معرفی بهترین قلم های قرآنی هوشمند برای پخش صوتی قرآن

شناسایی و معرفی انواع قلم قرآنی هوش مند صوتی ارزان قیمت
3.8/5 - (6 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین قلم قرآنی هوشمند

این مطلب به معرفی بهترین قلم های هوشمند قرآنی می‌پردازد. اگر نمی‌دانید قلم قرآنی چیست و چه کاربردی دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ی راهنمای خرید قلم قرآنی سایت شناسور را مطالعه کنید تا به طور کلی با مزیت‌ها و قابلیت‌های این قلم‌ها آشنا شوید.

معرفی بهترین شرکت‌های عرضه کننده قلم قرآنی

در حال حاضر سه برند «بصیر»، «لئونو» و «آوای هوشمند قلم» نسبت به سایر عرضه‌کننده‌های قلم قرآنی وضعیت بهتری دارند. منظور از وضعیت بهتر این است که فعالیت پررنگ‌تری در بازار دارند، تعداد محصولات بیش‌تری عرضه کرده‌اند، وب‌سایت و اطلاعات تماس و پشتیبانی دارند و انتظار می‌رود خدمات پس از فروش بهتری نیز ارائه کنند.

صرفاً نباید به دنبال محصولی گشت که امکانات و کیفیت خوبی داشته باشد، باید به فکر بعد از خرید و خدمات پشتیبانی آن نیز بود. برخی شرکت‌ها هستند که در کنار محصولات دیگرشان یک نمونه قلم قرآنی نیز عرضه کرده‌اند؛ اما این سه مؤسسه چندین مدل قلم قرآنی دارند که این نیز مزیت مهمی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان به پیشرفت این مؤسسات و شرکت‌ها بیش‌تر امیدوار بود و بهتر است که خرید ما از برندهایی باشد که جای بهینه‌تر شدن داشته باشند.

آشنایی با محصولات مؤسسه فرهنگی و قرآنی بصیر

قلم هوشمند قرآنی بصیر

مؤسسه‌ی فرهنگی و قرآنی بصیر جزو باسابقه‌ترین و بهترین برندهای عرضه و ارائه‌ی قلم های قرآنی محسوب می‌شود و همواره در نمایشگاه‌های مختلف قرآنی حضور فعال و پررنگی داشته است. قلم‌های هوشمند بصیر با یک سال ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند؛ به عنوان نمونه می‌توان به قابلیت به روزرسانی نرم افزار قلم و رفع ایرادات نرم‌افزاری پس از خرید اشاره کرد. همچنین این شرکت، تعداد زیادی نمایندگی در سراسر کشور دارد که این امکان را سایر عرضه کننده‌های قلم هوشمند -در این حجم و ابعاد- ندارند. از نظر کیفیت و رضایت مشتری نیز با بررسی‌هایی که انجام دادیم به نظر می‌رسد توانسته محصولات خوبی ارائه کند و اکثر مشتریان از خرید خود راضی هستند.

در حال حاضر قلم‌های قرآنی بصیر دارای حافظه‌‌های داخلی مختلفی هستند. از 8 گیگابایت تا 24 گیگابایت. (نکته: قلم‌های ۴ گیگابایتی دیگر توسط این شرکت عرضه نمی‌شود.)

به طور کلی تفاوت زیادی میان مدل‌های قلم هوشمند بصیر نیست. شکل ظاهری قلم‌ها ممکن است کمی با هم متفاوت باشد؛ ولی از لحاظ کیفیت، قطعات، نرم افزار و امکانات، تمامی قلم‌ها به صورت یکسان تولید و عرضه شده‌اند و تنها تفاوت قابل توجه در میزان حافظه‌ی داخلی قلم‌ها است. به همین دلیل در قلم قرآنی ۱۶ گیگابایتی تعداد قاریان و ترجمه به زبان‌های مختلف بیشتر است. اما از لحاظ امکانات و بسته‌ها یکسان هستند. همچنین در قلم‌های 16 و 24 گیگابایتی، مقداری فضای خالی جهت ضبط صدا وجود دارد. در ضمن در تمامی مدل قلم‌های فعلی بصیر، امکان اضافه کردن حافظه‌ی جانبی (مموری کارت) به صورت جداگانه وجود دارد.

قلم قرآنی بصیر مدل B240

قلم قرآنی بصیر مدل بی240 با 16 گیگ حافظه

این مدل قلم قرآنی، پرفروش‌ترین قلم قرآنی بصیر در چند سال گذشته بوده است. چرا که نه حافظه‌ی پایینی داشته که در کارایی دچار مشکل شود و نه آن‌قدر حافظه‌ی داخلی زیادی داشته که قیمت آن بیش از حد گران شود. البته قلم قرآنی بصیر مدل B240 قبلاً با حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایت ارائه می‌شد؛ اما اخیراً بصیر آن را با حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایت عرضه می‌کند و همراه آن یک کارت حافظه‌ی جانبی 16 گیگابایتی قرار داده است که مجموع حافظه‌ی داخلی و خارجی را به 24 گیگابایت می‌رساند.

قلم قرآنی بصیر مدل B240 قابلیت پخش تلاوت ترتیل بیش از 24 قاری مشهور ایران و جهان و همچنین تلاوت تحقیق و تلاوت تحدیر اساتید مختلف را دارا است. در ضمن تلاوت ترتیل کل قرآن با صدای قاریان کودک و نوجوان نیز در آن گنجانده شده است. از طرفی ترجمه‌ی قرآن به زبان‌های مختلف و همچنین قابلیت اضافه شدن یا جایگزینی ترجمه‌های موجود دیگر به صورت رایگان از دیگر ویژگی‌های آن است. البته ترجمه به صورت آیه و صفحه و جزء است و ترجمه‌ی واژه به واژه ندارد. (در حالی که قرائت متن عربی قرآن به صورت کلمه به کلمه امکان پذیر است.)

به غیر از قلم هوشمند، اقلامی چون شارژر، هندزفری، کتاب قرآن نفیس با خط استاد عثمان طه و ترجمه‌ی استاد الهی قمشه‌ای و کتاب کلیات مفاتیح الجنان نیز ارائه شده است. کتب دیگر به صورت متنی ارائه نشده؛ ولی به صورت صوتی آن‌ها را در خود دارد. مثلاً متن کتاب نهج‌البلاغه را ندارد؛ ولی فهرست آن به صورت چاپی ارائه شده که با گرفتن قلم بر روی عناوین فهرست، هر بخش به اجرا درمی‌آید.

وزن این قلم فقط 52 گرم است؛ بنابراین خستگی دست را به همراه نخواهد داشت و همه‌ی افراد خصوصاً افراد کهن‌سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

قابل توجه: در توضیحات محصول اشاره شده که قرآن 1200 صفحه‌ای با خط درشت همراه آن ارائه می‌شود؛ ولی در بعضی موارد مشاهده شده که قرآن 600 صفحه‌ای برای خریدار ارسال شده است که خوب است این نکته را در نظر داشته باشید. همچنین در مواردی، کارت حافظه 16 گیگی به همراه پکیج محصول ارائه نشده که مؤسسه بصیر ایراد را در کار فروشنده می‌داند و ادعا می‌کند پکیج‌ها به صورت کامل به فروشنده‌ها ارائه می‌شود؛ ولی بعضی از آن‌ها در پکیج دست می‌برند و اقلام را کم و زیاد می‌کنند. اگر قصد دارید از دیجی‌کالا این محصول را خریداری کنید، مطمئن شوید فروشنده‌ی معتبری آن را ارائه می‌کند. البته خود مؤسسه‌ی بصیر نیز در دیجی‌کالا به عنوان یکی از فروشندگان حضور دارد. (گرچه خود این مؤسسه نیز این اشتباه را در بعضی مرسولات انجام داده است!)

  • باتری: لیتیومی داخلی قابل شارژ
  • ظرفیت حافظه داخلی: 8G گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی: دارد (تا 16 گیگا بایت)
  • نوع حافظه قابل اتصال: MicroSD
  • همراه با کیف چرمی و کارت حافظه جانبی
  • ضبط پيشرفته، تنظيم سرعت خواندن، قابليت تکرار، Mp3 Player و …

93 درصد از خریداران این کالا، خرید آن را به دیگران توصیه کرده‌اند…

سایر مدل‌های قلم قرآنی بصیر

محتویات پکیج قلم قرآنی بصیر

همان‌طور که اشاره شد، قلم‌های قرآنی بصیر تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. تنها در شکل ظاهری یا بعضی گزینه‌های جزئی با یکدیگر اختلاف دارند. بنابراین برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، از بیان مدل‌های دیگر این مؤسسه خودداری می‌کنیم. نوع قیمت‌گذاری محصولات این مؤسسه، بیشتر بر اساس اقلام موجود در پکیج است. مثلاً اگر در پکیج محصول، کتاب چاپی مفاتیح الجنان ارائه نشده باشد، قیمت محصول ارزان‌تر است.

معرفی بهترین قلم قرآنی شرکت لئونو

قلم قرآنی هوشمند لئونو

شرکت لئونو نیز یکی از برندهای فعال و جزو بهترین ها در زمینه‌ی قلم های هوشمند قرآنی است. این شرکت فعالیتش را از سال ۱۳۸۰ با برند تجاری Leono آغاز و از سال ۱۳۸۸ اقدام به عرضه‌ی اولین نمونه از قلم‌های قرآنی خود کرده است. رضایت از محصولات این شرکت نیز در حد خوب و قابل قبولی است و محصولاتش را با یک سال گارانتی ارائه می‌کند.

مدل‌های مختلف قلم قرآنی لئونو نیز تفاوت قابل توجهی با هم ندارند و مورد مهم، اختلاف حافظه‌‌ی آن‌ها است. در مواردی که حافظه‌ یکسان باشد، اندازه‌ی قرآن و مفاتیح می‌تواند رقم زننده‌ی تفاوت قیمتی باشد.

قلم قرآنی لئونو مدل KMD 32

بهترین قلم شرکت لئونو با حافظه 32 گیگا بایت
  • باتری: لیتیومی داخلی قابل شارژ
  • ظرفیت حافظه داخلی: 32G گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی: دارد
  • نوع حافظه قابل اتصال: MicroSD
  • دارای امکان ضبط صدا
  • قابلیت پخش کلمه به کلمه‌ی قرآن
  • اقلام همراه: کیف چرم – منتخب مفاتیح – قرآن درشت خط – هندزفری – شارژر – کتابچه‌های همراه – قلم

قلم قرآنی لئونو مدل A101

معرفی و بررسی قلم قرآنی leono مدل a101
  • ظرفیت حافظه داخلی: 16G گیگابایت

قلم قرآنی لئونو مدل A103

بررسی بهترین قلم های قرآنی از جمله قلم شرکت لئونو
  • ظرفیت حافظه داخلی: 8G گیگابایت
معرفی بهترین محصولات شرکت آوای هوشمند قلم

قلم قرآنی آوای هوشمند قلم

معرفی بهترین عرضه کنندگان قلم قرآنی همچنان ادامه دارد. محصولات آوای هوشمند قلم صرفاً در زمینه‌ی قرآن و ادعیه‌ی مذهبی نیستند و برای آموزش زبان و کتاب‌های کودکانه نیز قلم هوشمند ارائه کرده است. اما وجه تمایز این شرکت، توجه و تمرکز ویژه‌ی آن بر روی ظاهر و بسته‌بندی محصولات است. پکیج‌های ارائه شده توسط آوای هوشمند قلم، بسیار شکیل و زیبا طراحی شده‌اند و فارغ از محصولی که درون آن قرار داده شده، خود جعبه و ظاهر آن، توجه بیننده را جلب می‌کند و از این نظر برای هدیه دادن بسیار مناسب هستند. سایر عرضه کننده‌ها کتب و قلم را در کیف قرار داده‌اند؛ اما این شرکت محصولاتش را در جعبه‌های با کیفیت قرار می‌دهد. از نظر نرم افزاری و گستره‌ی کاری و قابلیت‌های قلم‌ها (تعداد قاری‌ها و…) نباید آوای هوشمند قلم را با بصیر مقایسه کرد؛ ولی از نظر ظاهر محصولات، آوای هوشمند قلم بهترین انتخاب است. در ضمن آوای هوشند قلم نیز محصولاتش را یک سال ضمانت می‌کند.

نکته‌ی قابل اشاره‌ی دیگر در مورد محصولات این شرکت، عنوان‌گذاری فارسی است که باعث ارتباط‌گیری راحت‌تر مشتری می‌شود. مثلاً عنوان پکیج «قلم قرآنی شمسه» در ذهن می‌ماند و تفاوت آن با «قلم قرآنی پردیس» به خوبی قابل تشخیص است. اما عنوان‌گذاری سایر شرکت‌ها بر اساس اعداد و حروف انگلیسی، چندان برای مشتری ایرانی ملموس و جذاب نیست.

آوای هوشمند قلم محصولاتش را به تعداد محدود و مشخص عرضه کرده است. این نیز نکته‌ی مثبتی است. در برخی شرکت‌های فعال دیگر در این زمینه، با وجود این‌که قلم استفاده شده در تمام پکیج‌ها یک مدل قلم است؛ اما با افزایش و کاهش کتاب‌ها تعداد بسیار زیادی عنوان محصول ارائه کرده‌اند که واقعاً نیازی به ایجاد این شلوغی گیج کننده برای فروشنده و خریدار نیست.

قلم قرآنی آوای هوشمند قلم مدل مفاتیح الملکوت

بررسی و معرفی بهترین قلم قرآنی مفاتیح الملکوت

پیشنهاد شناسور در بین محصولات شرکت آوای هوشمند قلم، قلم قرآنی مدل مفاتیح الملکوت است؛ چرا که 5 جلد کتاب چاپی کامل در خود دارد. در دیگر محصولات این شرکت (به غیر از قرآن که کامل است) سایر کتاب‌ها به صورت منتخب چاپ می‌شوند. اما مجموعه‌ی 5 جلدی طرح مفاتیح الملکوت شامل یک جلد قرآن کریم، یک جلد مفاتیح الجنان، یک جلد صحیفه سجادیه، یک جلد نهج البلاغه و یک جلد دیوان حافظ در قطع پالتویی (9×16) و با جلد چرم برجسته و نفیس است.

اشکال این محصول قطع کوچک کتاب‌ها است که برای افرادی که سواد کم‌تری دارند یا به دلیل ضعف بینایی، تنها می‌توانند حروف درشت را بخوانند، مناسب نیست. اما همین گزینه برای افرادی که قصد دارند کتاب‌ها را با خود حمل کنند، مزیت محسوب می‌شود. به همین خاطر از کاغذ نازک‌تری برای تولید کتاب‌ها استفاده شده تا سبک و قابل حمل باشد.

ایراد دیگر این محصول که در سایر محصولات آوای هوشمند قلم نیز مشترک است، تعداد کم قاری‌ها است. در این قلم، 4 قاری (پرهیزگار-منشاوی-عبدالباسط-سدیس یا الحصری) روی حافظه قرار گرفته که البته به گفته‌ی این شرکت، پس از خرید و با تماس به پشتیبانی امکان افزودن 10 قاری دیگر وجود دارد. در ضمن، مفاتیح‌الجنان این محصول، فقط حاوی صوت عربی است و ترجمه ندارد.

  • ظرفیت حافظه داخلی: 8G گیگابایت
  • حافظه قابل اتصال: microSD
  • دارای امکان ضبط صدا
  • باتری لیتیومی قابل شارژ
  • تنظیم سرعت خواندن
  • لوازم جانبی شامل کابل USB، شارژر، هندزفری
  • سایر ویژگی‌ها: دارای دکمه‌ی توقف و شروع مجدد، دارای دکمه‌ی سه بار تکرار، صحافی و چاپ اعلا و بسته بندی قاب چرم برجسته (Thermo-PU) در قطع پالتویی در دو رنگ قهوه‌ای تیره و روشن

قلم قرآنی آوای هوشمند قلم مدل شمسه

قلم قرآنی شیک و زیبا مدل شمسه

این قلم قرآنی، مناسب ترین قلم از نظر قیمت در محصولات معرفی شده در این صفحه است. پایین ترین (ارزان ترین) قیمت به قلم قرآنی آوای هوشمند طرح شمسه تعلق می‌گیرد. اما همان‌طور که در تصویر می‌بینید ظاهر آن بسیار زیبا است. بسته بندی این طرح با قاب MDF و جعبه مگنتی، بسیار نفیس و شکیل برای هدیه است. در قرآن چاپی این محصول، از کاغذ گلاسه استفاده شده و نسبت به قرآن محصول مفاتیح‌الملکوت، کیفیت بهتری دارد.

این محصول شامل يك جلد کتاب قرآن کامل با قطع وزیری و کتابچه‌های منتخب ادعیه مفاتیح الجنان و صحیفه سجاديه به 3 زبان و نهج‌البلاغه به 2 زبان است. (کتابچه‌ها به صورت فهرست هستند و متن کتاب را ندارند؛ ولی صوت کامل آن‌ها پخش می‌شود.) مشخصات فنی قلم، مانند محصول مفاتیح الملکوت است و تفاوت این دو تنها در ظاهر بسته‌بندی و تعداد کتاب‌های چاپی است.

نحوه‌ی کار با قلم قرآنی آوای هوشمند قلم مدل شمسه را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

سایر عرضه کنندگان قلم‌های قرآنی هوشمند

در این مطلب به بررسی بهترین محصولات قرآنی سه برند بصیر، لئونو و آوای هوشمند قلم پرداختیم. در صورت تمایل می‌توانید از طریق لینک زیر، از محصولات دیگر شرکت‌های ارائه کننده‌ی قلم قرآنی باخبر شوید. ولی تفاوت قابل اشاره‌ای بین محصولات دیگر و مواردی که در این صفحه به آن پرداختیم وجود ندارد.

جست و جوی اخیر کاربران برای ورود به این صفحه

  • قیمت قران با خودکار می خواند چند است
3.8/5 - (6 امتیاز)