لیست بهترین هارد دیسک اکسترنال با ظرفیت 1 و 2 ترابایت

انتخاب و معرفی بهترین هارد دیسک های اکسترنال 1 ترابایتی
5/5 - (2 امتیاز)

چند سالی است که استفاده از هارد اکسترنال برای ذخیره اطلاعات شخصی مهم و پر حجم بسیار رایج شده است. قصد داریم در این صفحه لیستی از بهترین های هارد دیسک اکسترنال را با حافظه و ظرفیت 1 ترابایت و 2 ترابایت با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید بتوانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید.

هارد دیسک اکسترنال چیست؟

هارد دیسک اکسترنال در واقع مانند هارد دیسک داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ برای ذخیره اطلاعات مانند فایل‌های مختلف صوتی، تصویری و اسناد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هارد دیسک داخلی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ را هارد اینترنال یا درونی و داخلی می‌نامند و هارد دیسکی که جداگانه به سیستم متصل می‌شود، هارد اکسترنال یا خارجی و بیرونی نامیده می‌شود.

بسیاری از هاردهای اکسترنال (خصوصاً هاردهای پرتابل و قابل حمل) نیازی به خرید آداپتور برق اضافه برای شارژ شدن ندارند و انرژی خود را از طریق USB وصل شده به سیستم دریافت می‌کنند.

انواع هارد دیسک اکسترنال

هاردهای اکسترنال را با توجه به ابعادی که دارند به دو دسته پورتابل (portable) و دسکتاپ (Desktop) تقسیم بندی می‌کنند.

هاردهای پرتابل وسایل کوچک و قابل حملی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با خود جابه‌جا کنید، از طریق USB آن‌ها را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کرده و اطلاعات مورد نظرتان را به آن منتقل کنید.

هارد دیسک اکسترنال از نوع دسکتاپ، هاردهایی سنگین‌تر و بزرگ‌تر هستند و حجم اطلاعات بیشتری را می‌توانند در خود ذخیره کنند. از هارد اکسترنال دسکتاپ بیش‌تر در ادارات و سازمان‌های مختلف برای داشتن فایل‌ها و اطلاعات پشتیبان در حجم‌های بالا استفاده می‌شود و استفاده شخصی از آن‌ها بسیار به ندرت صورت می‌گیرد.

نکات لازم در هنگام خرید هارد دیسک اکسترنال

هنگام خرید یک هارد اکسترنال باید به ویژگی‌هایی مانند کارایی و سرعت انتقال داده، میزان صرفه جویی در مصرف انرژی، اندازه و وزن آن (در صورت نیاز به جابه‌جایی)، قیمت، ظرفیت، شکل ظاهری و… توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید هاردهای مختلف را باهم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی بهترین نمونه های هارد دیسک اکسترنال

در این قسمت قصد داریم 11 مدل از بهترین هارد های اکسترنال برای ذخیره سازی اطلاعات ارزشمندتان را با توجه به قیمت، کیفیت، مزایا و معایب آن‌ها به شما معرفی کنیم. البته خصوصیت مشترک این هاردها این است که ظرفیت کمی در حد 1 یا 2 ترابایت دارند. اگر به دنبال پیدا کردن هارد اکسترنال مورد نظر خود هستید، در ادامه‌ی این مطلب همراه شناسور باشید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت ۲ ترابایت

قیمت خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتس

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال (Western Digital) مدل Elements با ظرفیت ۲ ترا بایت، در لیست بهترین های هارد اکسترنال در این صفحه قرار می‌گیرد. این هارد با ظرفیت متوسط و سرعت انتقال زیاد می‌تواند حجم بالایی از اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن انتقال دهد. این هارد از رابط پر سرعت USB3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که سرعت انتقال آن حدود ۵ گیگابیت بر ثانیه (۶۴۰ مگابایت بر ثانیه) است. البته این هارد را می‌توانید به رابط هایی با سرعت پایین‌تر مانند USB2.0 و USB1.1 نیز وصل کنید. این هارد زیبا و خوش دست تنها ۲۳۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۲۱٫۵*۸۲*۱۱۱ است که به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل و جابه‌جا کنید.

المنتس از طراحی زیبا با ابعاد کوچک و وزن سبک بهره می‌برد و دارای هد ۲٫۵اینچی است. هارد Elements شباهت زیادی با هارد دیسک‌های سری «مای پاسپورت» (My Passport) شرکت وسترن دیجیتال دارد. طراحی باریک هارد دیسک اکسترنال Elements به نحوی است که حس خوبی از ذوق و هنر طراحان را در ذهن متبادر می‌کند.

از دیگر ویژگی های هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements آن است که می‌توانید از آن برای پشتیبان گیری خودکار و دستی استفاده کنید و به دلیل سازگاری آن با نرم افزارهای امنیتی و انحصاری Smartware نگران امنیت اطلاعات منتقل و ذخیره شده نباشید. این هارد با سیستم های عامل ویندوز و مک سازگار است.

این هارد وسترن مانند تمامی محصولات این برند، کیفیت و طول عمر بالایی دارد. به خاطر طراحی باریک این محصول، می‌توانید آن را درون کیف لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی قرار دهید و با خود حمل کنید.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: ۲ ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0 – USB 3.0

معایب

  • ضد آب: خیر
  • ضد ضربه: خیر

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترابایت

خرید اینترنتی هارد اکسترنال ای دیتا

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترا بایت، یکی دیگر از بهترین هارد های اکسترنال پر کاربرد و محبوب است که در لیست این صفحه قرار می‌گیرد. همان‌طور که از ظاهر این هارد مشاهده می‌کنید، بارزترین ویژگی این هارد را می‌توان مقاوم بودن آن در برابر شرایط فیزیکی مانند ضربه، آب و یا گرد و خاک دانست. بدنه این هارد اکسترنال از یک پلاستیک سیلیکونی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است که آن را در مقابل شدیدترین ضربه‌ها محافظت می‌کند.

همچنین یک سنسور تشخیص ضربه (G Shock) در این هارد به کار برده شده که کوچک‌ترین شوک و ضربه‌ها را تشخیص داده و با انجام اقدامات محافظتی، مانع از آسیب رسیدن به اطلاعات هارد می‌شود. ای دیتا مدل HD710 Pro آن چنان در مقابل ضربه‌ها و شرایط فیزیکی مقاوم است که توانسته است استاندارد نظامی MIL-STD-810G را کسب کند.

این هارد اکسترنال در مقابل نفوذ ذرات بسیار ریز گرد و غبار نیز محافظت شده است و تمامی شیارهای موجود روی بدنه به شکلی پوشانده شده‌اند که ذرات نتوانند وارد هارد شوند. این ویژگی، هارد HD710 Pro را موفق به دریافت استاندارد محافظتی IP68 (ضد آب و ضد گرد و غبار) کرده ‌است.

هارد فوق برای انتقال اطلاعات از رابط پر سرعت USB3.1 استفاده می‌کند که سرعت خواندن و نوشتن بالا و قابل قبولی را به همراه دارد. این هارد با سیستم عامل های ویندوز، لینوکس کرنل ۲٫۶ به بالا و مکینتاش ۱۰٫۶ به بعد سازگار است.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترابایت تنها ۲۷۰ گرم وزن و ابعاد ۱۳۳*۹۸*۲۱ میلی متر دارد که جابجایی آن را بسیار آسان کرده است. این هارد بدنه‌ای بسیار زیبا و با دوام در رنگ‌های زرد، قرمز، آبی و مشکی دارد.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: ۱ ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.1
  • ضد آب: بله
  • ضد ضربه: بله

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت

هارد درایو اکسترنال توشیبا 2 ترابایتی

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت، یکی دیگر از بهترین های هارد اکسترنال است و با کسب رضایت نزدیک 90 درصدی از مشتریان کارایی و کیفیت خود را به رخ کشانده است. رابط انتقال در این هارد اکسترنال USB3.0 است که قادر است حجم بالایی از اطلاعات را با سرعت زیاد و در زمان کوتاهی انتقال بدهد.

این هارد نیز برای تغذیه خود از USB و سیستم متصل به آن استفاده می‌کند و نیازی به خرید پاور مجزا برای آن وجود ندارد. از ویژگی‌های بارز این هارد درایو اکسترنال، ظرافت و زیبایی در طراحی و ساخت آن است که در نگاه اول شما را جذب خود خواهد کرد. انتقال اطلاعات در این هارد در حالت USB ۳.۰ با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه انجام می‌شود.

بسیاری از هاردها بعد از استفاده طولانی شروع به گرم شدن می‌کنند، گرمای تولید شده به مرور باعث از بین رفتن کیفیت قطعات می‌شود؛ اما هارد توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترابایت، در این زمینه بهتر عمل کرده و بنابراین طول عمر بالایی خواهد داشت. ضمن این‌که این هارد هنگام استفاده، صدای بسیار کمی تولید می‌کند و در واقع می‌توان گفت کم صدا است.

پیشنهاد: معرفی بهترین فلش مموری های موجود در بازار

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت تنها 149 گرم وزن و ابعاد 14*78*109 میلی متر داشته و در شمار هاردهای اکسترنال قابل حمل و پرتابل قرار می‌گیرد. در این هارد از تعدادی LED استفاده شده است که هنگام انتقال اطلاعات روشن خواهند شد و می‌توانید از انتقال اطلاعات و عدم انتقال آن مطلع شوید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت 2 ترابایت

هارد اکسترنال adata - ای دیتا پرفروش

اگر به دنبال یک هارد با کیفیت و میزان امنیت بالا هستید، هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت 2 ترابایت می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ هارد دیسک اکسترنال «HD720» یک محصول ضد ضربه و ضد آب است که در برابر حوادث فیزیکی پیش‌بینی نشده مقاومت زیادی دارد و قادر است در هر شرایطی از اطلاعات شما محافظت کند. روکش بیرونی HD720 از پلاستیک نرم ساخته شده و به‌واسطه‌ی این لایه‌ی الاستیک می‌تواند سخت‌ترین ضربات را دفع کند.

یکی از ویژگی‌های این هارد اکسترنال قابلیت نصب نرم افزارهای مختلف روی آن است. برای مثال می‌توانید نرم افزار امنیتی نورتون ۲۰۱۱ را از سایت ای دیتا دانلود کرده و روی هارد خود نصب کنید. این نرم افزار اطلاعات شما در برابر انواع ویروس‌ها و هکرها محافظت می‌کند. علاوه بر نرم افزار فوق، کمپانی ای دیتا به طور پیش فرض نرم افزارهای خاصی را روی هاردهای اکسترنال خود نصب کرده است؛ برای مثال در این هارد دو نرم افزار GO  to HDD و GO to OS نصب شده است که به وسیله آن‌ها می‌توانید ویندوز ۷ را به وسیله پورت USB و بدون نیاز به درایور نوری بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید. نرم افزار GO to HDD نیز برای یکسان سازی ایمیل ها، اطلاعات و لینک‌های مورد نظر است.

این هارد توانایی محافظت کامل از اطلاعات شما را در بدترین شرایط نیز دارد. به طوری که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه زیر آب با عمق ۱٫۵ متر دوام بیاورد و کوچک‌ترین آسیبی نبیند. این هارد توانسته است آزمایش‌های سختگیرانه IEC 529 IPX7  و تست نظامی MIL-STD-810G 516  را به خوبی و موفقیت پشت سر بگذارد.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت 2 ترابایت وزنی حدود ۲۲۰ گرم و ابعاد ۱۳۲*۹۹*۲۱ میلی متر دارد و با استفاده از رابط USB 3.0 اطلاعات را با بالاترین حد ممکن انتقال می دهد. این هارد تا ارتفاع ۱٫۸ متری کاملاً ضد ضربه بوده و در مقابل نفوذ گرد و غبار نیز مقاوم است.

این هارد دیسک از رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند و سرعت مناسبی هم دارد. این هارد در سه رنگ مشکی، سبز فسفری و آبی فیروزه‌ای تولید شده‌ است.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0 – USB 3.0
  • ضد آب: بله
  • ضد ضربه: بله

معایب

  • نوع بسته شدن درپوش پورت USB

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال مای پاسپورت ساخت وسترن دیجیتال

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت را می‌توانید از طریق پورت USB3.0 به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید و با سرعت ۵ گیگا بیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هارد، امنیت بسیار بالای آن است؛ به گونه‌‌ای که می‌توانید روی اطلاعات مهم مورد نظر خود رمز بگذارید تا حتی اگر هاردتان گم شد کسی نتواند به اطلاعات روی آن دسترسی پیدا کند.

علاوه بر نرم افزارهای امنیتی در این هارد می‌توانید با چند کلیک ساده و در زمان کوتاهی از اطلاعات مورد نیاز خود پشتیبان تهیه کنید. این هارد تنها به اندازه یک پاسپورت اندازه دارد و به راحتی می‌توانید آن را در جیب کناری کیف خود قرار دهید و آن را جابه‌جا کنید.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و بدنه آن دارای یک قسمت براق و ساده و یک بخش شیاردار است. قسمت خارجی هارد از پلاستیک با کیفیت و براق ساخته شده است که در صورت کثیف شدن به وسیله لکه یا اثر انگشت به راحتی قابل تمیز شدن است. این هارد در رنگ های زیبا و مختلفی مانند سفید، زرد، آبی و مشکی طراحی شده است.

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ابعاد ۲۱٫۵*۸۱٫۵*۱۱۰ میلی متر و وزن 220 گرم دارد و سایز هد آن ۲٫۵ اینچ است که سایز استانداردی برای هاردهای اکسترنال محسوب می‌شود. هارد فوق می‌تواند با سیستم های عامل ویندوز، مک و لینوکس ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها سازگار است. این هارد دارای نشانگر LED برای نشان دادن صحت انتقال و منبع تغذیه USB رایانه است که استفاده از آن را آسان‌تر کرده است.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات
  • سبک و کوچک
  • طراحی زیبا

معایب

  • قیمت بالا
  • نداشتن مقاومت در برابر ضربه

نظر یکی از خریداران این محصول:

بنده قبلا از این برند چند مدل هارد خریدم، به نسبت گذشته ظریفتر، سبکتر و کوچکتر شده اما متاسفانه قیمت ها خیلی رفته بالا. در کل هارد خوب و قابل قبولیه، کیفیت ساخت مناسبی داره، سرعت خواندن و نوشتنش خوبه.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 با ظرفیت ۱ ترابایت

قیمت هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل ارمور 1 ترابایتی

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 با ظرفیت ۱ ترابایت یکی از مطمئن ترین هارد های اکسترنال است که می‌توانید برای داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خود استفاده کنید. جالب است که بدانید Armor به معنی زره بوده و نشان از مقاومت بالای بدنه هارد دارد.

بدنه این هارد تلفیقی از پلاستیک و آلومینیوم است؛ به صورتی که در ابتدا یک لایه ۲ میلی متری از آلمینیوم بدنه را پوشش می‌دهد تا هارد را در برابر شوک‌های الکتریکی مقاوم نگه دارد؛ سپس روی این لایه ۲ میلی متری پلاستیک فشرده قرار می‌گیرد تا بتواند در مقابل شوک‌های فیزیکی نیز مقاوم باشد. طراحی این هارد اکسترنال به صورتی است که دو پایه پلاستیکی محکم برای آن تعبیه شده تا هارد در مقابل لرزش، ضربه‌های محکم و مستقیم و سقوط از ارتفاع ۱۲۲ سانتی متری نیز محافظت شده باشد و آسیبی نبیند.

این هارد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره اطلاعات مهم نظامی باشد؛ زیرا در مقابل تمام شرایط نامساعد فیزیکی مانند شوک دمایی، ضربه، شوک فیزیکی، شن و ماسه، ذرات گرد و غبار و نفوذ آب کاملاً حفاظت شده است و استانداردهای بین المللی IP67  و MIL-STD-810G دارد. این هارد اکسترنال نیز از یک رابط USB3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند، این رابط کمک می‌کند فایل‌ها حدود ۱۰ برابر سریع تر از مدل قبلی یعنی USB2.0  منتقل شوند.

بافر هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 هشت مگابایت حافظه داشته و سرعت چرخش آن ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. هارد آرمور حدود ۲۷۰ گرم وزن و ابعاد ۱۸٫۱*۹۴*۱۴۰ میلی متر دارد.

این هارد اکسترنال نیز مانند اغلب هاردها دارای LED نشان دهنده وضعیت انتقال اطلاعات است و سایز هد آن ۲٫۵ اینچ است. هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80  با ظرفیت ۱ ترابایت با سیستم های عامل ویندوز، لینوکس و مک سازگار است.

هارد اکسترنال رومیزی وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترا بایت

هارد اکسترنال رومیزی وسترن دیجیتال 4 ترابایتی

در ابتدای صفحه اشاره کردیم هارد اکسترنال به دو نوع قابل حمل و رومیزی تقسیم می‌شود. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترا بایت، یکی از بهترین هارد های اکسترنال رومیزی است که برای ذخیره اطلاعات مهم در شرکت و اداره‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. این هارد اکسترنال برخلاف سایر هاردهای این صفحه، 4 ترابایت ظرفیت دارد و می‌تواند حجم نسبتاً خوبی از اطلاعات را در خود ذخیره کند.

هارد اکسترنال دسکتاپ را روی میز کار قرار می‌دهند و زیبایی محیط کار برای افراد مهم است. این هارد رومیزی نیز از طراحی زیبایی برخوردار است و انتخاب مناسبی است. این هارد اکسترنال رومیزی برای انتقال اطلاعات از رابط USB3.0 استفاده می‌کند که می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی حجم بالایی از اطلاعات را انتقال دهد. هارد WD مدل مای بوک دسکتاپ تا حد بسیاری در مقابل شوک‌های دمایی، ضربه‌ای و الکتریکی مقاوم است و از اطلاعات شما تا سطح بالایی محافظت می‌کند.

ابعاد این هارد اکسترنال ۴۹*۱۳۹*۱۷۰ میلی متر بوده و به اندازه یک کتاب، میز کار شما را اشغال خواهد کرد. سایز هد هارد اکسترنال رومیزی وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترابایت، ۳٫۵ اینچ بوده و می‌توانید آن را به سیستم های عامل ویندوز، مک و لینوکس وصل کنید. این هارد فاقد باتری بوده و انرژی آن از طریق آداپتور برق تامین می‌شود.

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400 با ظرفیت ۲ ترابایت

خرید هارد اکسترنال سیگیت پرتابل اکسپنشن

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400 با ظرفیت ۲ ترا بایت، یکی از زیباترین و بهترین هارد های اکسترنال موجود در بازار است که رنگ مشکی بسیار شیک و طراحی جدید و متفاوتی دارد. یکی از متفاوت ترین ویژگی‌های این هارد، ظاهر زیبای آن است که از موزاییک های مربعی شکلی در کنار هم ساخته شده است.

از این هارد علاوه بر اتصال به انواع لپ تاپ و کامپیوتر می‌توانید برای پشتیبانی کامل و مطمئن از کنسول های بازی و مدیا پلیرهای خانگی استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که فرمت قابل پشتیبانی دستگاه و فرمت هارد دیسک مطابقت داشته باشد. اگر ازUSB3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده کنید، اطلاعات با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه انتقال داده می شوند و اگر از رابط USB2.0 استفاده کنید سرعت انتقالی معادل ۴۸۰ مگا بیت بر ثانیه خواهید داشت.

این هارد اکسترنال با نسخه‌های ویندوز سازگار بوده و دارای نشانگر LED نیز هست. هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400  با ظرفیت ۲ ترابایت ابعاد ۱۴٫۸*۸۰*۱۱۷ میلی متر و وزن ۱۷۰ گرم دارد که به آسانی می‌توانید آن را داخل کیف خود گذاشته و جابجا کنید.

هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت

هارد پرتابل ترنسند مدل استور جت

هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت، یکی از هارد های اکسترنال قابل حمل است که می‌توانید از آن برای ذخیره سازی، انتقال فایل‌های پرحجم و پشتیبان گیری استفاده کنید. این مدل هارد ترنسند جزو هارد اکسترنال های محبوب سال‌های اخیر است و بسیاری از افرادی که در سال‌های اخیر قصد تهیه هارد داشته‌اند، این مدل را خرید کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های کاربردی این هارد، بدنه سه لایه آن است که باعث می‌شود هارد در مقابل ضربه‌های مختلف مقاوم باشد. لایه اول یا بیرونی ضد لغزش، لایه دوم پلاستیک سخت برای جذب ضربه‌ها و لایه سوم جذب کننده شوک است.

یکی از مزایای استفاده از هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت، قابلیت ذخیره انرژی است؛ زیرا در این هارد حالتی استفاده شده است که اگر تا ۱۰ دقیقه از آن استفاده نکنید، خود به خود به حالت SLEEP می رود. بنابراین از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. می‌توانید برنامه Trandcend Elit را به صورت کاملاً رایگان از وب سایت شرکت ترنسند دانلود کرده و و از آن برای هماهنگ سازی فایل‌ها و رمز گذاری بر روی فایل‌های مهم استفاده کنید تا تنها کسانی که رمز را می‌دانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد: معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازار

بک آپ گیری به وسیله این هارد نیز بسیار راحت است و تنها با فشردن یک دکمه در بالای بدنه می‌توانید در زمان کوتاهی یک نسخه پشتیبان از فایل‌ها و اطلاعات مورد نیازتان تهیه کنید. این هارد طراحی بسیار زیبا و شیک داشته و در دو رنگ آبی و بنفش در بازار موجود است.

بدنه رنگ روشن آن کاملاً ضد لک است؛ بنابراین نگران کثیف شدن و لکه دار شدن آن نباشید. این هارد دارای وزن ۲۸۴ گرم و ابعاد ۲۴٫۵*۸۰٫۸*۱۳۱٫۸ است و استانداردهای بین المللی مانند CE، FCC، BSMI و تائیدیه US Military از ارتش ایالت متحده آمریکا به خاطر خاصیت ضد ضربه آن دارد.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا کانویو ادونس جزو بهترین ها

هارد «Canvio Advance» محصولی از شرکت «توشیبا» است که از طریق درگاه USB3.2 به کامپیوتر متصل می‌شود. شرکت توشیبا یکی از برندهای معتبر در حوزه‌ی تولید تجهیزات ذخیره‌سازی است که حافظه‌ی داخلی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و هاردهای اکسترنال ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر را تولید می‌کند. بهره بردن از درگاه USB3.2 به عنوان رابط هارد با کامپیوتر باعث شده که کاربر بتواند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازد.

طراحی مینیمال در این محصول آن‌را به یک هارد اکسترنال بسیار شیک تبدیل کرده است. این هارد روکشی مات با بافتی دانه دانه دارد، این بافت دانه دانه امکان لیز خوردن دست را کاهش و مقاومتش در برابر جذب اثر انگشت و چربی دست را افزایش می‌دهد. شرکت توشیبا همراه با ارائه‌ی Canvio Advance نرم‌افزاری را برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از هارد توسعه داده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با توجه به آن‌که هارد اکسترنال Canvio Advance در رنگ‌های مختلفی ارائه شده، می‌توان با هر سلیقه‌ای دست به انتخاب زد. هارد Canvio Advance ابعاد و وزن بسیار مناسبی دارد و کاربر می‌تواند آن را در کیف لپ‌تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشته باشد.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: ۲ ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.2

معایب

  • ضد آب: خیر
  • ضد ضربه: خیر

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت ۲ ترابایت

هارد سیلیکون پاور مدل ارمور آ 85 ضد ضربه

شرکت تایوانی «سیلیکون‌پاور» (Silicon Power) پس از تولید موفق چندین مدل از بهترین هارد دیسک‌ های اکسترنال سری آرمور (Armor)، Armor A85 را ارائه کرد. در بدنه‌ی آرمور A85 از آلومینیوم استحکام‌یافته استفاده شده‌ است که هم به زیبایی این محصول کمک می‌کند و هم مقاومت آن را کمی افزایش می‌دهد. البته آرمور A85 برای حفاظت از اطلاعات، کمتر به این پوشش آلومینیومی وابسته است و با سه لایه‌ی محافظ، از هارددیسک داخلی مراقبت می‌کند. این سه لایه با ایجاد یک لایه بالشتکی، ضربه‌های وارده را جذب کرده و در جهت خنثی‌کردن آن‌ها می‌کوشد.

نقش این لایه‌ها دقیقاً مشابه سیستم تعلیق و فنربندی خودرو است که با ایجاد لایه‌ای فنری، مانع آسیب‌رسیدن به هارددیسک می‌شوند. به لطف این سازوکار محافظتی، آرمور A85 می‌تواند وزنی ۵۰۰ کیلوگرمی را به‌راحتی روی خود تحمل کند و آسیبی به آن وارد نشود. ضدضربه‌، ضدشوک و ضدآب بودن و ضد گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های این محصول سیلیکون‌پاور است؛ به‌این‌ترتیب آرمور A85 دارای گواهینامه استاندارد IP68 است. با این تانک سیلیکون پاور می‌توانید با خیال راحت به آرشیو کردن اطلاعات مهم‌تان بپردازید.

ویژگی های محصول

  • ظرفیت: ۲ ترابایت
  • نوع حافظه: قابل حمل
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0 – USB 3.0
  • ضد آب: بله
  • ضد ضربه: بله

5/5 - (2 امتیاز)