نقد و بررسی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

خرید اینترنتی ماشین ظرفشویی بوش bosch آلمان
5/5 - (2 امتیاز)

در بین محصولات برقی استفاده شده در آشپزخانه، چند سالی است که خانواده‌‌ها علاقه‌ی زیادی به خرید ماشین ظرفشویی پیدا کرده اند. ماشین‌های ظرفشویی با برندهای مختلف و ظرفیت های گوناگون، این روزها در بازار پیدا می‌شوند. در این بخش قصد داریم شما را با یک ماشین ظرفشویی فوق العاده یعنی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M آشنا کنیم. پس تا پایان صفحه با ما همراه باشید.

ماشین ظرف شویی بوش مدل SMS88TW01M در یک نگاه

با استفاده از ماشین ظرفشویی، دیگر وقت کمتری از خانم‌ها و بعضاً آقایان گرفته می‌شود. شستن ظرف‌ها چیزی است که هر روز باید اتفاق بیفتد و چه خوب است که این کار را به یک وسیله‌ی الکترونیکی بسپاریم! با این کار، نگرانی بابت شستن هر روزه و هر وعده‌ی ظروف یا دغدغه‌ی شستن تعداد زیادی ظرف کثیف، هنگام خستگی بعد از یک مهمانی نداریم.

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M از سری ۸ محصولات بوش آلمان و از نوع ActiveWater است. این ظرفشویی در هر سیکل شست و شو تنها ۹٫۵ لیتر آب مصرف می‌کند. با داشتن برچسب مصرف انرژی ++A در این ظرف شویی، مصرف برق منزل‌تان نیز بهینه خواهد بود. برای این مدل ظرفشویی از رنگ سفید استفاده شده و ظرفیت شستن ظروف ۱۴ نفر را دارد. در ادامه مزیت‌های خرید و استفاده از این ماشین ظرفشویی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

عکس نمای بیرونی و داخلی ماشین ظرف شویی bosch آلمان

ویژگی های کلی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

این ماشین ظرفشویی از جمله ظرفشویی های مدل مبله است که به دلیل داشتن ظرفیت و گنجایش بالا، این روزها انتخاب اول خانواده‌ها است. در حال حاضر معمولاً طراحی داخلی منازل به شکلی است که کابینت سازان، یک فضای استاندارد را برای قرار گیری ظرفشویی خالی می‌گذارند که این ماشین ظرفشویی با داشتن ابعاد ۶۰۰*۸۵۰*۶۰۰ میلی متر، کاملاَ سایزی مطابق استانداردهای جهانی دارد.

پیشنهاد: بهترین ماشین ظرفشویی بوش در سال 2020

استفاده از سه سبد یا جایگاه قرارگیری ظروف

در بعضی از ماشین های ظرفشویی، طراحی بد فضای داخلی ماشین باعث شده است که نتوان به آسانی تمامی ظروف را در ماشین قرار داد. یا این که شخص استفاده کننده مجبور شود، در چند نوبت ظرف های خود را با ماشین بشوید. خیلی اوقات هم بعد از باز کردن درب ماشین ظرفشویی، با ظرفی شکسته یا لب پر شده مواجه می‌شویم! اما یکی از مزایای ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M این است که این ظرفشویی سه سبد جدا برای قرار دادن ظرف ها دارد. طبقه‌ی پایینی برای قراردادن بشقاب و سینی و در حالت کلی ظروف بزرگ، طبقه وسط برای لیوان‌ها و فنجان‌ها و طبقه بالایی برای قرار گرفتن قاشق و چنگال طراحی شده است. بنابراین با خیال راحت تمام ظروف خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

استفاده از سنسور AquaSensor برای صرفه جویی در مصرف آب

یکی دیگر از مزایای ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M استفاده از تکنولوژی هوشمند سنسور Aqua است. این سنسور یا حسگر بعد از آب کشی اول ظروف، میزان چربی و کثیفی موجود در آب را اندازه گیری و بررسی می‌کند. سپس تعیین می‌کند که آیا ظروف نیاز به شست و شو و آب کشی مجدد دارند یا خیر؟ در صورت نیاز مجدداً تا تمیزی کامل ظرف‌ها، کار شستشو را ادامه داده و اگر این کار نیاز نباشد، خود به خود خاموش می‌شود.

استفاده از سنسور LoadSensor برای تشخیص میزان آب مورد نیاز

یک سنسور جالب دیگر نیز در این ظرفشویی الکترونیکی تعبیه شده است. با استفاده از سنسور Load این دستگاه، میزان ظروف داخل ظرف شویی را اندازه گیری کرده و در صورت قرارگیری بیش از حد ظروف، اجازه‌ی روشن شدن ماشین را نمی‌دهد. از طرف دیگر، بر اساس تعداد و حجم ظروف، میزان آب برای آبکشی را تعیین می‌کند؛ به این ترتیب در مصرف آب و انرژی صرفه جویی خواهد شد.

شست و شوی سریع با Vario SpeedPlus

گاهی نیاز دارید ظروف خود را سریع‌تر از همیشه بشویید. استفاده از ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M این امکان را به شما می‌دهد که با زدن تنها یک دکمه، زمان آب کشی را تا ۶۶ درصد کاهش دهید. نگران شست‌وشوی تمیز ظرف‌ها هم نباشید؛ چون در این حالت نیز مانند عملکرد عادی ماشین، ظرف هایتان را به طور کامل تمیز می‌کند. از این حالت در بسیاری از برنامه‌های شست و شوی این وسیله ظرفشویی می‌توان استفاده کرد.

استفاده از موتور EcoSilence Drive

موتور استفاده شده در طراحی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M بسیار پرقدرت بوده و کارایی و طول عمر بالایی دارد. در این ظرفشویی، به جای برس‌های کربنی رایج، از یک آهن‌ربای دائمی استفاده شده است که باعث از بین رفتن اصطکاک و در نتیجه کاهش تلفات و کاهش بسیار چشم گیر صدای موتور در حین کار و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه داری می‌شود.

برنامه های شست و شوی مختلف

از دیگر قابلیت های ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M این است که با در نظر گرفتن نوع و حجم ظروفی که داخل ماشین ظرفشویی می‌گذارید، می‌توانید از ۸ برنامه مختلف شست و شو و ۵ برنامه ویژه شستشو استفاده کنید. این برنامه امکان شست و شوی ظروف در ۶ دمای مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده که باعث شستن کارآمد و صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

استفاده از نشانگرهای LED

دو نمایشگر الکترونیکی خودکار و هوشمند در این دستگاه کار شده است. با استفاده از LED نشانگر پر کردن مجدد نمک و LED نشانگر پر کردن مواد مکمل شست و شو، دیگر نگران کم و یا زیاد بودن مواد شوینده ماشین نخواهید بود. این LED ها به محض نیاز، روشن شده و شما را از کمبود مواد شوینده آگاه می‌کنند.

استفاده از تکنولوژی ActiveWater

در طراحی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M به بهینه سازی انرژی و احترام به محیط زیست توجه شده است. از جمله نشانه‌های آن استفاده از تکنولوژی اکتیو واتر است که باعث توزیع آب هدفمند و گرم شدن و قدرت بیشتر آب برای چرخش و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق می‌شود.

گزینه نیمه پر Half Load

یکی از ۸ برنامه شست و شوی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M استفاده از حالت نیمه پر است. معمولاً در خانواده‌های کم جمعیت، هنگام شست و شوی ظروف، کل ظرفیت ماشین ظرفشویی پر نمی‌شود. اما نگران نباشید! در این ماشین ظرفشویی می‌توانید با فعال کردن حالت شست و شوی نیمه پر، ماشین را روشن کرده و به این ترتیب، هم نصف ظرفیت در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم و هم زمان کمتری را به شستشو اختصاص دهیم.

شست و شوی بهداشتی

متأسفانه یکی از مشکلات استفاده از بعضی از ماشین های ظرفشویی عدم رعایت بهداشت در شست و شوی ظروف است. ممکن است بعد از شست و شو متوجه غذاهای ریز بر روی گوشه‌های ظرف و یا مقدار کمی بوی غذا شوید. اما ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M به تمام نکات ممکن توجه کرده و از گزینه شست و شوی بهداشتی یا  HygienePlus  در طراحی خود استفاده کرده است.

شاید بتوان گفت مبدأ این تکنولوژی بوش بوده و تنها در ظرفشویی های این برند به شست و شوی بهداشتی تا این حد توجه شده باشد. این تکنولوژی به این صورت عمل می‌کند که در زمان آب کشی، به مدت ۱۰ دقیقه دمای آب را به ۷۰ درجه سانتی گراد می‌رساند که باعث می‌شود تمام باکتری‌های احتمالی موجود روی ظروف از بین رفته و ظرف‌ها کاملاً تمیز شوند. از این حالت در اکثر برنامه های شست و شو می‌توانید استفاده کنید.

سیستم ضد نشت آب Aqua Stop

یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M این است که احتمال نشت آب به صفر رسیده است که این مورد به دلیل استفاده از سیستم ضد نشت AquaStop است. این سیستم شامل یک شیلنگ آب دو جداره، یک شیر ایمنی و یک خروجی آب سوئیچ دار قابل کنترل است که باعث جلوگیری حتی یک قطره نشت آب می‌شود.

تکنولوژی محافظ ظروف شیشه ای در حین شست و شو

به دلیل این که امروزه اکثر ظروف استفاده شده در خانه‌ها از جنس شیشه است، ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M برای اینکه خیال شما را برای شست و شوی مطمئن آسوده کند، از یک فن آوری ویژه برای شست و شوی ظروف شیشه‌ای استفاده کرده است. این حالت نیز یکی دیگر از برنامه‌های شست و شوی ماشین ظرفشویی است و با اندازه گیری میزان سختی آب به طور پیوسته، از کدر شدن ظروف چینی و شیشه‌ای جلوگیری می‌کند. زیرا همان‌طور که می‌دانیم آب با میزان سختی کم، باعث کدر شدن ظروف غذاخوری شیشه‌ای و چینی می‌شود.

سیستم Vari Flex در ماشین ظرفشویی بوش

سبد بالایی استفاده شده در ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M را می‌توانید تا ۳ ارتفاع مورد نظرتان تغییر دهید. بنابراین هیچ مشکلی برای قراردادن دیس‌ها و یا تابه‌های بزرگ در ماشین حتی زمانی که ظرفیت آن کاملاً پر شده است ندارید.

سایر ویژگی های ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

  • این ظرفشویی در جهت استفاده بهینه از انرژی، دارای خشک کن با مصرف انرژی A است.
  • به دلیل کیفیت عملکرد ظرفشویی و موتور بسیار قوی آن، بسیار کم صدا بوده و تنها حدود ۴۰ دسی بل صدا تولید می‌کند.
  • بدنه داخلی این ظرفشویی، زیبا و از جنس استیل و ضد زنگ است. بنابراین کار مداوم آن با آب و مواد شوینده، حتی پس از سال‌ها تاثیر منفی بر بدنه ماشین ظرفشویی نمی‌گذارد.
  • ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M دارای صفحه نمایش LED لمسی و جک تغییر وضعیت است.
عکس بخش داخلی ماشین ظرفشویی بوش آلمان

مشخصات فنی ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

رنگسفید
ظرفیت۱۲+۲
رتبه انرژی++A
سری۸
میزان صدا (دسی بل)۴۰
میزان مصرف آب در هر سیکل شستشو (لیتر)۹/۵
میزان مصرف آب در سال (لیتر)۲۶۶۰
میزان مصرف انرژی در سال (کیلووات ساعت)۲۶۶
تعداد سبد۳
جنس محفظه داخلیاستیل ضد زنگ
شروع با تاخیر (۱تا ۲۴ ساعت)دارد
قفل کودکدارد
صفحه کلید لمسیدارد
Active Water (سیستم آب هیدرولیک)دارد
Vario Flex (قابلیت تنظیم ارتفاع سبدها)دارد
Load Sensor (تشخیص تعداد ظروف)دارد
Half Load (قابلیت شستشوی نصف ظرفیت)دارد
Zeolith (زئولیت)ندارد
Aqua Stop (ضد نشت آب)دارد
Aqua Sensor (سنسور تشخیص میزان آب)دارد
Aqua Mix (سیستم محافظت از ظروف شیشه‌ای)دارد
Turbo Speed 20min (شستشوی سریع ۲۰ دقیقه‌ای)ندارد
Pre Wash (شستشوی اولیه)دارد
ابعاد (سانتی متر)ارتفاع ۸۴.۵ × عرض ۶۰ × عمق ۶۰
برنامه‌های شستشو۸ برنامه
*شستشوی خودکار ۶۵-۷۵ درجه
*شستشوی خودکار ۴۵-۶۵ درجه
*شستشوی خودکار ۳۵-۴۵ درجه
* شستشوی سوپر ۶۰ درجه
* شستشوی اقتصادی ۵۰ درجه
* شستشوی شبانه ۵۰ درجه
* شستشوی سریع ۴۵ درجه
* شستشوی اولیه
برنامه‌های ویژه۵ برنامه
* شستشوی سریع VarioSpeed
* شستشوی قوی
* شستشوی نصف ظرفیت
* شستشوی بهداشتی
* خشک کن اضافه
سایر ویژگی‌ها* ۶ دمای شستشو
* سیستم فیلتر خودتمیزشونده با فیلتر موج‌دار ۳ لایه
* ۸ FlexTines در سبد پایینی

جمع بندی درباره ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M با استفاده از تکنولوژی‌های به روز و قطعات با کیفیت و طراحی بسیار مهندسی و دقیق باعث شست و شوی بسیار تمیز ظروف، صرفه جویی در زمان و مصرف انرژی می‌شود. از این ظرفشویی به راحتی می‌توانید برای شست‌وشوی ظروف وعده‌های روزانه خود و یا ظروف مهمانی‌هایتان استفاده کنید. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی بوش را دارید، قطعاً ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M با داشتن کارایی بالا، طول عمر زیاد و قیمت مناسب، یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه شما است.

5/5 - (2 امتیاز)