نقد و بررسی تخصصی پاور بانک شیائومی مدل 2C

بررسی ویژه و تخصصی امکانات پاوربانک شیائومی 2سی
5/5 - (3 امتیاز)

شارژر همراه از جمله لوازم جانبی دیجیتال است که استفاده و خرید آن بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد. گوشی‌های موبایل صفحات نمایش بزرگی دارند و معمولاً زودتر از یک روز شارژ باتری آنها به اتمام می‌رسد. اما همیشه امکان شارژ موبایل میسر و در دسترس نیست. در خودرو، هنگام پیاده‌روی، موقع رفتن به فروشگاه یا اداره و… ممکن است با پیغام Low battery تلفن همراه مواجه شویم ولی نتوانیم موبایل را شارژ کنیم. پاور بانک شیائومی در این گونه مواقع به کمک ما می‌آید.

پاور بانک های ساخت شرکت چینی شیائومی جزو محبوب‌ترین پاور بانک‌ها در بازار هستند. هم از نظر امکانات و قابلیت و کیفیت ساخت و هم از نظر قیمت، گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند. شارژر همراه Xiaomi مدل ۲C یکی دیگر از محصولات تولیدی شیائومی است که ظرفیت باتری خوبی دارد و می‌تواند تا ساعت‌ها چندین تلفن همراه، تبلت یا دوربین را شارژ کند. برای این که شما را به صورت کامل با این پاوربانک شیاومی آشنا کنیم،‌ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. مطمئناً خواندن این متن، شما را در تصمیم و انتخاب برای خرید پاور بانک راهنمایی خواهد کرد.

آشنایی با پاور بانک xiaomi مدل 2c با بدنه پلاستیک abs و 20 هزار میلی آمپر ساعت

82 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

مشخصات پاور بانک شیائومی مدل ۲C

در یک نگاه

پاور بانک شیائومی مدل ۲C، یک شارژر همراه به ابعاد ۲۳٫۹، ۶۹٫۶، ۱۴۹٫۵ میلی متر است که در رنگ سفید ارائه شده است. این شارژر همراه، تنها ۳۶۰ گرم وزن داشته و در کلاس وزنی معمولی (یعنی ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم) قرار می‌گیرد. همچنین بدنه‌ی آن از پلاستیک با کیفیت ABS ساخته شده که با این ساخت، پاور بانک Xiaomi مدل 2C طول عمر خوبی خواهد داشت. از نظر طراحی، این پاور بانک شیائومی در دسته‌ی ساده و کلاسیک قرار دارد و یک پاوربانک فانتزی محسوب نمی‌شود.

باتری لیتیوم پلیمری

باتری به کار رفته در پاور بانک شیائومی مدل ۲C از نوع لیتیوم پلیمری است. این باتری‌ها با باتری لیتیوم یونی تفاوت‌هایی دارند. باتری‌های لیتیوم پلیمری، وزن کمی دارند و قوی و انعطاف پذیر هستند. همچنین این باتری‌ها در اشکال و ابعاد مختلفی در بازار موجودند و یکی از ویژگی‌های اصلی آن‌ها پایین بودن سطح خود دشارژی است که باعث می‌شود زمان استفاده و شارژ بودن دستگاه تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند. از دیگر خصوصیت‌های باتری لیتیوم پلیمری، وسیع‌تر بودن محدوده‌ی دمایی عملکرد آن‌ها نسبت به سایر باتری‌ها از جمله باتری‌های لیتیوم یونی است.

فن آوری Quick Charge 3.0

فناوری فست شارژ یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید دستگاه دیجیتال مانند تلفن همراه یا پاور بانک و… می‌بایست به آن توجه کنیم. در صورتی که از یک شارژر یا پاور بانک غیر فست شارژ برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه که باتری با قابلیت شارژ سریع دارند، استفاده کنید، زمان شارژ، بسیار طولانی حتی تا حدود 3-4 ساعت یا بیشتر خواهد شد.

همچنین اگر گوشی را قبل از شارژ کامل، از منبع تغذیه جدا کنید یا در حین شارژ با آن کار کنید، به مرور باتری کیفیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین تقریباً امکان شارژ سریع، یکی از ویژگی‌های مهم برای دستگاه‌های دیجیتالی و برقی است. پاور بانک شیائومی مدل ۲C دارای قابلیت فست شارژ ۳٫۰ است که می‌توانید به وسیله‌ی آن وسایل مجهز به امکان شارژ سریع را در کوتاه‌ترین زمان شارژ کنید. البته پاور بانک شیائومی مدل ۲C با نسخه ۲٫۰ و یا پایین‌تر هم سازگاری دارد.

دو درگاه خروجی

از دیگر مزیت های استفاده از پاور بانک شیائومی مدل ۲C آن است که می توانید به طور همزمان دو دستگاه موبایل یا تبلت را با آن شارژ کنید. در ضمن استفاده‌ی همزمان از هر دو درگاه، اثر منفی بر سرعت و کیفیت شارژ نمی‌گذارد و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان دو دستگاه را با آن شارژ کنید.

حالت low Power

شدت جریان خروجی بسیاری از شارژ های همراه تنها مناسب گوشی موبایل و تبلت است. یعنی فقط تلفن همراه و تبلت را می‌توان با آنها شارژ کرد. اما یکی از قابلیت‌های ویژه و جالب در پاور بانک شیائومی مدل ۲C این است که می‌توان به وسیله‌ی آن، هدست بلوتوث یا مچ بندهای هوشمند شیائومی را نیز شارژ کنید. در شارژر همراه Xiaomi مدل ۲C حالتی به نام low Power طراحی شده که با فعال کردن آن، شدت جریان خروجی و توان مصرفی کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید دستگاه‌هایی مانند مچ بند و ساعت مچی هوشمند یا هدست را به وسیله‌ی آن شارژ کنید. برای مثال، شدت جریان برای مچ بند شیائومی مدل Mi band 0.025 آمپر و برای هدست بلوتوث شیائومی Mi 0.06 آمپر است.

زمان شارژ خود پاور بانک شیائومی

بهتر است پاور بانک را به وسیله‌ی شارژر یا دستگاهی که شدت جریان خروجی آن ۲٫۰ آمپر است شارژ کنید تا زمان شارژ به حداقل زمان ممکن برسد. اگر برای شارژ این پاور بانک از حالت عادی استفاده کنید حدود ۱۰ ساعت و اگر از حالت فست شارژ استفاده کنید، حدود 7-6 ساعت شارژ پاور بانک شیائومی مدل ۲C طول خواهد کشید. این میزان برای پاور بانک عدد بدی نیست ولی ایده‌آل و مطلوب نیز محسوب نمی‌شود. این مسئله به دلیل ظرفیت بالای باتری این پاور بانک است.

بررسی خرید اینترنتی پاور بانک شیائومی مدل 2c

محافظت های چندگانه

شوربختانه بسیاری از دستگاه‌های برقی و دیجیتالی، با وجود داشتن کیفیت بالا، در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش دما، اتصال کوتاه یا مدت زمان زیاد در شارژ بودن، دچار آسیب‌های جدی می‌شوند یا حتی از کار می‌افتند. اما پاور بانک شیائومی مدل ۲C با استفاده از فن‌آوری محافظت‌های چندگانه یا Multiprotect از دستگاه‌های متصل به پاور و خود دستگاه محافظت می‌کند.

بخشی از محافظت چندگانه، مراقبت دستگاه در مقابل بروز اتصال کوتاه و یا نوسانات برق است. از طرف دیگر در پاور بانک Xiaomi مدل ۲C برای مشکلات ناشی از افزایش دما نیز تمهیداتی اندیشیده شده و شارژر همراه در برابر افزایش دما نیز ایمن است. یکی دیگر از ویژگی‌های محافظت چندگانه، محافظت در برابر شارژ بیش از حد است که هم باعث جلوگیری از آسیب دیدن پاور بانک و دستگاه متصل به آن می‌شود، هم تاثیر چشمگیری بر کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن آن خواهد داشت.

این قابلیت را پاوربانک ای دیتا مدل p20000d نیز داشت.

استفاده از LED

در پاور بانک شیائومی مدل 2سی، مانند بسیاری دیگر از پاور بانک‌ها، از تعدادی LED برای نشان دادن میزان شارژ دستگاه استفاده شده است که گزینه‌ای مناسب و کاربردی محسوب می‌شود.

۹۰ درصد نرخ ماندگاری

از مزایای استفاده از پاور بانک شیائومی مدل ۲C آن است تا پس از ۳۰۰ سیکل استفاده از آن برای شارژ دستگاه‌های مختلف، پاور بانک ۹۰ درصد نرخ ماندگاری دارد. با این نرخ ماندگاری، طول عمر مفید این دستگاه را می‌توان بیش از ۳ سال تخمین زد که برای دستگاه‌های شارژر همراه رقمی استاندارد و خوب است. البته بعضی اشخاص بسته به نوع استفاده‌ای که دارند ممکن است یکی دو سال بیش از این نیز از پاور بانک شیائومی استفاده کنند.

سه جریان خروجی متفاوت

استفاده از شارژرها و پاور بانک هایی با شدت جریان خروجی بیشتر یا کم تر از دستگاه دیجیتال مقصد، به باتری آن وسیله آسیب می‌زند. از مزایا و قابلیت‌های پاور بانک شیائومی مدل 2سی استفاده از سه حالت خروجی متفاوت ۱٫۵ آمپر و ۱۲ ولت، ۲ آمپر و ۹ ولت و ۲٫۴ آمپر و ۵٫۱ ولت است که می‌تواند دستگاه ‌های مختلف با جریان‌های گوناگون را شارژ کند. این پاور بانک با قابلیت Fit Charge می‌تواند به طور هوشمند، شدت جریان خروجی مورد نیاز را تشخیص داده و از آن استفاده کند.

ظرفیت ۲۰ هزار میلی آمپر ساعتی

از دیگر قابلیت‌های های پاور بانک xiaomi مدل ۲C ظرفیت بالای آن است که به شما این امکان را می‌دهد که گوشی‌های مختلف را حدود ۵ بار از صفر تا صد شارژ کنید. البته سازندگان این پاور بانک، ظرفیت واقعی آن را حدود ۱۳ هزار میلی آمپر عنوان کرده‌اند که این عدد هم ایده آل و قابل قبول است.

بدنه محکم و مقاوم

بدنه پلاستیکی پاور بانک شیائومی مدل ۲C از بهترین و مرغوب ترین مواد ساخته شده و آن را در مقابل ضربه، نفوذ ذرات ریز مانند گرد و غبار و … محافظت می‌کند. بدنه‌ی محکم و مقاوم این دستگاه به افزایش طول عمر آن نیز کمک می‌کند.

ابعاد و وزن مناسب

اگر از جمله افرادی هستید که همیشه پاور بانک خود را با خود حمل و جابه‌جا می‌کنید، استفاده از پاور بانک شیائومی مدل ۲C برای شما گزینه‌ی مناسبی است. چرا که از وزن متوسطی برخوردار است و جزو سنگین‌وزن‌های پاور بانک‌ها محسوب نمی‌شود.

مشخصات فنی شارژر همراه شیائومی 2سی اورجینال

مشخصات فنی پاور بانک شیائومی مدل ۲C

امکانات و قابلیت‌ها

مشخصات اصلیسایر ویژگی‌ها
  • کلاس وزنی : معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم
  • نوع باتری : لیتیوم-پلیمری
  • شدت جریان ورودی : ۲٫۰ آمپر
  • شدت جریان خروجی : ۱٫۵ آمپر , ۲٫۰ آمپر , ۲٫۴ آمپر
  • تعداد درگاه خروجی : ۲ عدد
  • محدوده ظرفیت : بیشتر از ۱۵ هزار میلی‌ آمپر‌ ساعت
  • ظرفیت اسمی : ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • فناوری شارژ سریع QC 3.0
  • جنس: پلاستیک ABS
  • ابعاد : ۲۳٫۹ × ۶۹٫۶ × ۱۴۹٫۵ میلی‌متر
  • وزن : ۳۶۰ گرم
  • ولتاژ خروجی : ۵٫۰ ولت
  • ولتاژ ورودی: ۹ ولت و ۵ ولت
  • نحوه نمایش میزان شارژ باتری : نشانگر LED
  • سازگار با : انواع گوشی های موبایل، تبلت، موزیک پلیر و دیگر دستگاه های از این قبیل
  • قابلیت شارژ Low Power با دوبار فشار دادن دکمه خاموش/روشن برای شارژ هدست بلوتوث و مچ بند شیائومی
  • معایب و نقطه ضعف ها

    برای بررسی همه جانبه، در کنار ویژگی های مثبت پاور بانک شیائومی مدل ۲C، باید معایب آن را نیز عنوان کرد. یکی از معایب شارژر همراه شیائومی مدل ۲C آن است که بدنه‌ی سفید رنگ آن بعد از مدت کوتاهی استفاده کثیف می‌شود و لکه پذیر است. بنابراین بعد از خرید آن، مراقب پاک نگه داشتن بدنه‌ی آن باشید یا از کاور محافظ برای آن استفاده کنید.

    از دیگر مواردی که تعدادی از خریداران این پاور بانک شیائومی نسبت به آن رضایت کامل نداشتند، زمان نسبتاً طولانی شارژ دستگاه به خصوص در حالت شارژ معمولی (حدود ۱۰ ساعت) است و زمانی که برای شارژ دستگاه عجله دارید، زمان نسبتاً طولانی باید منتظر بمانید.

    نکته‌ی بعد این‌که این پاور بانک درگاه تایپ C ندارد.

    نحوه تشخیص پاور بانک شیائومی اصل و اورجینال از کپی و فیک

    در مواردی مشاهده شده که جنس کپی و فیک این پاور بانک در بازار وجود دارد. بنابراین هنگام خرید توجه کنید که جنس اصل و اورجینال بخرید. برای تشخیص راه های کلی شناخت شارژر همراه شیائومی فیک و تقلبی از اصل و اورجینال ویدئوی زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

    نظرات تعدادی از خریداران این پاور بانک

    برای آشنایی بهتر با کاربری و نقاط قوت و ضعف این پاور بانک شیائومی، بخشی از نظرات خریداران قبلی آن را بیان می‌کنیم. (نظرات بدون اصلاح و ویرایش املایی منتشر می‌شوند.)

    خیلی خوب و سریع شارژ می کنه که این رو می تونید هنگام شارژ گوشیتون از بالا مشخصات شارژ رو ببینید. مثلاً در نوت ۵ وقتی شارژر رو وصل می کنیم می نویسه شارژ سریع، شارژ کند، شارژر اصلی و… کیفیتش حرف نداره بسیار با دوامه. وزنش مهم نیست (سنگین نیست) و حالا نکات ضعفش : بدنه بسیار حساس که اگه دو روز فقط تو خونه استفاده بشه رنگش از سفید گچ به زردنبو تبدیل می‌شه. خیلی زود خش میفته. حتما کاور نیاز است.

    اگه دوبار بزنین رو دکمش رو حالت کند شارژ میره که مناسب دستگاهایی با باتری ضعیف هست. بعد از ۱ سال استفاده یه مقدار ظرفیت شارژش اومده پایین … یه کم خود پاور بانک دیر شارژ میشه … اما شارژ گوشی رو زود انجام میده …. وقتی ۲ تا دستگاه رو با هم بهش متصل میکنی یه مقدار سرعت شارژ هر ۲ تا دستگاه کاهش پیدا میکنه … ولی به صورت کلی بخوام نظر بدم ازش راضی هستم.

    پاور بانک خوبی هست و حجم بالایی رو ذخیره میکنه فقط خود شارژ پاور فست نیست و طول میکشه تا کامل شارژ بشه حدود ۱۲ ساعت.

    خیلی خوبه و تا ۴ بار می‌تونین گوشیتون رو کامل شارژ کنین فکر کنم ۴ سالی هست که دارمش و هنوز خوب و عالی.

    بعد از مدتی انگار ظرفیت باطری کمی کم میشه که طبیعیه زمان شارژ شدن هم به همون نسبت کمی کمتر میشه اما خیلی چشمگیر نیست بعد از اون دیگه کیفیت یکدست و ثابتی رو خواهید داشت من مدت زیادیه دارم ازش استفاده می کنم یه حالت هم داره که با ولتاژ پایین می تونید چیزایی مث ساعت یا هر وسیله ی باطری داری که ولتاژ کمتری میخواد رو شارژ کنید و بعد از شارژ شدن صددرصد گوشی شما خودش فرایند شارژ کردن رو قطع می کنه البته این کار همیشه دقیق صورت نمی گیره و کمی هم انگار طول می کشه تا انجام بشه در هر صورت کیفیت فوق العاده ای داره و من راضی ام.

    اگر داخل شهر هستید و مدت خیلی طولانی از برق شهر بی بهره نیستید، ظرفیت ۱۰۰۰۰ بخرید چون هم کوچکتر و سبک تر هست و حملش آسون تره و هم اینکه زودتر شارژش پر میشه. این پاور بانک خوبیه ظرفیت بالایی داره بدنه محکمی داره ولی دیر شارژ می شه و یه کم سنگینه.

    قیمت پاور بانک شیائومی مدل ۲C

    پاور بانک شیائومی مدل ۲C را می‌توانید با قیمتی نسبتاً مناسب به صورت آنلاین و یا حضوری از تمام فروشگاه های لوازم جانبی موبایل و قطعات دیجیتال خریداری کنید. در زیر لینک مشاهده‌ی قیمت و خرید این محصول در سایت دیجی کالا قرار داده شده است:

    اگر دنبال پاور بانک ارزان تری می‌گردید، لینک زیر را ببینید:

    جمع بندی و سخن آخر

    پاور بانک شیائومی Xiaomi مدل ۲C با داشتن ابعاد و وزن مناسب، قابلیت فست شارژ، جریان‌های خروجی متفاوت، محافظت چندگانه و بدنه‌ی مقاوم می‌تواند یک انتخاب ایده آل و مناسب برای شما باشد.

    5/5 - (3 امتیاز)