بهترین لپ تاپ اقتصادی ایسوس | ASUS تا 20 میلیون و زیر 30 میلیون تومان

خرید بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس asus از 10 میلیون تا 20 و 30 میلیون تومان
5/5 - (2 امتیاز)

در این صفحه به بررسی بهترین مدل های اقتصادی لپ تاپ شرکت ایسوس می‌پردازیم. شرکت تایوانی ASUS در بین کاربران قدیمی رایانه‌های قابل حمل، کاملاً شناخته شده است و برخی از افراد، به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات آن، ترجیح می‌دهند چشم بسته لپ تاپ مدل ایسوس را خریداری کنند! اما بهتر است با ما همراه باشید تا در رده‌های قیمتی مختلف، ASUS را بررسی کنیم و بهترین پیشنهادها را به شما ارائه کنیم.

معرفی برند و مارک ایسوس – ASUS

کمپانی ASUS در سال 1989 توسط 4 نفر از کارمندان سابق شرکت Acer تأسیس شد. برند ایسوس در ایران ابتدا با CD Driveهای با کیفیتی که برای کامپیوترهای شخصی تولید می‌کرد، شناخته شد. چیزی حدود 20 سال پیش درایو سی‌دی ساخت Asus بسیار پرطرفدار بود و به محصولی با کیفیت شهرت داشت. البته در آن زمان به صورت «ایسوز» تلفظ می‌شد!

در حال حاضر CD و DVD از مُد افتاده است و ایسوس نیز در این زمینه تولیدی ندارد. حتی در لپ تاپ‌های خود نیز درایو نوری سی‌دی یا دی‌وی‌دی خوان قرار نمی‌دهد؛ اما این شرکت تایوانی، کارت گرافیک، مادربورد، مانیتور، تجهیزات شبکه، گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و… تولید می‌کند. البته هیچ کدام از محصولات ایسوس به اندازه‌ی لپ‌تاپ های این شرکت، به فروش و شهرت جهانی نرسیده است. گرچه برخی محصولات ایسوس مثل مادربورد در برخی سال‌ها سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد؛ ولی بهترین لپ تاپ های ساخت ایسوس، سال‌ها است در بسیاری از مردم جهان طرفدار دارد و ایسوس با کامپیوترهای قابل حملش شناخته می‌شود. این لپتاپ‌ها چندین سال است که جزو گزینه‌های محبوب کاربران به شمار می‌روند و همیشه در انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌ها، ردّی از محصولات ASUS نیز دیده می‌شود.

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی

خرید لپتاپ امری تخصصی محسوب می‌شود؛ بنابراین بدون داشتن اطلاعات و پیش زمینه‌ی ذهنی نمی‌شود به سراغ خرید آن رفت. نگران نباشید! ما پیش از این، در یک مطلب کامل و جامع، تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین و مناسب‌ترین لپتاپ را در یک صفحه عرضه کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم برای تهیه یک دستگاه لپ تاپ، راهنمای خرید لپ تاپ سایت شناسور را بخوانید.

مزایای خرید لپ تاپ های ایسوس

کسانی که این صفحه را جست‌وجو می‌کنند، احتمالاً از قبل، تصور و ذهنیت خوبی نسبت به برند ASUS دارند و می‌دانند محصول چه شرکتی را قرار است خریداری کنند. یعنی به صورت پیش فرض تصمیم به خرید لپتاپ ایسوس دارند، ولی در انتخاب مدل آن تردید دارند. اما طبیعتاً کسانی نیز هستند که تمایل دارند با این برند بیشتر آشنا شوند و دلیل منطقی برای خرید محصولات آن پیدا کنند.

چرا باید لپ تاپ ایسوس بخریم؟ پاسخ این سؤال را در این بخش، با بررسی چند مورد از مزیت‌های خرید لپ تاپ ساخت ایسوس بیان می‌کنیم:

برند خوش نام

هیچ برند و مارکی، از روز ابتدای تأسیس آن شرکت، نام خوش و پرآوازه ندارد. بلکه با استفاده از تبلیغات قدرتمند و البته افزایش کیفیت محصولات، به مرور به عنوان یک برند در دل مشتریان جا باز می‌کند و صاحب خوشنامی می‌شود. ایسوس در حال حاضر برند خوش‌نام و محبوبی است. به دلیل این‌که سال‌ها محصولات با کیفیتی ارائه کرده و بسیاری از مشتریان این کمپانی، تجربه‌ی خوبی از خرید خود داشته‌اند.

قیمت مناسب

بعضی از سازندگان و تولیدکنندگان محصولات، به طور کلی استراتژی خودشان را فروش به پولدارها در نظر گرفته‌اند. بنابراین تنها محصولاتی را ارائه می‌کنند که قیمت‌های بالا دارند و فقط قشر خاصی توان خرید آن‌ها را دارند. از طرفی در محصولات برخی از برندها، بخشی از قیمت محصول، پولی است که برای برند پرداخت می‌شود. یعنی فارغ از کیفیت و امکانات، چند درصد قیمت اضافه‌تر برای برند محصول پرداخت می‌شود.

محصولات ایسوس معمولاً خوش قیمت و مقرون به صرفه هستند و همه‌ی افراد با توان مالی مختلف، امکان خرید از لپ‌تاپ‌های این شرکت را دارند. بنابراین برای تمامی بودجه‌ها یک مدل لپ تاپ ایسوس برای خرید وجود دارد.

در دسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

موضوعی که خیلی از اشخاص هنگام خرید لپ تاپ به آن بی‌توجه هستند، ضمانت، گارانتی، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات دستگاه در بازار است. ممکن است لپ‌تاپ ارزان و خوش قیمت یا حتی لوکس و گران قیمتی پیدا کرده‌اید که به نظرتان امکانات مناسبی دارد؛ اما آیا به این توجه کرده‌اید که این لپتاپ از برند ناشناخته‌ای است و ممکن است در صورت خرابی احتمالی، نتوانید قطعات داخلی آن را در بازار پیدا کنید؟ یا حتی برند شناخته شده‌ای است؛ اما فروش پایینی دارد و بعدها ممکن است به مشکل بخورید؟

قیمت مناسب لپ‌تاپ های ASUS باعث فروش بیشتر آن می‌شود. به همین دلیل، خدمات پس از فروش و پیدا کردن قطعات آن در بازار تعمیرات لپ تاپ نیز آسان‌تر است.

دوام و ماندگاری و طول عمر بالا

در صورتی که ضربه و صدمات شدید به لپ تاپ وارد نشود، کارکرد حداقل 10 سال برای بسیاری از لپ تاپ های ایسوس امری در دسترس و قابل حصول است. خیلی از افرادی که بیش از 10 سال پیش لپ تاپ ASUS خریده‌اند، همچنان در حال استفاده از آن هستند.

تنوع محصولات

ایسوس هم برای افرادی که از لپ تاپ، کاربردی معمولی در حد دانش آموزی و دانشجویی و خانگی انتظار دارند، هم برای مهندسان و گرافیست‌ها و هم برای گیمرها لپ تاپ تولید کرده است. گستره و تنوع محصولات ASUS شامل طیف وسیعی می‌شود و این نیز نکته مثبتی برای تولیدات این شرکت تایوانی است.

کار با سیستم عامل ویندوز

شرکت ایسوس سیستم عامل انحصاری ندارد و این نکته‌ی مثبتی برای خریداران ایرانی است که به سیستم عامل ویندوز در لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی عادت کرده‌اند. بسیاری از بهترین لپ تاپ های ایسوس همراه با سیستم عامل ویندوز ارائه شده‌اند و مدل‌هایی از آن‌ها که به طور پیش فرض، ویندوز ندارند، به راحتی امکان نصب ویندوز بر روی آن‌ها وجود دارد.

بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس تا 20 میلیون تومان

به شما تبریک می‌گوییم که قصد دارید به صورت هدفمند برای خودتان لپ تاپ تهیه کنید. این‌که از قبل بودجه‌ی خود را مشخص کرده‌اید بهترین کار ممکن است. برخی از افراد، بدون فکر قبلی وارد فروشگاه لپ تاپ می‌شوند و نمی‌دانند از لپ تاپ چه می‌خوهند و قرار است چه مقدار برای آن هزینه کنند.

پیشنهاد: مقاله‌ی «چطور پول پس انداز کنم و لپ‌تاپ بخرم» را بخوانید.

به شما اکیداً توصیه می‌کنیم در صورتی که از لپ تاپ انتظار بالایی ندارید، هزینه‌ی بیخود و اضافه برای آن پرداخت نکنید. ممکن است کسی فقط به قصد پخش فیلم و موزیک یا وبگردی یا تایپ و کار با نرم افزارهای آفیس لپ تاپ بخرد. این شخص اگر لپ‌تاپ مناسب مهندسان یا گیمرها را خریداری کند،‌ فقط پول اضافه پرداخت کرده و قابلیت‌های گرافیکی و پردازشی لپ‌تاپ به کارش نخواهد آمد. پس قبل از هر چیز به این فکر کنید که نیاز شما چیست و از لپ‌تاپ چه می‌خواهید.

اگر نمی‌خواهید با لپ تاپ بازی کنید، اگر قصد ندارید با آن فیلم تدوین کنید، اگر نرم افزارهای سنگین ویندوز به کار شما نمی‌آیند، باید بدانید وبگردی و تایپ و فیلم دیدن کارهایی هستند که ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها نیز از پس آن برمی‌آیند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook 15 X1500EA-EJ3645-i3 4GB 256SSD

خرید اینترنتی لپ تاپ اقتصادی ارزان قیمت ایسوس ویوو بوک

این لپ تاپ ایسوس با این که جزو ارزان‌ترین لپ تاپ های بازار است؛ ولی امکانات فنی خوبی دارد. اگر قصد دارید با حداقل بودجه یک لپ تاپ بخرید، این مدل یکی از بهترین گزینه‌ها است. پردازنده core i3، صفحه نمایش 15.6 اینچی و فول اچ دی دو نقطه‌ی مثبت این لپ تاپ در این رده قیمتی به شمار می‌روند.

کاستی‌ها و ضعف‌های این لپ تاپ در RAM و حافظه داخلی آن نمایان می‌شود. 4 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی تقریباً حداقل امکانات یک لپ تاپ است. البته بعدها می‌توانید هر دو مورد را خودتان با پرداخت هزینه ارتقا دهید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند فقط به دلیل صفحه لمسی لپ تاپ، رم و هارد دیسک بیشتر و کمی قدرت پردازنده قوی‌تر، 20 تا 30 میلیون تومان پول بیشتری برای یک لپ تاپ بپردازند؛ در صورتی که برای تایپ و کارهای معمولی و وبگردی و پخش فیلم همین مدل لپ تاپ با همین امکانات کاملاً کافی است.

توجه داشته باشید بسیاری از لپ تاپ‌های امروزی هیچ نوع درایو نوری اعم از CD، DVD یا دیسک بلوری را ندارند. این مدل لپ تاپ ایسوس و بسیاری مدل‌های دیگر نیز فاقد دیسک گردان نوری هستند.

  • پردازنده: Intel Core i۳ ۱۱۱۵G۴
  • حافظه Cache: شش مگابایت
  • ظرفیت حافظه RAM: چهار گیگابایت (DDR۴)
  • ظرفیت حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت (SSD)
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics – بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ (با دقت ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD – مات)
  • درگاه USB: دارد (2.0 , 3.0 , Type-C)
  • باتری: دو سلولی با ظرفیت ۳۷ وات ساعت
  • وزن: ۱.۸ کیلوگرم

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook X515JA-EJ3487W-i3 12GB 1HDD 256SSD UHD – کاستوم شده

بهترین لپ تاپ کاستوم شده ایسوس زیر 20 میلیون

اگر RAM و حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اولی که معرفی کردیم، برای شما کافی و راضی کننده نیست؛ دو راه پیش روی خودتان دارید: یا این که خودتان به صورت دستی لپ تاپ را ارتقا دهید. در این صورت اگر این کار را در زمان گارانتی انجام دهید، ضمانت شما باطل می‌شود. راه دوم این است که یک لپ تاپ کاستوم شده خرید کنید.

لپ تاپ کاستوم (کاستومایز شده – سفارشی شده) به لپ تاپ نو و دست اولی گفته می‌شود که برخی قطعات آن توسط شرکت گارانتی کننده، ارتقا داده شده باشد. این کار اگر توسط شرکت وارد کننده و گارانتی کننده انجام شود، معمولاً به شکل استاندارد صورت می‌گیرد؛ چون این شرکت به صورت رسمی در گارانتی خود عبارت کاستوم شده را قید می‌کند و باید قطعات جدید تعویض شده را نیز ضمانت کند.

یکی از بهترین گزینه های لپ تاپ ایسوس کاستوم شده در رده قیمتی زیر 20 میلیون تومان، همین مدل لپ تاپ است. در لحظه‌ی نگارش متن، تنها حدود 3 میلیون تومان با لپ تاپ اول معرفی شده، اختلاف قیمت دارد. اما در صورت خرید این لپ تاپ می‌توانید از RAM به میزان 12 گیگابایت و حافظه داخلی هیبریدی (ترکیبی) 1 ترابایت از نوع HDD به اضافه 256 گیگابایت از نوع SSD استفاده کنید. البته پردازنده (CPU) این لپ تاپ نیز Core i3 است؛ اما مدل آن نسبت به اولی، اندکی ضعیف‌تر است؛ گرچه به اندازه‌ای نیست که به چشم بیاید.

رم 8 گیگابایت یا رم 4 گیگابایت با حافظه گرافیکی قوی‌تر؟

لپ تاپ به صورت کاستوم و سفارشی، در مدل‌های بسیار زیاد در بازار دیده می‌شود. اما بعضی افراد تمایل ندارند لپ تاپ کاستوم خرید کنند و قصد دارند لپ تاپ دستکاری نشده و به همان صورت که از کارخانه ASUS بیرون آمده است را تهیه کنند. برای چنین افرادی در بازه‌ی قیمتی زیر 20 میلیون تومان دو انتخاب دیگر باقی است.

لپ تاپ ایسوس مدل R565EP-EJ627

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565EP-EJ627 با 4 گیگابایت RAM ارائه شده؛ ولی حافظه داخلی آن 512 گیگابایت است و کارت گرافیک GeForce MX۳۳۰ با حافظه اختصاصی 2 گیگابایتی دارد که این مورد نسبت به لپ تاپ‌های بالا مزیت محسوب می‌شود و از این لپ تاپ برای انجام کارهای مالتی مدیا و گرافیکی، انتظار بیشتری می‌توان داشت.

خرید لپتاپ asus مدل Vivobook R1502ZA

انتخاب دوم، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook R1502ZA-BQ709-i3 8GB 256SSD UHD است که RAM هشت گیگابایتی دارد؛ ولی حافظه داخلی آن فقط 256 گیگابایت است. این لپ تاپ از حافظه گرافیکی اختصاصی بهره نمی‌برد؛ بنابراین نسبت به لپ تاپ بالایی، در کارهای گرافیکی ضعیف‌تر است؛ اما مزیت آن اول رم 8 گیگابایتی و دوم پردازنده‌ی اندکی قوی‌تر است. این لپ تاپ از CPU یا پردازنده Intel core i3 مدل ۱۲۱۵U با حافظه کش 10 مگابایتی استفاده می‌کند.

بنابراین انتخاب با شما است که کدام یک از این دو لپ تاپ را انتخاب کنید. می‌توانید با کلیک بر دکمه‌هایی که قرار داده‌ایم از قیمت روز آن‌ها نیز با خبر شوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس زیر نرخ 20 میلیون تومان با معرفی این دو مورد به اتمام رسید و در ادامه وارد بازه‌ی 20 تا 30 میلیون تومان خواهیم شد.

پیشنهاد: برترین مارک فلش مموری + بهترین برند هارد اکسترنال

بهترین لپ تاپ های ایسوس بین 20 تا 30 میلیون تومان

در بین لپ تاپ های 20 تا 30 میلیون تومانی ایسوس، می‌توان مواردی را پیدا کرد که لپ تاپ نسبتاً کاملی باشد و بتواند تمام نیازهای یک کاربر متوسط را پاسخ بدهد. با معرفی این گزینه‌ها همراه ما باشید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل A1500EA-EJ3390W-i3 16GB 1SSD – کاستوم شده

لپ تاپ اقتصادی کاستوم شده ساخت ایسوس تایوان

انتخاب لپ تاپ ایسوس در بازه‌ی قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان را با یک لپ تاپ کاستوم یا سفارشی آغاز می‌کنیم. با این انتخاب، مشکل کمبود حافظه داخلی (با 1 ترابایت SSD) و RAM (با 16 گیگابایت DDR4) تقریباً حل می‌شود؛ اما همچنان پردازنده core i3 داریم و از کارت گرافیکی اختصاصی نیز خبری نیست.

لپتاپ ایسوس خوش قیمت کور آی فایو

در این بخش از معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس، با 3 انتخاب نزدیک به هم طرف هستیم که حدوداً 25 میلیون تومان (کمی پایین‌تر یا بالاتر) قیمت دارند.

بالآخره وارد پردازنده‌های core i5 می‌شویم. اگر لپتاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EA-BQ2625 را انتخاب کنید، از پردازنده Intel Core i5 مدل ۱۱۳۵G۷ با حافظه کش 8 مگابایتی، RAM هشت گیگابایتی، حافظه داخلی 512 گیگابایتی و صفحه نمایش Full HD از نوع IPS برخوردار خواهید شد.

و اگر انتخابتان لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook R565EP-EJ615 باشد، همان امکانات را خواهید داشت؛ ولی با این تفاوت که صفحه نمایش TFT که نسبت به IPS کیفیت پایین‌تری دارد، خواهید داشت. اما از طرفی پردازنده گرافیکی GeForce MX۳۳۰ ساخت NVIDIA با حافظه اختصاصی 2 گیگابایتی به شما کمک خواهد کرد که کارهای گرافیکی قوی‌تری را با لپ‌تاپ انجام دهید.

به طور خلاصه این لپ تاپ از نظر گرافیکی قدرتمندتر است؛ اما صفحه نمایش ضعیف‌تری دارد.

مشخصات لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 M1502Q-BQ027-R5

انتخاب سوم برای اشخاصی است که تمایل دارند از پردازنده‌های AMD استفاده کنند. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook 15 M1502Q-BQ027-R5 8GB 512SSD با پردازنده Ryzen 5 دارای حافظه کش 16 مگابایت و رم 8 GB و حافظه داخلی 512 GB شباهت زیادی به مورد اول از این 3 انتخاب دارد. صفحه نمایش IPS فول اچ‌دی این شباهت را کامل‌تر می‌کند و ضمن این‌که این لپ تاپ نیز بدون حافظه گرافیکی مجزا است. البته وجود وبکم با کیفیت HD 720p در این لپ تاپ خودنمایی می‌کند.

هنوز 3 مدل دیگر از بهترین لپ تاپ های ایسوس بین 25 تا 30 میلیون تومان باقی مانده که مشخصات آن‌ها را به صورت محدود و انتخاب شده قرار می‌دهیم تا در تصمیم گیری کار راحت‌تری داشته باشید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565EP-EJ617

لپ تاپ 27 میلیون تومانی asus
  • پردازنده: Intel Core i5 ۱۱۳۵G۷
  • حافظه Cache: هشت مگابایت
  • ظرفیت حافظه RAM: شانزده گیگابایت (DDR۴)
  • ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت (SSD)
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX۳۳۰ GDDR۵ با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ (با دقت ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD)
  • درگاه USB: دارد (2.0 , 3.2 , Type-C)
  • باتری: دو سلولی
  • وزن: ۱.۸ کیلوگرم

لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل Vivobook 15 X1500EP-EJ007W-i7 8GB 512SSD MX330

لپ تاپ جدید ایسوس Vivobook 15 X1500EP-EJ007W-i7
  • پردازنده: Intel Core i7 ۱۱۶۵G۷
  • حافظه Cache: دوازده مگابایت
  • ظرفیت حافظه RAM: هشت گیگابایت (DDR۴)
  • ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت (SSD)
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX۳۳۰ GDDR۵ با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ (با دقت ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD)
  • درگاه USB: دارد (2.0 , 3.2 , Type-C)
  • باتری: دو سلولی با ظرفیت ۳۷ وات ساعت
  • وزن: ۱.۸ کیلوگرم
  • سیستم عامل: Microsoft Windows ۱۱

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook 15 X513EA-BN3464

خرید اینترنتی لپ تاپ ویوو بوک 15 ایسوس 30 میلیونی

این لپ تاپ ایسوس گران قیمت ترین لپ تاپ در این صفحه است. با داشتن رم 16 گیگ و حافظه داخلی 512 گیگ و پردازنده core i7 و صفحه نمایش مات IPS یک انتخاب ایده‌آل و مناسب برای بسیاری از فعالیت‌های خانگی و اداری است. در صورتی که دارای کارت گرافیکی مجزا با حافظه اختصاصی بود، به یک لپ تاپ عالی در این رنج قیمتی تبدیل می‌شد.

  • پردازنده: Intel Core i7 ۱۱۶۵G۷
  • حافظه Cache: دوازده مگابایت
  • ظرفیت حافظه RAM: شانزده گیگابایت (DDR۴)
  • ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت (SSD)
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics بدون حافظه اختصاصی
  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ (با دقت ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD) از نوع IPS
  • درگاه USB: دارد (2.0 , 3.2 , Type-C)
  • باتری: سه سلولی ۴۲WH
  • وزن: ۱.۸ کیلوگرم
5/5 - (2 امتیاز)