند همچنین بسیار بهداشتی تر نسبت به مدل های دیگر است. از نکات منفی آن نیز می توان به قیمت بالاتر آن  و هزینه آن برای نصب اشاره کرد. اگر برای پرداخت هزینه مشکلی ندارید و به دکوراسیون سرویس بهداشتی خود خیلی اهمیت می دهید این مدل می تواند بسیار مناسب شما باشد.

توالت فرنگی دیواری: این مدل نوع دیگری از توالت است که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این توالت به سرویس بهداشتی نمای بسیار زیباتری می دهد. موردی که باید بدانید این است که در این مدل مخزن توالت در داخل دیوار قرار میگرد و کاسه و پایه آن با کمی ارتفاع از زمین بر روی دیوار نصب می شوند. همه اینها باعث شده تا زیبایی آن بسیار بیشتر باشد و فضای بسیار کمتری را اشغال کند. اما تمام این موارد باعث شده تا قیمت آن نسبت به توالت های دیگر گران تر باشد. همچنین برای نصب آن نیاز به لوله کشی های داخلی مناسب است. همچنین برای نصب آن باید از یک فرد خبره کمک بگیرید در حالی که در مدل های دیگر نیازی نبود. تمام این موارد باعث بالاتر رفتن هزینه ها می شود. بنابراین اگر مشکلی با هزینه ندارید و می خواهید یک بار هزینه کنید و از شیک بودن ان لذت ببرید این مدل را پیشنهاد می کنیم.

نکات قابل توجه هنگام خرید توالت فرنگی

حال  شما با مهم ترین چیز یعنی مدل های مختلف و تفاوت های آن اشنا شدید. در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که می تواند در هنگام خرید به شما کمک کند تا محصولی بهتری را انتخاب کنید.

ابعاد و اندازه: بیشتر توالت های فرنگی دنیا از نظر ابعاد و سایز از یک قانون خاص تبعیت می کنند. به طور کلی عرض اغلب توالت های دنیا بین ۳۵ الی ۳۶ سانتی متر است و طول آنها با توجه به مدل و نوع توالت بین ۵۵ الی ۷۲ متغییر است. از آنجایی هم که نشیمن و درب توالت فرنگی بر روی خود آن قرار می گیرد فضای مفید مورد استفاده آن چیزی حدود ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر است.

در انتخاب اندازه و ابعاد شما باید  به مواردی مانند اینکه فضای خود شما چقدر است و اینکه چه افرادی با چه قدی قرار است از آن استفاده کنند به صورت معمول تصمیم به خرید بگیرید. بنابراین ابتدا این موارد را برسی کنید و سپس اقدام به خرید بکنید.

جنس ساخته شده: به این مسئله حتما در هنگام خرید باید توجه کنید. بیشتر سازندگان محصولات با توجه به نوع و کاربردی که محصول شان دارد از جنس های مختلفی برای ساختن آن استفاده می کنند. سازندگان توالت فرنگی هم به خاطر دلایل زیادی از جنس سرامیک بهداشتی و لعابی در ساخت آن استفاده می کنند. ولی هر تولید کننده با توجه به امکانات خود اقدام به تولید لعاب و سرامیک می کند.

نکته ای که شما باید خیلی به آن دقت کنید استحکام و ضخامت سرامیک مورد استفاده در توالت های فرنگی است. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که ضخامت آن بیشتر باشد. همچنین هنگام خرید به ضخامت لعاب آن نیز توجه کنید. هر چه لعاب و بخش های لعاب استفاده شده بیشتر باشد باعث افزایش طول عمر توالت و بالاتر بردن شرایط بهداشتی می شود.

البته توجه کنید در صورتی که از لعاب بی کیفیت و با ضخامت نازک استفاده شود می تواند کاملا بر ضرر شما باشد و می تواند علاوه بر آسیب به شما باعث کاهش طول عمر توالت شما شود.

البته باید این را هم بدانید که هرچه جنس لعاب و سرامیک بهتر باشد و استحکام آن بالاتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر است. شما می توانید با پرداخت کمی هزینه بیشتر هنگام خرید بعدها از هزینه های اضافی تعویض توالت و هزینه های درمانی غیره خلاص شوید.

رنگ: اگر تا به حال به فروشگاه برای خرید مراجعه کرده باشید یا حتی تصمیم گرفته باشید به صورت اینترنتی خرید کنید و سری به سایت ها زده باشید حتما مشاهده کردید که بیشتر توالت فرنگی هایی که به فروش گذاشته شده است رنگشان سفید است. دلیل این امر استقبال بی نظیر مصرف کنندگان از رنگ سفید است و برای همین تولید کنندگان نیز تصمیم گرفتند بیشتر رنگ سفید تولید کنند. ولی به این معنا نیست که رنگ های دیگر تولید نمی شود. شما می توانید بر اساس سلیقه خود رنگ هایی مانند سیاه، سفید و سیاه یا …. را خریداری کنید. اگر سرویس بهداشتی شما شیک و سفید طراحی شده خرید رنگ سیاه می تواند خیلی زیبا باشد.

پایه: یکی از نکاتی که باید هنگام خرید به ان توجه کنید پایه توالت فرنگی است. معمولا این پایه ها به صورت یکپارچه است. اینکه می خواهید پایه آن مستطیلی شکل باشد یا اینکه می خواهید گرد و سیقلی باشد به خودتان بستگی دارد. بهتره است با توجه به محیط سرویس بهداشتی خود تصمیم بگیرید که کدام نوع مناسب تر است.

مصرف آب: اگر تصمیم به خرید یک توالت فرنگی دارید بدانید که بهتر است علاوه بر کیفیت، استاندار های لازم را در مصرف آب داشته باشد و آب کمتری مصرف کند و در مصرف آن صرفه جویی کند.

لگن توالت فرنگی: لگن های توالت فرنگی به دو نوع مختلف تولید می شوند. برخی از آنها دایره ای شکل و برخی بیضی شکل هستند. توالت هایی که کاسه های گرد شکل دارند زیبا تر هستند و جای کمتری می گیرند اما کاسه های بیضی شکل راحتی بیشتری برای نشستن به افراد می دهد. همچنین لگن های بیضی شکل بسیار کمتر کثیف می شود.

تکنولوژی تخلیه آب توالت فرنگی

سیستم تخلیه آب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید حتما در هنگام خرید به آن توجه کنید. وقتی که دارید توالت را تمیز می کنید یا استفاده می کنید اهمیت این موضوع را می فهمید. به صورت کلی ۴ نوع مکانیزم داریم که در ادامه همه را توضیح می دهیم.

سیستم تخلیه ریزشی: این سیستم مصرف آب زیادی دارد و معمولا در توالت های دو تکه دیده می شود. در آن آب از بالا به پایین از طریق لبه ها تخلیه می شود.

سیستم تخلیه گردابی: در این مدل مصرف آب بالاتر است و احتمال گرفتگی نیز وجود دارد. همچنین تخلیه ای که صورت می گیرد صدای کمی دارد. در این سیستم آب به صورت چرخشی و گردابی تخلیه می شود.

سیستم تخلیه واتر جت: این مدل طرفدار بیشتری دارد و صدا و مصرف آب آن کمتر است. این سیستم درست مانند سیستم گردابی است فقط با این تفاوت که بخشی از آب به صورت گردابی و بخشی به صورت ضربه ای وارد توالت می شود.

سیستم تخلیه توربو جت: این مدل در واقع مدل پیشرفته تر سیستم واتر جت است که در آن صدای کمتر و مصرف آب کمتری دیده می شود. همچنین احتمال گرفتگی آب نیز کمتر است.

قیمت توالت فرنگی

شما بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید حتما میزان بودجه ای که دارید را در نظر بگیرید. توالت های فرنگی با توجه به نوع ها و قابلیت های خود قیمت شان افزایش پیدا می کند. بنابراین ابتدا بودجه خود را مشخص کنید.

اما سعی کنید توالت های در سطح متوسط را بخرید و از خرید مدل های معمولی پرهیز کنید که بعدا دچار مشکل نشوید.

5/5 - (3 امتیاز)